Rozhovor s Janem Halbichem, jezdcem Hondy série IDM a EWC

Český závodník Jan Halbich závodí v mezinárodním mistrovství Německa IDM Superbike, kde je členem týmu Honda Holzhauer Racing Promotion. Letos má k dispozici novou Hondou CBR 1000RR SP2 a v průběžném hodnocení superbikového šampionátu mu patří šesté místo. Po šesti odjetých kolech sezony má na kontě jedno umístění na stupních vítězů, což je třetí místo z klání na EuroSpeedway Lausitz.

Český závodník Jan Halbich jede třetí sezonu s týmem Honda Holzhauer Racing Promotion a s novým motocyklem CBR 1000RR SP2 dosud nasbírali 121 bodů, což stačí na průběžnou šestou příčku. Před závěrečným podnikem sezony IDM Superbike na Hockenheimringu tak ztrácí třiatřicet bodů na druhou pozici a třiadvacet na čtvrtou. V posledních dvou kláních je ve hře hodně. Navíc fakt, že je Honza Halbich talentovaným závodníkem potvrdila samotná Honda tím, že českého závodníka angažovala pro víkendový podnik 24Hodin Bol d’Or do role náhradního jezdce jejich továrního týmu Honda Endurance Racing.

Letošní sezona IDM Superbike už není rozdělena na SBK a SST1000, ale technické předpisy jsou založeny na bázi SST. Po šesti kolech sezony lze hovořit o tom, že se jedná o změnu k lepšímu?
Jan Halbich: „Tato změna určitě přispěla k vyrovnanosti šampionátu IDM. Na motocyklech jsou povolené jen určité úpravy, ale v podstatě se jedná o SST motorky.“

A v čem třeba konkrétně je to lepší?
Jan Halbich: „Startovní pole se rozrostlo na pětadvacet, třicet jezdců a to každý závodní víkend. První polovina startovního pole je vyrovnaná a závody jsou atraktivní.“

Letos závodíte v barvách Honda Holzhauer Racing Promotion, to znamená se stejným týmem jako loni. Je třeba výhodou vaše lepší sehranost a fakt, že se dobře znáte?
Jan Halbich: „S týmem jedu již třetí rok, takže víme co od sebe očekávat, což je rozhodně velká výhoda. Snáz se hledá základní nastavení. V týmu je přátelská atmosféra, která také pomáhá k lepším výsledkům.“

V boxech máte Hondu CBR 1000RR SP2. Je tam oboustranná spokojenost?
Jan Halbich: „V šampionátu jsme pouze dva jezdci na motocyklech Honda a já jsem jediný jezdec Hondy na bodech. Myslím, že v týmu panuje spokojenost. Sezona není jednoduchá, ale s týmem podáváme stabilní výsledky, přestože máme stále nevýhodu v podobě sériové elektroniky.“

Jak hodnotíte dosavadní průběh sezony?
Jan Halbich: „S průběhem sezony jsem spokojený. Bylo zde několik dobrých, ale i horších výsledků. Začátek sezony nebyl jednoduchý, protože nový model CBR1000RR dorazil později než se očekávalo a nebyl dostatek času na seznámení a testování motocyklu, takže první závodní víkend jsme měli hodně práce na základním nastavení a přizpůsobení jezdeckého stylu. V průběhů dalších závodních víkendů se nám dařilo být na předních příčkách a stahovat ztrátu na bodované pozice. Na Lausitzringu se nám podařilo dojet na pódium, což byl skvělý výsledek.“

Do konce sezony zbývá odjet poslední podnik. Už se rýsují plány na sezonu 2018?
Jan Halbich: „Prozatím se ještě nic oficiálně neprojednávalo, ale pravděpodobně zůstanu se stávajícím týmem.“

Začátkem roku jste hovořil o ambicích jet vytrvalostní mistrovství světa silničních motocyklů. Jak se pro vás situace vyvíjí v tomto směru?
Jan Halbich: „Dostal jsem nabídku jet tento víkend 24H Bol d’Or jako náhradní jezdec továrního týmu Honda Endurance. Nabídku jsem přijal a hodně se na tuto zkušenost těším. Bude to skvělé být součástí továrního týmu a spolupracovat s jezdci jako Yonny Hernandez, Gregory Leblanc a Sebastien Gimbert.“

Závodní víkend na Lausitzringu byl společný s WSBK a vám se tam podařilo zajet na stupně vítězů. Jsou vaše šance na možný přestup do WorldSBK díky tomu silnější?
Jan Halbich: „To se těžko hodnotí. Ale doufám, že se tím moje jméno dostalo alespoň trochu do povědomí, což by do budoucna mohlo pomoci.“

Co třeba říkáte na Markuse Reiterbergera, který odešel z WSBK a v IDM vyhrává jeden závod za druhým? S technikou a zázemím je někde jinde ve srovnání s ostatními?
Jan Halbich: „Markus je hodně rychlý. Na motocyklu BMW jede již dlouhou dobu a umí plně využít jeho potenciál. Tým má s motocyklem dlouhodobé zkušenost a mají dobrý závodní balíček. V současné době je jinde, ale není nereálné se v budoucnu dostat na jeho rychlost.“

Na průběžnou druhou příčku v šampionátu teď ztrácíte 33 bodů, na čtvrtou 23 a na pátou 2 body. Šance dosáhnout na tyto pozice jsou pro vás před posledním podnikem sezony reálné?
Jan Halbich: „Do konce sezony zbývají stále dva závody. Na Hockenheimu se pokusím o co nejlepší výsledek a uvidíme jak to dopadne :)“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist