KTM skončila v IDM

Po zisku letošního titulu v IDM zásluhou Martina Bauera se továrna KTM rozhodla zaměřit v příští sezóně na italský šampionát CIV a především testování z důvodu eventuálního vstupu této rakouské továrny do WSBK 2013. Pak ale následovalo velké překvapení z minulého týdne, KTM končí v IDM a zde je několik důvodů jejího odchodu.

Ostatně, co se týká vstupu KTM do seriálu WSBK není zatím nic rozhodnuto a šéf KTM Stefan Pierer na toto téma říká: "Rozhodneme se v průběhu příštího roku. Musí být ale jasný reglement světového šampionátu a musí být garantováno snížení cen za závodění. Pokud to bude opravdu jen 5-6 milionů Euro, jak je v plánu, tak budeme v roce 2013 přitom. Současné náklady 10 až 15 milionů Euro za tým se dvěma jezdci ale nejsme schopni zaplatit. K tomu je náš obchodní trh příiš malý".

A KTM a IDM 2012? V první polovině minulého týdne bylo ještě vše úplně v pořádku. Byla domluvena další spolupráce s KTM, byl nalezen i nový sponzor Technogym rakouského podnikatele Winfrieda Reichta, uvažovalo se o prodloužení smlouvy s jezdci Stefanem Nebelem (29) a Matějem Smržem (26). Pak ale týmovému šéfu Inghart Racing Ingo Härtelovi zavolal vedoucí projektu u KTM RC8R Wolfgang Feber a oznámil celkem jasně: "KTM okamžitě končí své působení v IDM. Důvodem je plná koncentrace na projekt Moto3 v Grand Prix a vývoj RC8R pro superbikový světový seriál na rok 2013.", toto tvrdé rozhodnutí padlo minulou středu z úst šéfa KTM Stefana Pierera. 
Samozřejmě, že k tomu přispěl i odchod hlavního sponzora týmu Inghart Alberta Schedla, který svůj další nezájem na sponzorování závodního týmu komentoval slovy: "Tým fungoval opravdu dobře. Během let jsem do něho investoval sedmimístnou částku. Ovšem také jsem se někdy hodně hodně rozčiloval. Vyvrcholením bylo absolutně neprofesionální jednání ředitelství IDM při finále na Hockenheimringu. To už přetekl pohár mé trpělivosti. První závod superbiků byl zrušen pro špinavou trať, že je to prý nebezpečné a o 5 minut později ale pustili na trať stopětadvacítky. Nemám zapotřebí za všechny ty peníze, které do toho dávám, abych se ještě naštval.".

Faktická poznámka: Motocyklový obchod Inghart v Königswinteru patřící Härtelovi a Schedlovi - zástupce značek MV, KTM a Aprilia - totiž k 31. prosinci končí a momentálně zde běží 70% výprodej.  

Celou záležitost vysvětluje i týmový šéf Inghart Racing Ingo Härtel: "Náš budget byl vyšší než vloni. Místo týmu vůbec nebylo v ohrožení, i když budova patří Albertu Schedlovi. Ale tým a vše kolem patří mně!"
Problém je samozřejmě, že oba piloti jsou bez práce: "Pro Nebela jistě něco najdeme, můžeme třeba rožšířit náš testovací tým okolo Martina Bauera. Pokud by se nepodařilo ani to, tak může pracovat v našem marketingovém oddělení ", říká inženýr KTM Wolfgang Felber.

Samotnému Nebelovi se ale do sportovní penze moc nechce a uvažuje i o jiných možnostech, než o práci v kanceláři: "Mohl bych jet za KTM americký šampionát superbiků".

Co se týká českého jezdce Matěje Smrže, tak ten se vypravil do portugalského Portimaa poohlédnout se po nějakém volném místě ve WSBK. "Jsem okamžitě otevřený pro všechny nabídky. Ale pokud bych nesehnal ani žádné místo v Top teamu IDM, tak zůstanu raději doma se svým synem", říká pro SpeedWeek Matěj Smrž.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist