Top Ten umístění v IDM pro Moto FGR

Na svůj druhý závod sezóny se tým Moto FGR vydal na druhý podnik německého mistrovství IDM v Oscherslebenu. Tento závod jsme absolvovali pouze s Karlem Hanikou kvůli vytíženosti Tomáše Vavrouše v Red bull rookies cupu.

V pátek se Kája seznamoval s tratí a odjeli dva třicetiminutové volné tréninky. V sobotu jako vždy následovala kvalifikace. Náš pilot v první obsadil slušnou 12. pozici, ve druhé se již nezlepšil a propadl se o pět míst, když se nám motocykl nepodařilo nastavit a motor nešel dostatečně do otáček. Karel absolvoval i dva lehké pády. Po ranním warm-upu, ve kterém nás také pronásledovali problémy na nás čekal ve 12:30 závod. Motocykl se podařilo nastavit na optimální výkon, když se Kája pohyboval po startu na 14. pozici. V 1. kole se dostal na 12. místo a ihned začal bojovat se soupeři před sebou. Po dvou pádech z čela startovního pole - Grunwald a Finsterbusch ( oba KTM) se včele usadili Amato a Miller (oba RZT-Aprilia), kteří závod suverenně ovládli. Karel vjížděl do posledního kola na 10.místě, na kterém se před dotírajícím holandským soupeřem udržel. V závodě také zajel svoje nejrychlejší kolo (1:36,024).Vezeme tak prvních šest bodů z tohoto prestižního šampionátu a je to pro náš tým nejlepší umístění v tomto mistrovství na suchu. Za dva týdny pojedeme do Brna k druhému závodu českého mistrovství, Memoriálu Františka Šťastného, opět již se dvěma jezdci, Hanikou i Vavroušem. Tímto zveme všechny sponzory a fanoušky k navštívení této akce. 
Karel Hanika : "V pátek jsem zkoušel obě motorky a měl jsem si vybrat tu lepší. Na mé jsem objel jeden trénink a tři kola z posledního, protože potom jsem spadl. Na Tomášově jeden trénink. Vybral jsem si jeho motor protože více točil, ale můj podvozek se choval lépe takže jsme jeho motor dali do mé motorky. V 1 kvalifikaci jsem zajížděl výborné časy a i motorka jela výborně. Bylo to prozatimní 12. místo. Bohužel ve 2 kvalifikace jsme měli drobné problémy a tak jsem už čas nezlepšil a propadl jsem se na 17. pozici na startu. V nedělním warm-upu problémy zůstali a po konzultaci s panem Hanušem, Seelem a mými mechaniky jsme se rozhodli zpět vyměnit motory, protože to nebyl zdravý zvuk motoru. Takže jsem jel na stejné motorce i motoru jak na Hungaroringu. Byl to risk, ale vyšel. Po opravě karburátoru už motorka točila více takže jela skvěle v závodě. Start se mi povedl jako nikdy. Byl to asi nejlepší start jaký jsem kdy měl. Po úvodních kolech jsem byl 10. V závodě jsme byli tříčlenná skupinka a pořád jsme se předjíždeli. Do posledního kola jsem najížděl uprostřed této skupiny. Chystal jsem si jezdce přede mnou, ale chytil jsem kolaře a on mi ujel a já ztratil. Měl jsem kvůli němu špatný výjezd a tak mě jezdec za mnou předjel. Do poslední zatáčky jsem najížděl za ním a on to hodně zavřel. Já si ho najel hodně zeširoka a měl jsem skvělý výjezd. Na čáře jsem ho předjel o 27 tisícin vteřiny. Byl to úžasný víkend a navíc pozice v TOP 10. Ještě jednou děkuji mechanikům za skvěle odvedenou práci. "

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist