Novinky z IDM

Německý seriál IDM je seriálem hodně sledovaným i našimi fanoušky motocyklového sportu neboť se ho pravidelně zúčastňují i čeští silniční motocykloví jezdci.

Oschersleben s otazníkem. Předběžný kalendář obsahoval celkem 8 závodů. Zatímco termín Sachsenringu musel být posunut na 1. a 2. září, tak hodně velký problém se vynořil se souvislostí se závodem v Motorsportareně Oschersleben. Závod plánovaný na 6. června sice nebyl doposud odřeknut, ale není pro něho pořadatel, neboť ADAC Niedersachsen/Sachsen bez udání důvodů tento závod nebude zajišťovat, což oznámil strohým dopisem hned v prvních dnech pracovního roku 2012. Manažér celého seriálu IDM Jochen Schäfer nyní horečně hledá náhradní řešení.
Zvýšené startovné o 50%. Z nejnovějšího bulletinu sekretariátu IDM jsou patrny dvě zprávy, a jako je skoro vždy zvykem, tak jedna je dobrá a jedna špatná. Ta dobrá se týká kubatury 125 ccm/Moto3 a jasně z ní vyplývá, že se pojedou i letos minimálně čtyři dvojité závody této nejslabší objemové kubatury. Ta druhá je horší a týká se zvětšeného startovného až o 50%. Už vloni bylo pod pláštíkem "zlepšení životního prostředí" inkasováno vždy o 20 Euro na jezdce pro závod navíc, nyní je ale celé startovné - kompletně připadne pořadateli - drasticky zvýšeno. Zatímco vloni zaplatil jezdec kubatury superbiků celkem 2 800 Euro za celý seriál, tak letos je to 4 400 Euro. V tom ale není započítán páteční trénink, tkzv. "Einstellfahrten" za dalších 50 Euro. Přibližně tak zaplatí každý jezdec superbiků o 2000 Euro více. "Ceny za pronájem závodních tratí musí odpovídat současnému trendu", vysvětluje Jochen Schäfer důvod zvýšení startovného.
Případ Smrž se blíží ke konci. Koncem ledna se setkají Geert Prins z týmu RAC BMW a Michael Galinski z Yamaha Motor Germany. Důvodem schůzky je vysvětlení vzniklého problému, kdy český jezdec Matěj Smrž na straně jedné nejdříve ústně slíbil a podáním ruky potvrdil, že pojede v letošním roce za RAC BMW a vzápětí podepsal smlouvu s týmem Yamaha Germany, neboť nebyl spokojen s některými body smlouvy, kterou mu Holanďané poslali. Dokonce mělo dojít k řešení pomocí právníků, ale nyní se zdá být vše na dobré cestě: "Pan Prins mně zavolal a byl velmi milý. Společně vše projednáme", říká Michael Galinski z týmu Yamaha Motor Germany.

Jeho protějšek, Evert Slager - manažér RAC BMW, pak jen doplňuje: "Pan Prins nechce žádné peníze. Nechce ani, aby Smrž za nás startoval. Chce ale omluvu za toto jednání".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist