Největší hvězdy československé silnice (15)

Dnes si v seriálu Romana Iščuka připomename legundu Pavla Slavíčka, jezdce, který neměl možnost plně předvádět svůj potenciál.

SLAVÍČEK Pavel
* 22.08.1934 Praha
GP Itálie (Monza 1963) - 4. Jawa 350
Klasifikace MS: 1963: 17.místo (Jawa 350cc)
Pavel Slavíček ve své době platil za obrovský talent, ve kterém se skrýval velký potenciál. Náhlé a nepříjemné zranění udělalo ovšem stop. Narodil se v Praze. Začal velice brzo a hned od roku 1955 byl klasifikován v mistrovství republiky. Na stroji Walter na sebe upozornil 9.místem ve třídě 350. Poprvé vyhrál v roce 1957 v Litomyšli už na Jawě 350. Totéž zopakoval o rok později a porazil zde dokonce i Gustava Havla. Toho nechává za sebou i celkově a začíná se z něj rodit velký jezdec. Rokem 1960 se ovšem dostává do částečné defenzívy, neboť´ Šťastnému s Havlem to začíná jít náramně. Rok 1961 je poznamenán z jeho strany mnoha pády, ale také dvěma prvenstvími - ve Štramberku a v Nepomuku. Postupně rozšiřuje svůj zájem i do třídy 250. Kvůli nesmyslnému pravidlu o převrácení bodů se nedostává vůbec do první desítky (klasifikace MR 1962) - ale není to jistě jeho chyba.
Parádně se ukazuje doma i ve světě v roce 1963. Ve třídě 250 dojíždí čtyřikrát druhý, vždy za Malinou. Ve třídě 350 tentokrát již vítězí v konkurenci dvou továrních es. Šťastného poráží v Ml.Boleslavi, Havla v Oseku.
Daleko největší dojem ovšem zanechává v Itálii. Na staroslavné Monze se mu nebývale daří už od tréninků. Slavíček nahradil zraněného Šťastného prakticky již na Sachsenringu, ale tam se mu ještě nedařilo. Na Monze zazářil jako kometa.
"Ve velice rychlém závodě třistapadesátek si vedl obdivuhodně Slavíček na Jawě. Prodal totiž při této příležitosti všechno, co zatím nasbíral v bojích se světovou špičkou, a dojel na čtvrtém místě! Byl to opravdu jeho životní úspěch."
V konečné klasifikaci se ještě objevil. Se dvěma body skončil sedmnáctý. Měl být dalším trumfem v rukávu továrny Jawa pro sezónu 1964. Jenže pokolikáté už? Ještě před vypuknutím mistrovských bojů se Jawa rozhodla zúčastnit se závodů v Riccione a Modeně. Chtěla vyzkoušet nový dvouválec. Slavíček měl skvělou formu a ukazoval záda i dvěma nejsilnějším konkurentům. Závod v Imole se mu ale 19.4.stal skoro osudným. Ve velké rychlosti se mu zadřel motor a jezdec skončil v kotrmelcích s otřesem mozku. Jak se později ukázalo, vážné zranění hlavy udělalo stop za slibně se rozvíjející kariérou. Slavíček to ještě naposledy zkusil v roce 1965 ve třídě 350. V Rosicích dojel čtvrtý, ale přetrvávající potíže se zdravím bohužel donutili závodníka odstoupit ze světa velkých závodů. Později se ještě mnohokrát pohyboval po depu brněnské GP. Dnes ho můžeme zahlédnout na novém autodromu, účastní se mnoha republikových závodů jako divák.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist