Mistrovství ČR Jawa 50 RS/GP – shrnutí letošní sezóny

Letos se odjela už šestá sezóna seriálu závodů motocyklů Jawa 50 RS/GP na okruzích a po čtyřech letech, kdy se rozdávaly tituly přeborníků ČR, se už podruhé bojovalo o tituly mistrovské. Seriál se opět odjel pod záštitou Autoklubu ČR jako součást závodů miniracing, konaných na motokárových autodromech.
 

Kapitoly článku

Během letošní sezóny se odjelo sedm závodů, a zatímco vloni se jednalo o dvoudenní akce, letos byl nově zaveden koncept jednodenních závodů. V žádném případě to však neznamenalo snížení najetých závodních kilometrů, protože během jednoho dne se odjely vždy volné tréninky, dvě kvalifikace a dvě závodní jízdy. Účastníci seriálu se dvakrát představili v Písku a Třinci, se závodilo také na autodromech v Chebu, Mostu a Vysokém Mýtě. Opět se soutěžilo ve dvou kategoriích, a to sériových strojů ve třídě RS a speciálů v kategorii GP. Obě třídy sice jely společně, ale klasifikovány byly samostatně a bylo zajímavé sledovat, že ti nejrychlejší jezdci sériových strojů byli schopni konkurovat i některým speciálům třídy GP.

Jawa 50 GP

Ve třídě Jawa 50 GP letos doslova dominoval Lukáš Plíšek z týmu motoFULL - GAS, neboť dokázal zvítězit v deseti ze třinácti odjetých jízd. Na druhém místě skončil Aleš Opatrný, který se po loňské premiérové sezóně už bezpečně zařadil mezi nejrychlejší piloty této třídy. Bronzovou příčku obsadil vítěz předloňské sezóny Petr Plíšek, jenž však na začátku sezóny řešil některé dětské nemoci svého nového speciálu. Frýdecko - Místecký Jindřich Ulčák skončil těsně pod stupněm vítězů, ale to hlavně kvůli tomu, že ve většinou závodů absentoval - při všech svých účastech však byl v podstatě jediným soupeřem suverénního Lukáše Plíška a pokud příští rok pojede celou sezónu, bude souboj o titul rozhodně velmi napínavý. Pátý skončil Josef Macháček, jemuž se konečně v několika závodech podařilo prolomit jeho pověstnou smůlu a vystoupit na stupně vítězů. Stejný počet bodů jako Macháček má na svém kontě i debutant Lukáš Škrabal. Na sedmém místě figuruje Vladimír Adolf, který však odjel pouze omezený počet závodů, a tabulku uzavírá Anna Bartošková, sbírající svoje první racingové zkušenosti na okruhu v Třinci.

Jawa 50 GP - celkové pořadí

1 Lukáš Plíšek 210 bodů
2 Aleš Opatrný 151
3 Petr Plíšek 124
4 Jindřich Ulčák 115
5 Josef Macháček 84
6 Lukáš Škrabal 84
7 Vladimír Adolf 56
8 Anna Bartošková 8

Jawa 50 RS

Ani ve třídě sériových strojů se nekonalo žádné velké překvapení a svůj loňský titul obhájil Miloslav Vlček, který však měl svoji cestu za titulem těžší nežli Plíšek, a jeho soupeři pro sebe dokázali „urvat“ hned šest závodních jízd. Největším konkurentem mu byl velmi rychlý a dravý Radek Krpec, bohužel doplácející na svůj váhový hendikep. Pokud by bylo schváleno původně uvažované dovažování na minimální hmotnostní limit, byly by pravděpodobně souboje o titul nakloněny na jeho stranu. David Frydrych je sice nejmladším jezdcem na trati, ale během dvou let z něj vyrostl rychlý a velmi spolehlivý jezdec a obsadil celkové třetí místo, byť mu v tom trošku napomohla neúčast v závěrečném závodě čtvrtého Petra Zámostného. Právě Petr Zámostný a Radek Krpec byli jediní piloti, jež dokázali Vlčka odsunout z nejvyššího stupně vítězů, když oba zvítězili ve třech závodních jízdách. Pátý dojel zkušený Pavel Myslík, po letech strávených ve třídě sériových strojů pro příští rok přecházející mezi speciály. V této třídě se představilo také dost nováčků, z nichž si nejlépe vedl Matěj Šimon, figurující v celkovém pořadí na šestém místě.

Jawa 50 RS - celkové pořadí

1 Miloslav Vlček 251 bodů
2 Radek Krpec 215
3 David Frydrych 164
4 Petr Zámostný 157
5 Pavel Myslík 121
6 Matěj Šimon 107
7 Nikolay Shelkanov 90
8 Roman Kopp 85
9 Vít Poucha 32
10 Michal Novotný 26
11 Jiří Suchan 15
12 Miroslav Neuman st. 14
13 Miroslav Neuman 11
14 Martin Hakl 10
15 Petr Kuchařík 7
16 Lukáš Chlad 0

Letos šla úroveň tohoto seriálu opět nahoru a počet účastníků se ustálil na dvou desítkách startujících. S jezdeckou i technickou úrovní a značnou atraktivitou těchto závodů jsou spokojeni i zástupci Autoklubu ČR a i na další sezóny s nimi počítají jako pevnou součástí seriálu miniracing. Velmi aktivní je také spolek Jawa 50 okruhy z.s., který díky sponzorským příspěvkům svých partnerů přispívá všem svým členům na startovné, pomáhají jim s technickou údržbou strojů a pro některé zájemce mají také připravené závodní speciály k pronájmu na zkušební jízdy, jednotlivé závody, případně celou závodní sezónu. Pokud máte chuť si vyzkoušet tohle závodění, stejně jako náš redaktor při úvodním závodu v Písku, neváhejte a navštivte jejich webové stránky. Dlouhá zima bude totiž ideální čas na přípravu vašeho závodního stroje!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist