Test při finále IDM

O víkendu 18.-19.9.2010 se tým BMW INVELT zúčastnil finálového dějství seriálu závodů mezinárodního Mistrovství Německa(IDM), který se konal na okruhu Hockenheimring ve spolkové zemi Bádensko-Würtembersko.

Ač v této oblasti nebývá obvykle počasí až tak pěkné, nás přivítalo opravdové babí léto s teplotami kolem dvaceti stupňů. Závodnické štěstí k nám už tak přívětivé nebylo. Celý závodní víkend věnoval tým především testování pneumatik a optimálnímu nastavení podvozku. Zatímco po první kvalifikaci se Michal Filla pohyboval na 18. pozici s časem 1:29.04 a ztrátou 1,605 vteřiny, druhá kvalifikace ovšem zlepšení v podobě vylepšení času nepřinesla, a tak klesl na 25. pozici na roštu.
Tým provedl pro nedělní závod další změny v nastavení podvozku, které si Michal vyzkoušel v ranním warm-upu. V chladném nedělním ránu byl v tomto krátkém tréninku osmý, což zvěstovalo zlepšení chování motocyklu.
V první z dvojice nedělních závodů se náš jezdec pohyboval po startu na hranici druhé desítky, od prvních kol však ukazoval, že má na to se měřit se soupeři a kolo za kolem postupoval kupředu, kdy se přes soupeře probojoval až na třináctou pozici. Po několika kolech ovšem zajel do boxů. Ukázalo se, že podvozek stále nefunguje, a tak jezdec zvolil raději možnost upravit nastavení, opětovně se vrátil do závodu a ač už jel v závěru na notně opotřebované pneumatice, dařilo se mu zajíždět rychlá kola v hodnotách stejných jako s novou pneumatikou v úvodu závodu. Problém s podvozkem byl tedy zažehnán a celý tým soustředil v očekávání co nejlepšího výsledku k závodu druhému. V prvním kole to byla opět jízda od píky, kdy se Michal snažil prodrat jezdeckým polem z nevýhodné startovní pozice kupředu. Kolo druhé však bylo klíčové, highsider na výjezdu ze zatáčky náš jezdec ustál, jenže zpomalení vlivem tohoto závodnického jevu zapříčinilo, že ve stísněném a nabitém poli ve zlomku vteřiny do našeho pilota narazil jeden ze soupeřů. Toho tento kontakt katapultoval do neřízeného letu, Michalova motorka byla natolik poškozená, že nebylo možné závod dokončit, a tak jsme i ve druhé jízdě vyšli naprázdno. Ač byla tato účast pojata především jako aktivní test se soupeři z tohoto nabitého šampionátu, kde ve startovních listinách můžete najít nejedno závodnické eso, které brázdilo dříve světové šampionáty, lze říci, že účel splnilo a nezůstali jsme zcela za očekáváním. Nyní můžeme s jistotou konstatovat, že není sice jednoduché udržet krok s takto silnými soupeři, ale s technikou, kterou máme k dispozici a partou lidí z našeho týmu a především se skvělým jezdcem v čele, může náš tým pomýšlet na pozice Top-Ten v tomto mistrovství a pokud nás v tomto partneři podpoří, naše vize není do budoucna nereálná.

Viktor Noss:

„Chtěli jsme dát na konci sezóny možnost jak Michalovi tak celému týmu poměřit se v tomto šampionátu. Michal předvedl výborný výkon, ale stejně tak jako tým nedokázal proměnit svoji snahu v konečný výsledek. Věřím, že v příští sezóně se určitě znovu zúčastníme některých závodů tohoto mistrovství a budeme jistě mít více štěstí.“

Michal Filla #55:

“Jsem moc rád, že jsme se dostali na takové závody. Byla to výborná zkušenost. Celé jsme to pojali spíše jako test, ale snažili jsme se získat co nejlepší výsledek. Bohužel se nám to nepovedlo. Ale vyzkoušeli jsme si další novou trať, nové pneumatiky a nastavení. Zazávodili jsme si a myslím, že to nebylo až tak nejhorší. Na umístění v první desítce to ještě nebylo, ale na body by se dojet dalo. Třeba se v tomto šampionátě ještě někdy objevíme. Tým dělal maximum a za to musím poděkovat. Příště to bude snad lepší.“

Informace o redaktorovi

Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist