Největší hvězdy československé silnice (11)

V dnešním pokračování seriálu o legendárních jezdcích naší republiky se podíváme na Jiřího Krále.

Největší hvězdy československé silnice (11)
KRÁL Jiří
* 08.06.1948 Brno
GP ČSSR (Brno 71) - 9.ČZ 350
Klasifikace MS: 1971 – 49.místo (ČZ 350)
Brněnský jezdec vyhrál za svou kariéru pouze jeden závod, přesto patří mezi bodující do mistrovství světa. V roce 1971 se v Brně dočkal dvou bodů za 9. místo a na svém motocyklu ČZ tak dokázal, že umí. V MS poznal jen brněnský okruh. Hned napoprvé skončil devatenáctý na třistapadesátce AHRA v roce 1970. O rok později už bodoval v již zmiňovaném závodě. Ještě v roce 1974 dokončil závod na 25.místě (Jawa 250). Naposled se na trati starého okruhu při MS objevil v roce 1978 (Yamaha 350).
Poprvé se v tabulkách domácího mistrovství objevil na začátku kariéry, první polovina 70.let. První průlom znamenal jeho nejúspěšnější rok. Mistrovské dvěstěpadesátky dokončil na bronzovém stupínku a zaostal jen o minimum za Srnou a Stašou, tedy dvěma elitními jezdci. Se svou ČZ si dobře vedl i ve třídě 350 (celkově šestý) a vystoupal také poprvé na bednu. I v roce 1972 šlape na paty nejlepším dvěma a znovu zopakuje dvě třetí místa celkově s tím, že si vylepší bilanci o pět míst na stupních vítězů. Rokem 1973 se loučí se starou ČZ, ani Jawa mu ale nejede tak jak by chtěl a končí hluboko v poli poražených. V roce 1974 se vrací s novou Jawou na výsluní, nestačí jen na Baláže a Stašu (250), o třídu výš získává jediné vítězství: Těrlicko 74 (Jawa 350). Svého maxima dosahuje ve stejné třídě o rok později, kdy se sklání pouze pod Balážem a jeho bezkonkurenční Yamahou. To už má k dispozici motocykl stejné značky a v polovině 70.let vyvrcholí jeho snažení. Podle jeho slov to byl absolutní zážitek porazit celkově Stašu. Stalo se v roce 1976 na Yamaze 350. Nadále se skvělým motocyklovým materiálem trápí nejednoho favorita, ovšem na Baláže nestačí. Je to škoda, ale nebýt Petera mohl se dočkat v pohodě alespoň jednoho domácího titulu. Postupně se vytrácí z popředí a nakonec končí až dvanáctý v objemové třídě 250. Na tehdejší poměry trochu předčasně ukončuje kariéru ve třiceti dvou letech. Po jezdeckém prostředí posléze zatoužil mnohokrát, již jen jako divák. Po revoluci se vrhl na podnikatelskou sféru ve svém rodném Brně.
„ V témž závodě, kde slavil obrovský triumf B.Staša dojel ještě devátý J.Král na ČZ a zabodoval do závěrečných tabulek“.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist