Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
V ´84 jsem tam taky byl a ač to bylo "jen ME" úžasná atmosféra. Taky tím, že naši mohli pomýšlet na bednu. Dokonce jsme se s kamarády na jakési zvláštní lístky od Svazarmu dostali v cílové zatáčce až k vnějším svodidlům. Když teď někdy jedu okolo a vidím to místo, tak vůbec nechápu, že nás tam pustili. Ale bylo to neskutečné, pár metrů od pětikil v plné palbě. Pravda, kdyby se něco stalo, tak sem možná nepíšu. No, prostě byla jiná doba.
Ale já jsem už "opravoval" Camerona, že jsem neměl na mysli
PRŮMĚRNÉ rychlosti, ale maximálky ...
Na Manu při TT už je nejvyšší průměr nad 200km/hodinu O - :
To I2T: Staša v roce 86 měl převod na 302 km/h. Ovšem průměry 500 nemůžeš srovnávat, protože poslední MS 500 se jelo bez retardérů a Cecotto jel kolo cca 187 km/h (rok77). Takže lehké srovnání s Manem a jde z toho hrůza...co by se v Brně jelo dnes.
Myslel jsem MAXIMÁLKU - v těch nejrychlejších úsecích,jako
např. od startu k Bosonohám, za Bosonohami k Veselce, od
Veselky k Balťákovi, od Myslivny nad lomem ten permanentní
trap přes sídliště Kohoutovice a padák od tribuny Myslivna
ke startu/cíli
To Cameron: no myslím, že "starý" Brno by dneska mohlo hravě konkurovat kdejakému přírodnímu okruhu , okruh si pamatuju jako malé prcek z boudy od traťáků, sajdy a DEPO, kde jsme malí kluci čučeli na všecko
Jinak článek parádní a myslím, že ME by dnes vůbec neškodilo
Možná ani o těch průměrných 10 km/h pomalejší nebyli Ale stejně bylo starý Brno zatraceně rychlý - Bosso tu jednou dával k dobru rekordní čas Johnyho Cecotta a tomu odpovídající průměrnou rychlost - nechcu kecat, ale myslím, že to bylo kolem 180 km/h! Mně se moc líbila ta členitost - technický pasáže od Farinky nahoru, brutálně rychlý táhlý zatáčky v Kohoutkách, sjezd k cílovce, prostě paráda. S Nordschleife, Spa a Le Mans klasika všech klasik
Řekl bych, že "ti pantáti" co vedli MS tehdá, se moc od těch
dnešních neliší Tenkrát "vymysleli" nebezpečnost okruhu
v Brně, aby zde ukončili MS a dali na stejnou trať ME a já
"pátrám" dodnes,o kolik asi jely půllitry sólo a sajdy z ME
pomaleji, než ty z MS ... O 10, nebo 20 km/hodinu ???
Když už jsme u Michela. Četl jsem rozhovor po závodě, ve kterém se ho novináři ptali, proč na svého kolegu Monchauda "nepočkal", když měli poměrně velký náskok. A víte ,co tehdy odpověděl? Že Monchaud je příliš mladý na to, aby si dovoloval podobná gesta /zdravení diváků/ a že se má věnovat tomu, proč tam je. Proto jej takto "vytrestal" a naložil ho až v dojezdovém kole. Už ovšem nedodal, že si to "vytrestání" mlaďocha mohl dovolit, pže v závodě startoval jako účastník MS bez nároku na body. Takže zas tak o moc nepřišel.
Fresc,nebo Monchaud ,pikantní bylo,že Michel dojel sólo do cíle a docela se divil, že "nemůže být vítězem" závodu
(tedy pokud se nemýlím, jak říkával i Sam Hawkins ).
Články od p. Feigla jsou parádní a zmiňovaná "senoseč" Bohouše a Dekánka nezapomenutelná. Jo, od Myslivny dolů se holt jezdilo na srdíčko, to nebylo nic pro slabé povahy...
Nuvolari: mně už ty roky trochu splývají, ale ten ztracenej sajdkárista, nebyl to Monachaud?
Super článeček. Vzpomněl jsem si na to první ME po zrušení MS v Brně. Jak se mi v boxech líbila Stašova Suzuki s výfuky vyvedenými pod sedlo... A jak v závodech sajdkárů jela v posledním kole s náskokem vedoucí dvojka Michel-Fresc. A Fresc mával, až vypadl...Doufám, že mě paměť neklame a že to bylo tehdy...
Tak tuto atmosferu lze prozit i dnes, napr. v Horicich
V ´84 jsem tam taky byl a ač to bylo "jen ME" úžasná atmosféra. Taky tím, že naši mohli pomýšlet na bednu. Dokonce jsme se s kamarády na jakési zvláštní lístky od Svazarmu dostali v cílové zatáčce až k vnějším svodidlům. Když teď někdy jedu okolo a vidím to místo, tak vůbec nechápu, že nás tam pustili. Ale bylo to neskutečné, pár metrů od pětikil v plné palbě. Pravda, kdyby se něco stalo, tak sem možná nepíšu. No, prostě byla jiná doba.
Ale já jsem už "opravoval" Camerona, že jsem neměl na mysli
PRŮMĚRNÉ rychlosti, ale maximálky ...
Na Manu při TT už je nejvyšší průměr nad 200km/hodinu O - :
To I2T: Staša v roce 86 měl převod na 302 km/h. Ovšem průměry 500 nemůžeš srovnávat, protože poslední MS 500 se jelo bez retardérů a Cecotto jel kolo cca 187 km/h (rok77). Takže lehké srovnání s Manem a jde z toho hrůza...co by se v Brně jelo dnes.
Myslel jsem MAXIMÁLKU - v těch nejrychlejších úsecích,jako
např. od startu k Bosonohám, za Bosonohami k Veselce, od
Veselky k Balťákovi, od Myslivny nad lomem ten permanentní
trap přes sídliště Kohoutovice a padák od tribuny Myslivna
ke startu/cíli
To Cameron: no myslím, že "starý" Brno by dneska mohlo hravě konkurovat kdejakému přírodnímu okruhu , okruh si pamatuju jako malé prcek z boudy od traťáků, sajdy a DEPO, kde jsme malí kluci čučeli na všecko
Jinak článek parádní a myslím, že ME by dnes vůbec neškodilo
vyborny clanek
Možná ani o těch průměrných 10 km/h pomalejší nebyli Ale stejně bylo starý Brno zatraceně rychlý - Bosso tu jednou dával k dobru rekordní čas Johnyho Cecotta a tomu odpovídající průměrnou rychlost - nechcu kecat, ale myslím, že to bylo kolem 180 km/h! Mně se moc líbila ta členitost - technický pasáže od Farinky nahoru, brutálně rychlý táhlý zatáčky v Kohoutkách, sjezd k cílovce, prostě paráda. S Nordschleife, Spa a Le Mans klasika všech klasik
Řekl bych, že "ti pantáti" co vedli MS tehdá, se moc od těch
dnešních neliší Tenkrát "vymysleli" nebezpečnost okruhu
v Brně, aby zde ukončili MS a dali na stejnou trať ME a já
"pátrám" dodnes,o kolik asi jely půllitry sólo a sajdy z ME
pomaleji, než ty z MS ... O 10, nebo 20 km/hodinu ???
gresini: aji já. Ekologové pořád napadali a zdržovali výstavbu nového okruhu a otravovali stejně jako dnes...
tenkrát, když tady zrušili MS,tak jsem se bál,že se sem už nevrátí! Pěkný článek!
A propos! Jako vždy od FF skvělé čtení.
Když už jsme u Michela. Četl jsem rozhovor po závodě, ve kterém se ho novináři ptali, proč na svého kolegu Monchauda "nepočkal", když měli poměrně velký náskok. A víte ,co tehdy odpověděl? Že Monchaud je příliš mladý na to, aby si dovoloval podobná gesta /zdravení diváků/ a že se má věnovat tomu, proč tam je. Proto jej takto "vytrestal" a naložil ho až v dojezdovém kole. Už ovšem nedodal, že si to "vytrestání" mlaďocha mohl dovolit, pže v závodě startoval jako účastník MS bez nároku na body. Takže zas tak o moc nepřišel.
Fresc,nebo Monchaud ,pikantní bylo,že Michel dojel sólo do cíle a docela se divil, že "nemůže být vítězem" závodu
(tedy pokud se nemýlím, jak říkával i Sam Hawkins ).
ugt3000, cameron: chlapi, máte pravdu, byl to Monchaud. On Michel ty "závozníky" střídal - Burchard, Monchaud, Fresc a paměť už není, co bývala...
ta barevná fotka startu je luxusní
Články od p. Feigla jsou parádní a zmiňovaná "senoseč" Bohouše a Dekánka nezapomenutelná. Jo, od Myslivny dolů se holt jezdilo na srdíčko, to nebylo nic pro slabé povahy...
Nuvolari: mně už ty roky trochu splývají, ale ten ztracenej sajdkárista, nebyl to Monachaud?
Michelův spolujezdec, který tehdy vypadl, byl Claude Monchaud
Článek jako vždy od pana Františka ...dík
Super článeček. Vzpomněl jsem si na to první ME po zrušení MS v Brně. Jak se mi v boxech líbila Stašova Suzuki s výfuky vyvedenými pod sedlo... A jak v závodech sajdkárů jela v posledním kole s náskokem vedoucí dvojka Michel-Fresc. A Fresc mával, až vypadl...Doufám, že mě paměť neklame a že to bylo tehdy...
Super článok ako vždy! Veľká vďaka Františku!!!
Díky za další výlet do minulosti.Jsou to velice zajímavé články, jen tak dál.