V Assenu hrála prim Ducati, Matěj Smrž byl osmý

Mezinárodní motocyklový šampionát Německa IDM zamířil o víkendu do katedrály motorsportu v nizozemském Assenu, kde si nejlépe vedli jezdci stáje 3C-Racing Team první Xavi Forés, druhý v cíli Max Neukirchner a třetí Lorenzo Lanzi. Český jezdec Matěj Smrž byl v prvním závodu osmý, druhé klání pak kvůli silnému dešti zrušili.

V Assenu hrála prim Ducati, Matěj Smrž byl osmý
V sobotním Superpole si první řadu na startu zajistila trojice jezdců Ducati 1199 Panigale R Španěl Xavi Forés (pole position 1´36,824 sekundy), Němec Max Neukirchner a Ital Lorenzo Lanzi. Všichni tři závodili v barvách stáje 3C-Racing Team a jejich převaha byla poměrně výrazná, protože jen čtvrtého Erwana Nigona (HPC-Power Suzuki Racing Team) dělila od třetího Lanziho téměř sekunda.

Český závodník Matěj Smrž (Team Yamaha Motor Deutschland) dokončil druhou kvalifikaci s šestým časem, takže díky tomuto výsledku byl ve skupině jezdců bojujících v Superpole o pole position na startu nedělního závodu. V sedle Yamahy R1 zajel Matěj Smrž své maximum na 1´38,668 sekundy, což mu stačilo na osmé místo na startu.
„I když osmé místo na startu není ideální pozice, jsem za ní rád a hlavně jsem spokojený s časem, který jsem byl schopný dát sám,“ uvedl k sobotnímu výkonu v kvalifikaci Matěj Smrž. „V pátek jsem se ve druhém volném tréninku vyvezl za Raitim a Xavim, a zajel čas jako dnes v Superpole. Musel jsem ale hrozně tlačit na pilu a celkem riskovat. Potom už jsem to nebyl sám schopný překonat a do toho jsem vůbec neměl dobrý pocit z motorky a třebaže jsem se hodně snažil, čas tam pořád nemohl spadnout.“

„Oproti včerejšku (pátek) jsme udělali pár zásadních změn a dneska odpoledne už to docela fungovalo. I když foukal opravdu silný vítr, byl jsem sám schopný jezdit časy pod 39 a to je 100% zlepšení. Zítra nás čekají dva těžké závody, ale určitě chci bojovat o čtvrtá místa! Pódium je asi utopie, ale nikdy neříkej nikdy. Oproti jezdcům na Pirelkách jsme v nevýhodě. Nevíme zda pneumatiky vydrží patnáct kol, ale to nemá smysl řešit, to já ani tým nezměníme, rozhodně ne letos … .“

První závod superbikové kubatury vyhrál stylem start-cíl Španěl Xavi Forés, který měl v cíli náskok 2,8 sekundy. O druhé místo bojovali tři jezdci. První dvě kola jel druhý Lorenzo Lanzi, ale pak převzal iniciativu Markus Reiterberger (VanZon Remeha BMW) a od třetího kola byl druhým jezdcem závodu jezdec BMW. Těsně před polovinou závodu na patnáct kol předjel Reiterbergera jeho krajan Max Neukirchner a druhou pozici si udržel až do cíle. V předposledním kole šel Lorenzo Lanzi před Markuse Reiterbergera a tím získal pro Ducati kompletní stupně vítězů.

Po startu prvního závodu byl Matěj Smrž nějakou dobu desátý. Pak ale předjel Erwana Nigona, posunul se na devátou pozici a od poloviny závodu už figuroval na osmé pozici, která mu také patřila při průjezdu cílem. Matěj Smrž byl v prvním klání nejlepší z jezdců na pneumatikách Dunlop, získal devět bodů a protože se druhý závod kvůli špatným povětrnostním podmínkám nejel, je český závodník v průběžném hodnocení IDM Superbike osmý.

Šampionát vede Xavi Forés s 242 body, druhý Max Neukirchner ztrácí na týmového kolegu 26 bodů. Oba jsou zatím jediní, kteří překročili hranici dvou set bodů. Další závod sezony je v případě třídy IDM Superbike na programu v polovině září na okruhu Lausitzring II.
Superbike IDM – International German Championship 2014
10.srpna 2014, TT Circuit Assen - Závod (1) 15kol
IDM SUPERBIKE - Superstock 1000.pdf

„Rozhodně to není na vyhazování čepic, ale v momentální situaci si myslím, že jsem dokázal dát možné maximum,“ uvedl po závodu v Assenu Matěj Smrž. „Do závodu jsem neodstartoval nejlépe a trochu jsem doplatil na to, že jsem byl uprostřed třetí řady v tom největším kotli. Po první zatáčce jsem byl asi na jedenáctém až dvanáctém místě, ale celkem rychle jsem se dokázal vrátit na osmou pozici. Dlouho jsem odrážel útok Nigona, ale podařilo se mi ho udržet za zády a nakonec jsem mu odskočil. Z jezdců na pneumatikách Dunlop jsem dojel jako první, což je snad jediné měřítko dobrého výsledku … .“

„Pokud se nestane něco zásadního s pneumatikami, nemáme šanci uspět. Je to veliká škoda a všichni jsme z toho otráveni, ale bohužel s tím neumíme nic udělat. Druhý závod byl pro extrémní vodu zrušen, což je škoda, ale z hlediska bezpečnosti stoprocentně správné rozhodnutí. Tým odvedl dobrou práci a nyní se těšíme na další závod na Lausitzu, který se pojede společně s cestovními vozy DTM !“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist