Jaroslav Huleš, český talent na dvou kolech

Dnes je to přesně deset let od tragické smrti Jaroslava Huleše (2.7.1974 – 8.7.2004), který zemřel v písecké nemocnici šest dnů po svých třicátých narozeninách na následky zranění, které si způsobil, když chtěl dobrovolně odejít z tohoto světa.

Kapitoly článku

Rodák z jihočeských Čimelic Jaroslav Huleš se ze začátku pohyboval mimo silnici v terénu společně se svým otcem a bratry. Nakonec ale silnice vyhrála a z velmi nadějného a talentovaného závodníka se stal první český jezdec od éry Františka Šťastného, který v mistrovství světa silničních motocyklů získal body.

Ve čtvrté sezoně mistrovství republiky vyhrál v roce 1992 první titul třídy 125ccm, což zopakoval ještě třikrát v letech 1993 až 1995. V roce 1992 začal také závodit v mistrovství Evropy, kde bylo jeho nejlepším výsledkem celkové čtvrté místo z roku 1995. Tehdy čtyřikrát vyhrál a porazil i Valentina Rossiho, který jen o pár let později zahájil hvězdnou éru v mistrovství světa.
První závod mistrovství světa jel Jaroslav Huleš v roce 1993 v Brně. O tři roky později už byl pravidelným jezdcem světového šampionátu, kde strávil celkem osm let.
Jaroslav Huleš startoval do rovné stovky Grand Prix. Jeho nejlepším ročníkem byla sezóna 2001, kterou dokončil na patnáctém místě. Jednou startoval z první řady, když si ve Francii 2001 vybojoval čtvrté místo na startu (tehdy startovali z jedné řady čtyři jezdci). Ve stejném roce zajel skvělý závod na Sachsenringu. Tam byl po startu ze šestnácté pozice šestý a o něco později předvedl společně s Jakubem Smržem dech beroucí bitvu v Brně, kde si Huleš připsal body za sedmé místo v cíli plus nejrychlejší kolo závodu.
V roce 2002 jel sedm závodů v třídě do 125ccm a dalších sedm už v sedle čtvrtlitru Yamahy (Dark Dog Yamaha Kurz). O rok později absolvoval celkem čtyři závody GP s Yamahou a sezonu dokončil pěti závody s čtvrtlitrovou Hondou (Elit Grand Prix). S výsledky nebyl spokojen a chtěl se vrátit zpátky do nejnižší kubatury 125ccm. Mezinárodní motocyklová federace ale rozhodla o zavedení maximální věkové hranice pro jezdce nejnižší kubatury, což znamenalo, že Jaroslav Huleš ve svých třiceti už mezi stopětadvacítky nemohl. Psal rok 2004.
Dne 8.července 2004 zemřel jezdec, který byl nejen velkým pracantem a talentem, ale také skvělým reprezentantem Československé, později České republiky ve světě motocyklového sportu. Rovněž byl vzorem pro mladou generaci závodníků, kteří dnes pokračují v jeho stopách a dosahují řady úspěchů v různých motocyklových šampionátech světa.
Čest jeho památce.

  • Největší hvězdy československé silnice - Jaroslav Huleš - ZDE

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist