Na novou výzvu se neuvěřitelně těším, říká jezdec BMW Matěj Smrž

Český motocyklový závodník Matěj Smrž bude také v sezóně 2015 pokračovat v seriálu SUPERBIKE*IDM. Nebude to už ale na motocyklu tří ladiček stáje Yamaha Motor Germany, ale na stroji BMW v barvách známého týmu Wilbers-BMW-Racing.

Na novou výzvu se neuvěřitelně těším, říká jezdec BMW Matěj Smrž
K nové zkušenosti v německém mezinárodním šampionátu IDM Matěj Smrž blíže prozradil: „S týmem Wilbers BMW jsem byl v kontaktu již delší dobu a Bennyho (majitele týmu) samozřejmě znám z Paddocku. Benny věděl, že do konce října mám platnou smlouvu s Yamahou a do té doby jsem neměl v plánu řešit cokoliv jiného.“

Jihočeský závodník sedlal Yamahu tři roky a až do doby než mu šéf týmu Michael Galinski oznámil konec jeho smlouvy, pevně věřil, že na Yamaze pojede také v roce 2015. Pro nadcházející sezonu připravila Yamaha po šesti letech nový motocykl a tým Yamaha Motor Germany plánuje přejít na pneumatiky Pirelli. Toto všechno by si Jihočech za odvedené služby na starém motocyklu určitě zasloužil.

Matěj Smrž se netajil tím, že by u Yamahy rád zůstal a vyzkoušel nový motocykl na nových pneumatikách, ale vše ze změnilo právě vstupem nového motocyklu na trh. „Konec spolupráce bych nechtěl moc komentovat. Svoje jsem k tomu řekl osobně přímo Galinskemu a dál to nemá cenu řešit. Fér to rozhodně nebylo a s jezdci by se tímto způsobem zacházet nemělo! Do vypršení mé smlouvy jsem byl uměle udržován v domnění, že na Yamaze pojedu dál, ale nakonec se všechno změnilo během dvou dnů.“

„Prozatím nemám veliký problém najít si jiné místo, ale nepředpokládal jsem tento přístup. Především po tom, co po dobu tří let všechno fungovalo na velice přátelské úrovni. Tým Michaela v mých očích snad omlouvá jen to, že se nerozhodoval sám a s nových motocyklem je nyní pod velikým tlakem Yamaha Germany, potažmo Yamaha Europe,“ dodal Matěj Smrž, který má s Michaelem Galinskim velmi dobrý vztah.
Po ukončení spolupráce s týmem Yamaha Motor Germany nastala otázka, co dál. „Měl jsem několik možností a rozhodoval jsem se mezi IDM, CEV, BSB a World Endurance. Všechno jsem konzultoval v rodině a s našimi významnými partnery a jednohlasně jsme se rozhodli pro IDM. Potom už to bylo jednoduché, neváhal jsem a využil velmi vstřícné nabídky od pana Wilberse.“

„Na tuto novou výzvu se neuvěřitelně těším. Je mi jasné, že pro mě bude všechno nové a s elektronickým pérování se budu muset naučit 'spolupracovat'. Pevně ale věřím, že v kombinaci s takto profesionálním týmem můžu dosáhnout dobrých výsledků.“

Matěj Smrž poprvé ve své kariéře osedlá stroj BMW a rovnou specifikaci Superbike - model S1000RR 2015. Zajímavostí je, že tým Bennyho Wilberse je smluvním testovacím týmem pro BMW Motorrad a vyvíjí tak elektronické pérování DDC. Klidně se tak může stát, že Vámi zakoupená S1000RR bude mít v základu nastavené pérování právě na základě poznatků českého pilota!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist