24 hodin Le Mans (1)

Po šesti hodinách je v čele dvojice továrních motocyklů Suzuki, slovenský tým Maco Racing Endurance jede na 39. pozici.

Přesně v 15:00 hodin byl odstartován 28. ročník motocyklového závodu 24 hodin Le Mans. Nyní mají jezdci odjeto již něco málo přes šest hodin a na čele je tovární stroj Suzuki GSX-R1000, který vodí střídavě Japonec Kitagawa a Francouzi Chambon a Lagrive. Do čela se tato trojice dostala po prvních 30. minutách závodu, ovšem po další hodině byl v čele již stroj Yamaha YZF R1 týmu GMT 94, který má v sedle Francouze Gimberta s Costesem a Španěla Davida Checu, bratra známějšího Carlose. Tato posádka vedla závod až do 19. hodiny, pak Checovi upadla levá stupačka i s řadící pákou. David pomalu dojel do boxů, ale nabral jedno kolo ztráty. Následná stíhací jízda vedla až k tomu, že Checa zlikvidoval kolo ztráty a dostal se na druhou pozici (po závadě propadl až na třetí místo), ale výměna kol a dotankování opět určila pořadí, které panuje i nyní, krátce po dvacáté hodině.
V čele tedy jede posádka #1 SERT (Kitagawa, Chambon, Lagrive), s jedním kolem ztráty jede druhý tým továrny Suzuki, tedy tým #2 SERT (Dietrich, Four, Coxhell) a třetí tým #94 GMT 94 (Costes, Checa, Gimbert), který má nyní na druhou posádku ztrátu 8 sekund. Na čtvrtém místě je tým Kawasaki Bollinger Switzerland (- 3 kola), pátý je tým Endurance Moto 38 (- 4 kola).
Ve Francii startuje také tým Maco Racing Endurance, který v kvalifikaci obsadil až předposlední, 53. místo. Vzhledem k tomu, že Jiří Dražďák nedokázal splnit kvalifikační limit, byl tým nucen do závodu nasadit náhradního jezdce (dle pravidel). Do závodu tak odstartovala trojice Marek Svoboda, Martin Kuzma a domácí jezdec Gilles Bouteiller, který je absolutním domácím borcem, protože bydlí přímo v Le Mans. V závodě se týmu zpočátku nedařilo, dokonce musel absolvovat po jedné ze zastávek Marka Svobody trest Stop & Go. Po šesti hodinách se však slovenský tým propracoval již na 39. místo a postupně míří stále výše.
V závodě stále pokračuje 51 posádek, když jako první vypadl tým #11 Kawasaki, kterého jezdec havaroval po dvaceti kolech v plné rychlosti na konci cílové rovinky (ve Francii spíše cílové pravotočivé zatáčky).

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist