Matěj Smrž odpovídal on-line

Český motocyklový závodník Matěj Smrž je jezdcem mezinárodního mistrovství Německa IDM, kde závodí v kategorii Superbike. Po třech sezonách s třemi ladičkami letos skončila pro českého závodníka spolupráce s týmem Yamaha Motor Germany. Krátce na to v listopadu podepisuje smlouvu s týmem Wilbers-BMW-Racing.

Matěj Smrž odpovídal on-line
Matěj Smrž závodí od roku 1995. Zkušenosti získával v řadě domácích i zahraničních motocyklových soutěží. Byl úspěšný v republikovém mistrovství třídy do 125ccm, závodil v evropském seriálu Superstock 1000, později ve světovém poháru STK1000, byl stálým účastníkem mistrovství světa třídy Supersport a loni jel také závod mistrovství světa Superbike, kde pro Yamahu získal čtyři body. Od roku 2010 působí v německém IDM, kde byl nejlépe dvakrát pátý.

Prvního prosince oslaví Jihočech Matěj Smrž třicet let a zároveň zahájí novou kapitolu v seriálu IDM Superbike. S týmem Wilbers BMW Racing získá konkurenceschopný motocykl BMW S1000RR model 2015 a to znamená, že má šanci znovu bojovat o přední pozice.

Ptejte se v on-line rozhovoru:
On-line rozhovor: Matěj Smrž

Dotazy je možné vkládat do 22.11.2014 23:00
Matěj Smrž bude odpovídat mezi 21.11.2014 09:00 a 24.11.2014 23:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Orgovany
Dotaz od Orgovany položen 21.11.2014 v 10:10

Ahoj Matěji, je IDM SBK skutečně profesionální série v tom smyslu že se jí může člověk dobře živit za předpokladu že jezdí hodně vpředu ?
Díkes za odpověď.

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 10:39

Ahoj. Ano, nejlepší jezdci v IDM jsou placeny týmem. Když jsem přišel do IDM, měl jsem peníze jen za výsledky, poslední 4 roky mám ale i základní mzdu + bonusy za výsledky.

DutchTT
Dotaz od DutchTT položen 21.11.2014 v 11:25

Dobrý den pane Smrž.
Pojedete i v příštím roce na pneumatikách Dunlop? Nebo se budete orientovat na zatím v IDM úspěšnější Pirelli?
Děkuji za odpověď.

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 10:43

Dobrý den, ano pojedeme Pirelli. Jsem rád, Dunlop jsou momentálně horší pneumatiky.

Zazi
Dotaz od Zazi položen 21.11.2014 v 11:50

Ahoj Mates,

jak moc Němci (ať už týmy, média nebo fanoušci) vnímají to, že se v Německu už třetím rokem nepojede závod World SBK ? Víš o nějaké reálné šanci, že by se závod MS na území Německa vrátil?

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 10:48

Jestli se nepletu, tak v roce 2013 se jelo v DE. Jel jsem tam na divokou kartu, takže se asi nepletu :-)) Takže zatím jen jeden rok. Samozřejmě němci chtějí a potřebují závod WSBK, ale popravdě nikdy jsem v depu apod. neslyšel, že by to někdo moc řešil.

petridas
Dotaz od petridas položen 21.11.2014 v 12:47

zdar , prosím tě , kdy tě uvidíme v Hořicích? myslím na trati. nebo to uplně odmítáš takové závody?
diky za odpověd

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 10:54

Zdravím, nic takového v plánu nemám. Road racing zatím není můj šálek kávy. Občas se podívám na nějaké video z TT, ale to je tak vše. Mám raději závody, kde se dá jet na limitu. Na RR to na limitu nejde a když to někdo přežene a padne, končí to blbě. Kluci co jezdi RR mají ale samozřejmě i moje veliké uznání! Fandím hlavně Indimu, znám ho a i jeho začátky a baví mě jak to dělá.

Orgovany
Dotaz od Orgovany položen 21.11.2014 v 12:57

Matěji, jaký máš motocyklové sny ? Né cíle ale sny ....

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 11:07

:-) Když jsem byl ještě dítě, chtěl jsem být mistr světa. To jsem ještě sledoval Jardu a byl to sen, jezdit Grand Prix. Nyní, po 20 letech v závodním prostředí už nesním, ale žiju realitou. Snažím se být co nejlepší v IDM, posléze bych se mohl dostat třeba do BSB apod. Prostě Superbiky na co nejlepší možné úrovni. Grand Prix je uzavřená záležitost, jelikož jediná třída, kde bych se svojí postavou teoreticky mohl závodit, je Moto GP. Jezdecky bych na to určitě měl, je tam hodně kluků, se kterými jsem v minulosti závodil a byl jsem stejně dobrý, popřípadě i lepší. To samé platí pro bráchu. Např. když Camier přišel z Moto GP do IDM, nedojel lépe než šestý. No, ale všichni víme, že do Moto GP se dostat je složitá věc, pro mnoho dobrých jezdců neřešitelná. Někdo na to čeká celou svojí kariéru a stejně se nedočká a někomu se to podaří i bez jakékoliv zásluhy.

Fantom40
Dotaz od Fantom40 položen 21.11.2014 v 13:04

Ahoj Matěji, čtu zde vešké články, které se týkají motocyklové silnice. I ty články, jak jsi popisoval dění okolo bratra Jakuba a chodu jeho kariéry včetně financování vašich kariér a sponzoringu okolo vaší rodiny. Člověk si tak aspoň trošku udělá přehled jak to v tom Vašem sportu chodí a obvykle to jsou neuvěřitelné šachy a podrazy.
Ale zpět k otázce.
Když jsi zjistil že jsi od 1.11. bez angažmá, neměl jsi chuť a kontakty to zkusit v WSBK ve třídě 600 ccm třeba v některé z českých stájí? SMS nebo Intrmotoponyexpres. Vím že by to byl krom směrem k nižší kubatuře, ale byl by to svět.
Díky Tomáš - Albrechtice

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 11:13

Ahoj Tome, ne, uvažuju už jen o Superbiku. Na Supersportu jsem jel v roce 2009 a není to nic pro mne. Se svojí postavou mám 80kg a to na Supersport není. Jezdit za každou cenu svět není moje priorita a když pak nejsou výsledky, tak k čemu to je. Když jsem jel v roce 2009 Supersporty, opravdu jsem do toho dával všechno, ale nejlépe jsem dojel 16. To ti pak vezme chuť.

phobos
Dotaz od phobos položen 21.11.2014 v 13:17

Ahoj,
co si myslíš, že bude nejtěžší na adaptaci na BMW. Myslíš si, že ti elektronickej podvozek skutečně dá výhodu na trati nebo je to víc marketing? Měl jsi už možnost ho vyzkoušet?

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 11:15

Ahoj, to fakt nevím. Sám jsem na to zvědav... Je to rozhodně budoucnost. El. pérování už se dneska sériově dává na BMW, Ducati a teď i Yamahu a to není náhoda.

JEFFzx13
Dotaz od JEFFzx13 položen 21.11.2014 v 13:18

čau Mates,chci se pridat k otazce ohledne Hořic,a tve ucasti na 300 ZGH.diky,a drzim palce..

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 11:16

Ahoj, tak mojí odpověď už znáš :-)

Dejvid17
Dotaz od Dejvid17 položen 21.11.2014 v 15:05

Ahoj Mates, můžeš nám říct, jaké nabídky si měl z CEV, IDM a BSB? konkrétně prosím, díky a tahej pořádně

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 11:24

Ahoj, v CEV jsem mohl startovat na Yamaze za jeden italský tým. V BSB bylo možností víc, ale konkrétně neřeknu, jelikož tam Kuba jede a nechci šířit drby. CEV není zajímavý pro Budvar a v BSB jsem nechtěl startovat v týmu, kde bych neměl jistotu, že pojedu dobře, tzn. na bodech. Z toho důvodu jsem si vybral IDM.

torkild
Dotaz od torkild položen 21.11.2014 v 15:13

Ahoj Matěji, prosím tě jak jsi sliboval že budeš trénovat na krosové motorce, kdy a kde tě můžeme vidět na tréninku? A jak ti chutná káva?

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 12:27

Ahoj Luboši, teď žádnou motorku nemám. Jinak kávu mám moc rád.

JP
Dotaz od JP položen 21.11.2014 v 15:14

Zdravím, držím palce ať se v 2015 daří. Není snazzší se dostat do WSBK přes BSB než z IDM? Díky.

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 12:36

To asi ano. Ale je to pořád dokola, když mám hodně peněz, dostaneš se do světa i z Alpe. Dávno nefungují postupové pravidla, jako za starých časů.

wthelll
Dotaz od wthelll položen 21.11.2014 v 15:18

Ahoj Matěji, gratulace k přestupu a vůbec k tomu, že se povedlo vyřešit nepříjemnou situaci. V úvahu přicházel i seriál BSB - nelákala vás s Kubou možná "rivalita" ve stejných závodech?
Druhý dotaz: vím, že Kuba propadl badmintonu jako doplňkovému sportu. Kdy konečně postavíte herní dvojici? Zahrát si proti dvojici Smrž/Smrž by mohl být celkem zážitek... Určitě zajímavější, než se pokoušet pojet vás na okruhu ))))) Držím palce. Radim - Zlín.

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 12:39

Ahoj Radime a děkuju. Bylo by fajn být ve stejným šampionátu a třeba i týmu. Je to rozhodně lákavé. Já zatím Badminton nezkusil, baví mě spíš tenis. :-) Uvidíme, můžu to zkusit a třeba se jednou dočkáš. :-)

ab
Dotaz od ab položen 21.11.2014 v 17:52

Ahoj Mates,fandím tobě i Kubovi,rád bych se zeptal,co sám na sobě cítíš že ti chybí,kromě třeba potřebných peněz a štěstí,aby si udělal ten krok do SBK,,ať už jezdecké vlastnosti nebo ty lidské..Nemyslím to zle,jen co chybí k tomu se tam dostat,mít něco navíc než konkurence která se o to také třeba pokouší...Já jen že léta neúprosně letí,tak jestli to budeš hrotit nebo reálně uvažovat o dojetí kariéry v kvalitním narodním šampionátu.Díky

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 12:54

Ahoj, rozhodně je problém národnost. Každý Čech to bude mít v silnici složitější, než kluci ze zemí, kde je dobrý trh s motocykly. Další věc je ta, že jsem se v roce 2009 zařekl, že odmítám platit za moje jezdecké služby. Není problém se dostat do WSBK, ale první rok, než cokoliv předvedeš, musíš dotlačit min. 150.000€ a to ještě nejedeš ve zrovna nejlepším týmu. Když se někdy dostanu z IDM, tak to bude přirozenou cestou a to tak, že si o to řeknu výsledky. Jednou jsem startoval ve WSBK, abych si splnil sen a získal body a to se mi povedlo. Byl to ale jen jeden závod, protože na ten jsem byl ochotný peníze sehnat a také jsem měl štěstí, že mi je někdo byl vůbec ochotný dát. Bez toho to prostě nejde.

JollyJoker
Dotaz od JollyJoker položen 21.11.2014 v 18:31

Zdarec Matěji.
Na jaké motorce by sis PŘÁL jezdit a v JAKÉM šampionátu?

Ať se daří!

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 12:55

Na jakékoliv tovární motorce ve WSBK nebo BSB.

Marex
Dotaz od Marex položen 21.11.2014 v 18:32

Ahoj Mate.
Je tvé nové angažmá zlepšením tvých šancí na dobrý výsledek, nebo naopak?
Dík a držím pěsti.

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 12:56

Ahoj, to uvidíme příští rok! Já věřím tomu, že ano. Jinak bych do toho nešel ;-)

martin1
Dotaz od martin1 položen 21.11.2014 v 18:46

Jaký motocykl má v 2015 v IDM největší potenciál?Klobouk dolů jak taháš a jaký máš přístup.

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 13:17

Podle mě to bude BMW a Ducati. Ale IDM jde od doby, kdy má nového promotéra, nahoru. Všechny přední týmy se hodně snaží a příští rok to bude hodně vyrovnaný!

Biker_xx
Dotaz od Biker_xx položen 21.11.2014 v 21:14

Jedna pro odlehčení Kdo je lepší/rychlejší fára? Ty nebo brácha?

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 13:17

:-) na tuto otázku není odpověď ...

calwera
Dotaz od calwera položen 22.11.2014 v 09:46

Dobrý den
kolik motocyklů pojede ve třídě SBK? a proč IDM když bylo
možné CEVaBSB?

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 13:20

Dobrý den. Kolik pojede SBK a STK teď nevím, ale určitě bude na startu víc jak 30 motorek, což je dobrý! Proč IDM už jsem psal v odpovědi před tím.

kamoš
Dotaz od kamoš položen 22.11.2014 v 11:08

Je možné sledovat závody v TV?Vím, že to dávala kdysi stanice DSF, teď Sport1 ze záznamu, nebo v sestřihu, bude to vysílat i příští rok?

Odpověď od Matěj Smrž položen 22.11.2014 v 13:24

IDM promotér usilovně pracuje na tom, aby ze závodu byl přenos na internetu jako stream video. Bylo by to fajn, to nám hodně chybí. IDM je kvalitou hodně vysoko, ale nikdo o tom neví, protože to není v televizi. Snad se to změní.

PavlosR1
Dotaz od PavlosR1 položen 22.11.2014 v 13:17

Ahoj, zajímá mě jaká byla jaká vlastně letos byla úroveň R1 ve srovnání s ostatními značkami a jak Vás podporovala Yamaha Deutschland. Zdá se, že jsi jel jeden z posledních bigbangů v pořádných závodech. Asi tušíš kam mířím, má ještě tahle motorka na špičku?
Do jaké míry se tvoje R1 lišila třeba od Spiesovy mistrovské?
Díky za odpověď a přeju hodně štěstí s Báwem

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 13:12

Ahoj, už od mého vstupu do týmu YMG jsem věděl, že R1 je "na hranici" svých možností. Jsou tratě, kde jsem byl schopný bojovat s konkurencí, ale většinou jsem se pohyboval na hraně, abych držel krok. Každý rok to bylo horší, hlavně s příchodem Ducati a také díky špatným pneumatikám. Letos jsem třeba věděl, že lepší, jak 4-5 v závodě to nepůjde. Občas jsem to zkusil a skončilo to pádem. Pro hobíka je to absolutně dostačující materiál, ale na profi ježdění už to není. To samozřejmě ví i Yamaha, proto udělala novou motorku.

gorkin
Dotaz od gorkin položen 22.11.2014 v 13:40

Ahoj Matěji
O jakém baliku peněz by se mohlo bavit aby se dostal jezdec do sedačky WSBK
mam na mysl(vstupenku) (štůček-baťoh) eček pro team
alespoň pro představu
dík a držím palce vám oběma M-J

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 13:21

Ahoj, děkuju za přízeň. Jak už jsem napsal v jedné předešlé odpověďi... Je to různé a samozřejmě záleží na týmu, ale je to cca 150-300.000€. Tyto peníze musel taťka zaplatit za Kubu v posledních letech GP za každý rok samostatně a také v jeho prvním roce ve WSBK.

GSXJarda
Dotaz od GSXJarda položen 22.11.2014 v 13:42

Co říkáš na tvoji novou partˇačku v boxu? A pojede ona zase Stock, nebo jedete oba SBK?

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 13:22

Lucy je dobrá, rozhodně. Pojede určitě třídu Superstock a určitě pojede o titul.

jiraslipo
Dotaz od jiraslipo položen 22.11.2014 v 13:53

AHOJ MATĚJI . MOŽNÁ SE PTÁM BLBĚ -. ALE JAKÉ JSOU TVÉ CÍLE NA MOTORCE . KAM BY SES CHTĚL DOSTAT? NEBO CO JE TVÚJ ZÁVODNICKÝ CÍL . VRCHOL DĚKUJI . JIRKA.

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 13:23

Ahoj Jirko, už tady byla stejná otázka. Takže odpověď si najdi ;-)

slick
Dotaz od slick položen 22.11.2014 v 13:53

Bude diky zmene technickych pravidel ve WSBK snadnejsi, aby jezdci z narodnich sampionatu obcas startovali na divoke karty, nebo jsou stroje stale hodne rozdilne?

A je pripadne ve hre, pokud by se na BMW darilo, ze byste s Wilbersem nejakyho divocaka zkusili zajet?

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 13:29

Ahoj, je to tak. WSBK se snaží upravit pravidla tak, aby při závodech startovalo víc jezdců na wc. Teď to bylo prakticky nemožné, protože motorky jsou to úplně jiné. WSBK motorka je 100% závoďák, IDM Superbike je hodně podobný Superstocku, jen elektronika je otevřená. Jsem si jistý tím, že Wilbers má vysoké ambice, ale zatím se jim nepodařilo uspět v IDM, proto je nebylo možné vidět ve WSBK.

asyn
Dotaz od asyn položen 22.11.2014 v 15:46

Ahoj Matěji Pracuješ na svém jezdeckém stylu?Tím myslím,zdokonaluješ se?Např.Rossi zhubnul a dost podstatně překopal svůj styl,aby byl konkurence schopnej.

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 13:46

Ahoj, každý jezdec na sobě musí pořád pracovat, hlavně fyzicky. Na motorce jezdím přirozeně, nesnažím se za každou cenu kopírovat jezdce z Moto GP. Ti mají odlišný jízdní projev, ale také absolutně jiné motorky a pneumatiky, to je dost důležité! Oni jezdí loktem blízko země nebo i brousí loktem o zem, ale to přirozeně a bez velikého snažení. To na Superbiku, Superstocku a podobně lze taky, ale jezdec se musí hodně snažit. Někdy na volných jízdách vidím hodně jezdců, jak se snaží brousit loktem a nebo dávají na brzách nohu ze stupačky, ale to podstatné jim chybí... Chybí jim rychlost. :-) Ohledně váhy, tu si hlídám, ale úplně se netrápím každým kilem. :-)

kama55
Dotaz od kama55 položen 22.11.2014 v 17:45

Ahoj Matěji, mám na tebe tři otázky:

1) jak se ty díváš na účast Karla Abraham v MotoGP. Jsou ty jeho nekonstantní výsledky jen o technice nebo v tom bude i něco jiného?

2) Pokud by nejel v tátově týmu, myslíš, že by stále v MotoGP byl nebo by o jeho služny nikdo neměl zájem?

3) Dokázal bys hned z fleku říct jméno některého českého jezdce, který by dokázal zajet lepší výsledky než on na stejném materiálu?

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 14:02

Ahoj Kamile, techniku má Karel jako ostatní jezdci. Nemyslím si, že Karel je profík. Závodění mu platí od jeho počátků taťka a nikdy se nemusel moc snažit, aby o svoje místo nepřišel. Tím jsem částečně odpověděl i na druhou otázku. Jsem si jistý tím, že by se do GP nikdy nedostal. Pokud vím, tak před vstupem do GP nikdy nic nepředvedl v žádném nižším šampionátu. Ohledně lepších jezdců než Karel..., urcitě se během té doby, co jezdí GP něco naučil a dneska to není špatný jezdec, ale to samé by dřív nebo později ukázal Kuba, Ondra Ježek, já nebo třeba Honza Halbich. Veliký talent je Hanika, ale ten je zatím mladý a na takto silný stroj nemá zkušenosti. Kuba Kornfeil je zkušený, ale netuším, jak by se popasoval s motorkou Moto GP. Nicméně, aby to někdo zle nepochopil, přeju Karlovi ať se mu daří a dál si užívá to, že mu taťka umí zajistit účast v Moto GP.

Zx-10RCarlos
Dotaz od Zx-10RCarlos položen 22.11.2014 v 20:03

Zdarec Matěji, raději pivo nebo víno? Děkuji za odpověď. Držím palce v příští sezoně.

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 14:04

Ahoj, dám si rád kávu i pivo :-) Všeho ale s mírou..

And
Dotaz od And položen 22.11.2014 v 22:05

Zdarec Matěji,
řídí se motorka nohama a přenášením váhy?

Odpověď od Matěj Smrž položen 23.11.2014 v 14:09

Ahoj, motorka se řídí hlavně celým tělem. Jezdec musí mít sílu jak v nohách, tak rukách. Je vždycky důležité poslouchat motorku a snažit se utvořit jeden celek. Jakmile se jezdec s motorkou moc pere, nikdy to není dobře.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.85
Známkováno: 13x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist