Dobrý vstup ŠRP do sezóny 2006

Šrámek racing promotion zahájil čtvrtý rok svého života výborným pátým místem v závodě mistrovství Evropy. Počátek nové sezóny přinesl zároveň mnohé změny v technickém i personálním složením týmu.

Dobrý vstup ŠRP do sezóny 2006
Jedničkou týmu zůstává i v sezóně 2006 zkušený čtyřiadvacetiletý jezdec Michal Filla ze Šlapanic, týmovým nováčkem se stal mladičký, teprve čtrnáctiletý Tomáš Žipaj z Prahy. Ten sedlá stroj Honda 125 a bude startovat v seriálu mistrovský České republiky. Šrámek racing tým angažoval pro letošek staronového mechanika Honzu Vrbu, který s ním spolupracoval už před třemi lety. Na postu hlavního mechanika Vrba hradí holandského mága Gerrieho Geverse, který od týmu odchází z časových důvodů, nadále však bude v pozadí jako poradce.
Největší změnou v technickém zázemí týmu je nový stroj pro Michala Fillu. Zůstává sice značka i kubatura, tedy dvěstěpadesátka Yamaha TZ, ovšem nejnovější model roku 2006. Doprava nové týmové posily z Japonska do Evropy se ale nakonec stala těžkým oříškem. „Pět dní před prvním závodem v Itálii jsme dostali zprávu, že motorka je omylem v Singapuru. Dodavatel nám jako náhradu nabídl do Vallelungy vlastní náhradní stroj,“ popsal peripetie s dodávkou nové techniky manažer týmu Jiří Šrámek. Michal Filla tak první dubnový víkend vyrazil na italskou půdu zcela bez testovacích kilometrů. Jak se ukázalo, nebyl to příliš velký handicap.
Startovní pole ve třídě 250 GP bylo v Itálii opět nejpočetnější ze všech kubatur, čítalo celkem 38 jezdců. Při volném tréninku zajel Michal dvacáté místo, první sobotní kvalifikace však znamenala výrazné zrychlení až na devátou příčku. Ve druhé kvalifikaci sice Michal vylepšil čas, ale přesto spadl o tři pozice. Na startovním roštu mu tak nakonec patřilo jedenácté místo, tedy třetí startovní řada. Náhradní motocykl Yamaha nefungoval špatně a až na problém s detonacemi se ukázal jako spolehlivý. Neděle stejně jako ostatní dny byla ve znamení krásného teplého počasí. Ve warm upu se Michalu Fillovi tradičně dařilo a zajel šestý nejrychlejší čas ranního volného tréninku. Kvalifikace slibovala vyrovnaný závod o každé místo. Start se povedl a Michal se záhy dostal do skupinky bojující o sedmé až desáté místo. Tuto skupinu stabilními časy roztrhal a odpoutal se od ní. Mezitím odpadl jeden soupeř z čela a Michal v tuto chvíli jel na pátém místě. Skvělými časy stále stahoval jezdce před sebou a čtyři kola před cílem už byl za ním jen půl vteřiny. V té chvíli bohužel upadl třetí Rakušan Polzer a závod byl předčasně ukončen. Znamenalo to, že Michal, ač se mohl porvat o pódium, skončil pátý. Italský závod byl přesto divácky velmi atraktivní a plný předjíždění. O tom, že se v něm mimořádně dobře dařilo i týmu Šrámek racing promotion svědčí i Michalovo celkově druhé nejrychlejší kolo závodu.
V současné době se tým chystá na úpravy a vylepšování nové vlastní motorky, která by měla dorazit koncem dubna. „Práce budě hodně a chybět určitě nebude ani testování, při kterém bychom se chtěli maximálně zaměřit na domácí okruh Most. Ten bude velice důležitý pro celý tým v evropském závodě,“ vysvětlil Jirka Šrámek.
Mimo to hodlá tým od půlky května rozběhnout vylepšené internetové stránky, které by měly být fanouškům bližší a přinášet jim aktuálnější informace a fotografie. Překvapením bude také nová barevná kombinace týmu Šrámek racing promotion.
„Michal se v současné době fyzicky připravuje. V jednání je i účast při Italském mistrovství v Mugellu na počátku května, tam by byl opět použit vypůjčený motocykl,“ uzavřel Jirka Šrámek.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist