Matěj Smrž měl na Nürburgringu smůlu

Třetím letošním závodem pokračoval šampionát IDM na kultovním okruhu Nürburgringu. Zatímco Matěji Smržovi se v superbicích určitě nedařilo dle jeho představ a šachovnicový praporek viděl v cíli pouze jednou jako 5., tak Ladislav Chmelík jednou vyhrál a jednou skončil druhý a v šampionátu kubatury do 125 ccm je nyní na čele.

Jako lídr přicestoval na další závod IDM kubatury superbike na Nürburgring Jörg Teuchert (D/BMW) se 72 body, a jen o 2 body méně měl náš Matěj Smrž (CZ/Yamaha), který na předchozím závodě v Oscherslebenu zajel senzační stíhací jízdu z poslední pozice a dokončil ji na podiovém umístění. Francouz Erwan Nigon (F/BMW) tam získal doposud své jediné vítězství v IDM a byl tak aktuálně třetí.

Ovšem jak se později ukázalo, dva nedělní závody na Nürburgringu vše otočily.

Celkem tři jezdci se přihlásili jako "Gaststarter", byl to Meik Minnerop s motocyklem Ducati 1199 Panigale a dva piloti ze seriálu FIM Superstock 1000 Cup, Markus Reiterberger (D/BMW) a Fabio Massei (I/Honda). Naopak chyběl 22-letý Sascha Hommel, který si při volném tréninku přivodil několikanásobnou zlomeninu klíční kosti.

Pole-Position si už v první kvalifikaci zajistil 28-letý Francouz Erwan Nigon (F/BMW) časem 1:37,426 minuty. Velkým překvapením byl ale jeho týmový kolega Arie Vos (NL/BMW), který se z 8. místa po první kvalifikaci zlepšil na místo druhé. Karl Muggeridge a Arne Tode pak dokompletovali první řadu startovního roštu. Tu druhou si vyjeli Michael Ranseder (A/BMW), Ghisbert van Ginhoven (NL/BMW), Roland Resch (A/Suzuki) a Troy Herfoss (AUS/BMW).

Vůbec se ale nedařilo se Matěji Smržovi, místo 13. a až 4. řada na roštu nedávaly příliš dobré vyhlídky do samotného závodu.

Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft 2012 - Nurburgring, QP

01- Erwan Nigon – Van Zon alpha Technik – BMW S1000RR – 1’37.426
02- Arie Vos – Van Zon alpha Technik – BMW S1000RR – + 0.251
03- Karl Muggeridge – Holzhauer Racing Promotion – Honda CB R1000RR – + 0.434
04- Arne Tode – Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 0.667
05- Michael Ranseder – Technogym Racing Austria Fritze Tuning – BMW S1000RR – + 0.786
06- Ghisbert van Ginhoven – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – + 0.924
07- Roland Resch – Team Reitwagen Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.598
08- Troy Herfoss – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – + 2.020
09- Gareth Jones – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 2.281
10- Fabio Massei – EAB Ten Kate Junior Team – Honda CBR 1000RR – + 2.435
11- Jorg Teuchert – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 2.600
12- Markus Reiterberger – Team alpha Racing – BMW S1000RR – + 2.826
13- Matěj Smrž – Yamaha Motor Germany by Monster Energy – Yamaha YZF R1 – + 2.919
14- Lucy Glockner – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 2.985
15- Peter Preussler – AGR Preussler Racing Team – BMW S1000RR – + 3.317
16- Branko Srdanov – B&R Racing – BMW S1000RR – + 3.744
17- Dario Giuseppetti – Hertrampf Racing by 3C Carbon – Ducati 1199 Panigale – + 4.762
18- Irek Sikora – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 5.409
19- Luca Hansen – Yamaha Motor Germany by Monster Energy – Yamaha YZF R1 – + 6.792
20- Daniel Kartheininger – Oppermann Racing Team – KTM RC8R – + 7.130
21- Meik Minnerop – Ducati am Ring – Ducati 1199 Panigale – + 7.506
22- Lars Hindsch – WSC Neuss Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 19.013
Doublem na Nürburgringu se Michael Ranseder dostal do čela celkové klasifikace šampionátu  IDM Superbike.

První nedělní závod vyhrál Michael Ranseder před Garethem Jonesem, Jörgem Teuchertem a Erwanem Nigonem. Trať při teplotě 18 stupňů už byla úplně suchá a na 21 kol dlouhý závod se vydalo celkem 20 jezdců, přičemž Resch a Daniel Kartheininger (D/KTM) hned na začátku spadli. Na špici udával tempo Poleman Erwan Nigon, přičemž skvělý start se podařil matadorovi Jörgu Teuchertovi (D/BMW) a zamíchal se tak ihned od boje vedoucí skupinky, ve které keště byli Gareth Jones (AUS/BMW), Muggeridge, Ranseder, Herfoss a van Ginhoven. Náš Matěj Smrž musel brzy vzdát kvůli technickému problému svého motocyklu Yamaha.

V 10. kole se do čela dostal Jones, který předjel Nigona. O dvě kola později se ale situace změnila a Francouz opět vedl. To už se k vedoucímu duu probojoval Ranseder. V předposledním kole předjeli jak Jones, tak i Ranseder vedoucího Nigona a v posledním kole se prosadil Rakušan Michael Ranseder a vyhrál o 0,3 sekundy před Jonesem. Zkušený Teuchert pak porazil Nigona a zajistil si tak poslední podiové umístění. Van Ginhoven dojel za Noginem jako pátý a Top-10 dokompletovali Muggeridge, Dario Giuseppetti (D/Ducati), Lucy Glöckner (D/BMW), Markus Reiterberger (D/BMW) a Arne Tode (D/Honda).

Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft 2012 - Nurburgring, závod 1

01- Michael Ranseder – Technogym Austria Racing Fritze Tuning – BMW S1000RR – 21 kol za  30’42.815
02- Gareth Jones – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 0.320
03- Jorg Teuchert – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 0.885
04- Erwan Nigon – Van Zon alpha Technik BMW – BMW S1000RR – + 1.426
05- Ghisbert van Ginhoven – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – + 13.926
06- Karl Muggeridge – Honda Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 16.330
07- Dario Giuseppetti – Hertrampf Racing by 3C Carbon – Ducati 1199 Panigale – + 30.539
08- Lucy Glockner – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 30.578
09- Markus Reiterberger – Team alpha Racing – BMW S1000RR – + 30.727
10- Arne Tode – Honda Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 31.006
11- Troy Herfoss – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – + 43.293
12- Irek Sikora – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 48.434
13- Fabio Massei – EAB Ten Kate Junior Team – Honda CBR 1000RR – + 48.698
14- Arie Vos – Van Zon alpha Technik BMW – BMW S1000RR – + 57.502
15- Luca Hansen – Yamaha Motor Germany by Monster Energy – Yamaha YZF R1 – + 57.600
16- Branko Srdanov – B&R Racing – BMW S1000RR – + 1’11.522
17- Peter Preussler – AGR Preussler Racing Team – BMW S1000RR – 1 kolo
Po několika změnách pozicí mezi Muggeridgem, Herfossem, Jonesem a Nigonem se dostal do čela v 7. kole Michael Ranseder - vítěz první jízdy, a začal zvyšovat neustále svůj náskok. Muggeridge, který ze začátku vedl, ztrácel neustále půdu pod nohama a tak za Rakušanem bylo následující pořadí: Herfoss, Jones, Nigon, Matěj Smrž, Jörg Teuchert (D/BMW), Dario Giuseppetti (D/Ducati) a Muggeridge.

Herfoss začal jezdit jedno rychlé kolo za druhým a ve 13. kole šel dokonce do čela. Ranseder tak byl druhý, ovšem jen s nepatrnou ztrátou na Australana. Nigon jezdil třetí a těsně za ním Jones a Smrž. Stejně jako v prvním závodě, i tentokráte měl skvělý závěr závodu Ranseder a v posledním kole se dostal do čela a vyhrál. Druhý dojel Troy Herfoss, jeho australský krajan Gareth Jones třetí. Poleman Nigon skončil čtvrtý a za ním jako pátý náš Matěj Smrž. Následovali Teuchert, Muggeridge, Tode, Giuseppetti, Lucy Glöckner (D/BMW), Markus Reiterberger (D/BMW), Roland Resch (A/Suzuki) a Luca Hansen (D/Yamaha).

Tímto vítězstvím se 26-letý Rakušan Michael Ranseder dostal i do čela šampionátu, když má na svém kontě 106 bodů. Druhý je Jörg Teuchert (98) a třetí Erwan Nigon (92). Gareth Jones (91) a Matěj Smrž (81) pak kompletují Top-5.

Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft 2012 - Nurburgring, závod 2

01- Michael Ranseder – Technogym Racing Austria Fritze Tuning – BMW S1000RR – 21 kol za 30’42.326
02- Troy Herfoss – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – + 0.414
03- Gareth Jones – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 3.962
04- Erwan Nigon – Van Zon alpha Technik BMW – BMW S1000RR – + 4.645
05- Matěj Smrž – Yamaha Motor Germany by Monster Energy – Yamaha YZF R1 – + 8.324
06- Jorg Teuchert – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 13.043
07- Karl Muggeridge – Honda Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 16.344
08- Arne Tode – Honda Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 21.118
09- Dario Giuseppetti – Hertrampf Racing by 3C Carbon – Ducati 1199 Panigale – + 24.693
10- Lucy Glockner – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 26.620
11- Markus Reiterberger – Team alpha Racing – BMW S1000RR – + 26.716
12- Roland Resch – Team Reitwagen Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 42.771
13- Luca Hansen – Yamaha Motor Germany by Monster Energy – Yamaha YZF R1 – + 44.275
14- Fabio Massei – EAB Ten Kate Junior Team – Honda CBR 1000RR – + 49.028
15- Irek Sikora – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 54.264
16- Arie Vos – Van Zon alpha Technik BMW – BMW S1000RR – + 1’08.437
17- Peter Preussler – AGR Preussler Racing Team – BMW S1000RR – + 1’18.348
18- Ghisbert van Ginhoven – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – 5 kol
"Celý víkend nás provázely technické problémy a asi i smůla, jestli se tomu tak dá v závodění říkat. Kvalifikace nevyšly díky problému, který se nepodařil odstranit i přes maximální úsilí do závodní neděle. I ve Warm-upu motorka zlobila a bylo nutné se pro oba závody definitivně rozhodnout pro nevyzkoušenou "dvojku". Starty do obou jízd jsem měl celkem slušné a vždy po prvním kole jsem byl kolem desítky. V první rundě bylo reálné 6-7. místo, ale díky poruše na motoru jsem do cíle nedojel... škoda. V druhé jízdě jsem díky nedostatku dat a opět "nové" motorce jel svoje maximum a bylo z toho dobré 5. místo. Chvíli to vypadalo na boj o bednu, ale bylo to příliš veliké riziko, dnes jsem nemohl riskovat další bodovou ztrátu. Tým odvedl tvrdou práci a opět dělal maximum, jak jsem řekl na začátku, smůla nebo prostě jen nedostatek štěstí, to přesně nám tento víkend chybělo k dobrým výsledkům. Nyní jsem celkově na 5. místě a na první pozici ztrácím 25 bodů. Do konce sezóny se ještě bude dít hodně věcí, proto jsem stále ve hře o titul, pro který jsem odhodlaný udělat všechno!" okomentoval závodní víkend na Nürburgringu na svém webu Matěj Smrž.

Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft 2012 - průběžné pořadí kubatury superbiků

01- Michael Ranseder – Technogym Racing Austria – BMW S1000RR – 106 bodů
02- Jorg Teuchert – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – 98
03- Erwan Nigon – Van Zon alpha Technik – BMW S1000RR – 92
04- Gareth Jones – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – 91
05- Matěj Smrž – Yamaha Motor Deutschland – Yamaha YZF R6 – 81
06- Troy Herfoss – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – 67
07- Karl Muggeridge – Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – 63
08- Dario Giuseppetti – Hertrampf Racing – Ducati 1199 Panigale – 48
09- Arne Tode – Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – 33
10- Roland Resch – Team Reitwagen Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 31
11- Ghisbert van Ginhoven – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – 27
12- Lucy Glockner – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – 27
13- Sascha Hommel – HPC Power Suzuki Racing – Suzuki GSX-R 1000 – 23
14- Irek Sikora – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – 16
15- Luca Hansen – Yamaha Motor Deutschland – Yamaha YZF R1 – 15
16- Arie Vos – Van Zon alpha Technik – BMW S1000RR – 14
17- Peter Preussler – AGR Preussler Racing Team – BMW S1000RR – 4
18- Branko Srdanov – B&R Racing – BMW S1000RR – 4

Rakušan David Linortner slavil na Nürburgringu své premiérové vítězství v IDM kubatury supersportů, když vyhrál první víkendový závod. Roman Stamm (CH/Suzuki) a Kevin Wahr (D/Yamaha) pak získali zbylá dvě podiová umístění. Čtvrtý dojel Jesco Günther (D/Suzuki) a dále následovali Dominic Schmitter (CH/Yamaha), Leon Bovee (NL/Yamaha), Marc Neumann (D/Suzuki), Marc Buchner (D/Yamaha), Gabriel Läuger (D/Yamaha) a Alex Schacht (DEN/Honda), což bylo kompletní Top-10. Daniel Sutter dojel až jako 13. a aktuální lídr šampionátu Tatu Lauslehto (FIN/Yamaha) cílovou šachovnici neviděl, neboť havaroval.

Druhý závod supersportů na 18 kol - zkráceno kvůli pádu - vyhrál Sutter a dostal se tak do čela šampionátu. Druhý dojel Bovee a dále Linortner, Stamm, Lauslehto, Wahr, Günther, Dominic Schmitter (CH/Yamaha), Jos van der Aa (NL/Yamaha), Dominik Vincon (D/Yamaha), Michael van der Mark (NL/Honda), Alex Schacht (DEN/Honda), Daniel Puffe (D/Yamaha) a Marc Moser (D/Yamaha).

Slovák Jaroslav Černý, nacházející se před Nürburgringen na skvělém 5. místě, skončil v tréninku až 23. a ještě hůře se mu vedlo v obou víkendových závodech: V první jízdě dojel 14., druhou jízdu pak nedokončil, a to znamenalo propad na 8. místo v celkovém hodnocení.
Skvělý víkend naopak zažil český jezdec Ladislav Chmelík. Ten skončil ve společné kvalifikaci 125 ccm/Moto3 jako sedmý, když na mokru byl nejrychlejší Luca Grünwald (Honda NSF 250) a dále Bryan Schouten (NL/Honda NSF 250), Henning Flathaug (NOR/Honda), Klaus Heidel (D/Honda NSF 250), Max Maurischat (D/KTM), Christoph Beinlich (D/Honda NSF 250), Ladislav Chmelik (CZ/Aprilia) - třetí v kubatuře do 125 ccm.

             

První závod kubatury do 125 ccm vyhrál Max Enderlein (D/KTM), startující ze 17. pozice, druhý skončil Chmelík a třetí Max Maurischat (D/KTM). Druhý závod "malorážek" se pak stal kořístí našeho pilota Ladislava Chmelíka před Endereleinem a Joéem Schackem (D/Honda).

V šampionátu IDM kubatury 125 ccm nyní vede Ladislav Chmelík, který má na svém kontě celkem 89 bodů. Druhý je Enderlein (82) a třetí Maurischat (72). 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist