IDM – Z Assenu si Halbich odvezl osmnáct bodů

O víkendu jeli jezdci mezinárodního mistrovství Německa IDM čtvrtý podnik sezony v Assenu. V třídě Superbike je český závodník Jan Halbich, který v sedle Hondy vybojoval v prvním klání osmé místo a ve druhém byl šestý. Další závody se jedou už tento týden na Lausitzringu v rámci víkendu světového šampionátu superbiků World SBK.

IDM – Z Assenu si Halbich odvezl osmnáct bodů

Závodní víkend na Lausitzringu Jan Halbich komentoval slovy: „Do Assenu jsem se po roce vracel s ne úplně dobrými vzpomínkami na loňskou sezonu, protože to jsem si zde při pádu přetrhl biceps a sezona pro mě skončila. Nyní jsme měli k dispozici pouze dva krát dvacet minut volných tréninků, a to je bohužel hodně málo k zapamatování trati a k nalezení základního nastavení.“

„První trénink byl na polomokré trati, takže jsem se spíše soustředil na hledání suché stopy, abych neriskoval zbytečný pád. Trénink byl ale předčasně přerušen kvůli pádu jiného jezdce. Druhý trénink už byl na suchu, ale kvůli nedostatku času nebyla možnost změny nastavení, celý trénink jsem hledal ideální stopu a hodně jsem bojoval s motorkou, která se nechovala tak jak bych chtěl.“

„Kvalifikace v Assenu byly celkem divočina. První proběhla za deště. Na motorce jsem neměl vůbec dobrý pocit a výsledkem bylo pětadvacáté místo. Druhá kvalifikace byla o taktice, protože trať byla stále polomokrá. Vyjel jsem na mokrých pneumatikách, ale po dvou kolech jsem sjel do boxu na výměnu za suché a změnu nastavení. Výsledkem bylo jedenácté místo, což znamenalo start ze čtvrté řady.“

„První závod byla trošku křeč a boj s tratí. Bylo to poprvé, co byla trať úplně suchá a dala se využívat v celé její šíři. Protože nebyla vůbec pogumovaná, zadní pneumatika se hodně rychle sjížděla. Ke konci závodu jsem bojoval s gripem zadního kola, ale začínal jsem si jízdu v Assenu konečně užívat. Závod jsem dokončil osmý.“

„Do druhého závodu se mi povedl start a dostal jsem se o řadu dopředu. Jenže co se dělo v prvních zatáčkách bylo něco neskutečného. Boje kapoty na kapoty (v mém případě soupeřovo přední kolo přes záda). Přibližně v sedmém kole jsem se dostal na páté místo, ale skupinka bojující o podium už byla daleko. Jezdil jsem stejné časy na kolo jako oni, ale chyběla mi rychlost na to, abych se jim přiblížil. Ke konci závodu jsem doplatil na menší výkon motorky a jeden ze soupeřů mě předjel z větru, jako kdybych brzdil. Nebyl jsem se ho schopný udržet ani ve větrném pytli. Závod jsem dokončil na šestém místě a s výsledkem jsem byl hodně spokojený, protože to na začátku víkendu vypadalo hodně bledě.“
 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist