Mates Smrž na "Vueltě Espagna".

Druhý díl testů pneumatikářské firmy Dunlop mají za sebou piloti IDM, kteří nazouvají kola svých motocyklů těmito pneumatikami. Po špatném počasí v Albacete jim ve Valencii počasí přálo, dnes mají volný den a celá "Vuelta Espagna" bude zakončena dvěma dny testování v Aragonu.

"První dny testování v Albacete bylo počasí opravdu špatné. Například ve čtvrtek minulého týdne svítilo slunce snad jen dvě hodiny. A v pátek to nebylo o mnoho lepší", říká Ralph Christmann od Dunlopu a vysvětluje: "Náš testovací jezdec Stefan Nebel odjezdil v každém počasí hodně kol a testoval i naše pneumatiky do deště. V Albacete jezdil Nebel s motocyklem Kawasaki, od Valencie s bikem Wilbers-BMW. Prostě testované pneumatiky se musí pořádně využít. Komentáře jezdců byly pozitivní a to nám dodává sebedůvěru. Máme s sebou loňské "Supersport-Reifen D212 GP Pro", tedy vloni nově vyvinuté a později rozšířené do celé Evropy a také nové přední a zadní, částečně úplně nové, tedy co se týká konstrukce a směsi".

Australan Camian Cudlin přicestoval do Albacete o něco dříve než jeho superbikoví kolegové, ale byl hodně překvapen lehkou sněhovou pokrývkou. S velkým zájmem byl sledován comeback Martina Bauera (Suzuki) a také změna značky motocyklu u vicemistra IDM Michaela Ransedera.
Tým Yamaha Motor Deutschland se kvůli špatnému počasí přesunul hned do Valencie, kde spolu poprvé jezdili noví týmoví kolegové Matěj Smrž a australský nováček týmu Gareth Jones. A v následujících řádcích je stručná rekapitulace Matesovy "Vuelty Espagna":

"Valencia 20°C , už jsem jezdil a všechno ok.", říkal po přesunu na okruh Ricarda Torma Matěj Smrž a pokračoval: "Dnes jsem najel za odpoledne 27 kol. Bylo to vlastně 1. pořádný ježdění, v Albacete to za moc nestálo. Časy jsem na začátek zajel slušný, což vždycky potěší, ale důležité to vůbec není. Řešíme především převod a styl jizdy. Kvůli elektronice bych neměl používat spojku a zadní brzdu při nájezdech do zatáčky, takže to je hlavní téma. Zatím jsem spokojen, všechno šlape jak má! Ještě nás čekají 3 dny ve Valencii, takže času na práci máme hodně. Pak se přesuneme na dva dny do Aragonu, kde jsem ještě nikdy nebyl a moc se tam těším."
Po čtvrtečním dni, který byl ovlivněn nepříznivým počasím, přesto Matěj na trať vyrazil a kromě jiného získal pro tým důležitá data:

"Dneska jsme jezdili pouze dopoledne, odpoledne celé propršelo. Posunuli jsme se trochu kupředu, ale ještě je třeba najezdit mnoho kol. Dnes jsem na pár kol vyzkousel novou motorku, ale v zásadě o ni moc nevím, objel jsem jen 3 pomalá kola proto, aby tým stáhl data. Odpolední plán překazil déšť..."

Druhý blok testování ve Valencii začal v pondělí a rozhodně se dá mluvit o pozitivním návratu na trať. Pro Matěje byla navíc zpestřením účast jednoho hvězdného hosta:

"Nemůžu říct, že by to dneska bylo špatné. Sice celý den foukal silný vítr a omezovalo mne pár dalších věcí, ale i tak jsem najel asi 30 kol a byl ze všech jezdců IDM nejrychlejší. Přes den jsme zkoušeli pneumatiky, nastavení pérovaní a kontrolu trakce. Na trati jsem si potom parkrát dal i Michaela.. :-) "

Úterý uzavřelo testování ve Valencii a tým se již pomalu připravuje na závěrečný test v Aragonu, kam bude Matěj se svou formací vyrážet v dobré náladě a pokusí se udržet vysoko nastavenou laťku:

"Dneska jsem dal další rundu asi 40-ti kol. Vyzkoušel jsem nějake změny v nastavení TC a také jinou přední pneumatiku. Oproti včerejšku již nefoukal tak silný vítr a bylo tak možné opět trochu zrychlit bez velikého rizika. Po dvou dnech testu jsem nadmíru spokojen. Nikdo nebyl rychlejší než já a z toho mám opravdu radost. Nyní máme den volna a pak poslední dva dny ve Španělsku v Aragonu, kde jsem ještě nikdy nebyl."

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist