Další zastávkou IDM je nizozemský Assen

Matěj Smrž s týmem Yamaha Motor Deutschland by Monster Energy míří k dalšímu závodu IDM, který se pojede v Assenu s jediným cílem. Mates se bude snažit utnout sérii smůly a otočit dosavadní průběh sezony, která je provázena technickými problémy. Všichni víme, že když ho technika podrží, tak bude náš jezdec v Assenu velice rychlý, jenže nejen pro něj jde o speciální závod.

Český jezdec M. Smrž jede do Nizozemska až jako šestý muž průběžné klasifikace a to rozhodně není pozice, na které by se chtěl pohybovat. Nedá se však nic dělat, nefungující motorka v Nürburgringu a dvě nuly z Red Bull Ringu (technický problém a pád po boji s nevhodně nastavenou záložní motorkou) hodně kazí jeho bodové konto. V Assenu by mohlo dojít k nápravě, vždyť zde v roce 2010 porazil například Maxe Neukirchnera. Problematické je, že bude muset jet s úplně jiným nastavením, než se kterým doposud jezdil a se kterým absolvoval úspěšný test během nizozemského mistrovství, ale věřme, že se motorku během tréninků podaří dobře nastavit.
Jedním z expertů na holandskou trať je Karl Muggeridge. Muggas má za svou dlouhou spolupráci s týmem Ten Kate Honda v Assenu nakrouženo tisíce kol a australský mistr světa supersport a mistr IDM bude určitě chtít přidat ke svému pouhému jednomu letošnímu pódiovému výsledku další. Australský jezdec je vždy velmi rychlý v kvalifikacích, ale přenést toto tempo do závodů se mu zatím úplně nedaří. Karl už oznámil, že po letošní sezoně pověsí helmu na hřebík (přestože se mu to jeho tým Holzhauer Racing Promotion snaží rozmluvit), a tak má ještě další motivaci uspět. Jeho kolega Arne Tode má momentálně na úmístění mezi pětkou a desítkou, ale v Assenu to bude mít trochu těžší. S Hondou tu pojede i Nor Benjamin Bjornsen.

Situace je stále stejná a šampionát ovládá armáda strojů BMW. Nejvíc z nich jezdí pod hlavičkou Wilbers-BMW-Racing. Ve hře o titul je dvojnásobný mistr IDM a mistr světa Supersport, Jörg Teuchert a jen dvacet bodů za ním je dvojka týmu Gareth Jones. Oba dva jezdí stabilně a dobře a v Assenu to bude podobné. Se třetím strojem tohoto týmu si velmi dobře vede pilotka Lucy Glöckner, která je průběžně dvanáctá a jezdí na hranici top ten. Nejhorším v týmu je pro nás velmi dobře známý Polák Ireneusz Sikora, ale i ten pravidelně boduje.
Na čele tabulky se však maličko odpoutává jezdec jiné formace, kterým je Michael Ranseder. Bývalý pilot MS GP 125 a loňský vicemistr z posledních čtyřech závodů tři vyhrál a s týmem TECHNOGYM RACING AUSTRIA powered by Fritze Tuning je největším kandidátem na letošní titul. Momentálně je mladému Ransederovi největším protivníkem zkušený Erwan Nigon z továrního týmu BMW Team alpha Technik - Van Zon, který proti předpokladům dokázal na Red Bull Ringu vyhrát. Domácí Arie Vos ze stejného týmu bude chtít otočit svou neúspěšnou sezonu, tak uvidíme, jestli se mu to povede. Další tým BMW je pak ryze domácí a je jím formace RAC Racing. Ta má ve svém kruhu nadějného Australana Troye Herfosse, který má Assen z evropských tratí určitě nejlíp najetý a bude se snažit dostat na pódium. Domácím matadorem v týmu pak je Ghisbert van Ginhoven. Ten přijíždí nabuzen pozitivním Red Bull Ringem a také má za cíl pódiové výsledky. Doma pojede i Branko Srdanov, který celkem pravidelně boduje. Pole bude nejspíše opět uzavírat Peter Preussler.

Vtipálek Dario Giuseppetti neztrácí nic ze svého humoru, ale s novou Ducati 1199 Panigale má v týmu Hertrampf-Racing powered by 3C-Carbon zatím docela potíže. Assen je však pro Ducati tradičně dobrou tratí, tak se třeba dočkáme obratu a bývalý jezdec MS GP 125 a Superstock 1000 ukáže znovu svůj talent. Jinak právě Dario Giuseppetti mohl na GP Německa na Sachsenringu nahradit zraněného Karla Abrahama v závodě MotoGP, ale nebyl zástupci Ducati, Dorny, MSMA a IRTA schválen.

Tým HPC-Power Suzuki-Racing, vedený Ingo Härtelem, musí stále řešit náhradu za zraněného Sashu Hommela. Pro Red Bull Ring přišel domácí Martin Bauer a dle očekávání byl poměrně vpředu. Pro Assen však přichází změna a v sedle Suzuki GSX-R tohoto týmu si svoji litrovou premiéru odbude Lukáš Pešek. Uvidíme, kam se bývalý jezdec MS zařadí. Další Suzuki bude vodit jiný bývalý jezdec MS, Roland Resch, který obvykle jezdí na hranici desítky.

S Kawasaki se představí Švéd Filip Backlund s Aprilií Dán Michael Möller Pedersen a tradičně pomalý Němec Lars Hindsch. Pole rozšíří ještě domácí Kevin Valk, Lennart van Houwelingen a Gert Jan Kok.
V Assenu ale bude startovat v kubatuře Superbike ještě jeden český jezdec a sice ex-vítěz závodů Grand Prix Lukáš Pešek. Ten dostane šanci místo zraněného německého pilota Saschi Hommela (zlomená klíční kost) v týmu HPC Power. Místo Hommela jel na Red Bull Ringu jako náhradník úřadující šampion Martin Bauer, a jelikož tento víkend musí obrýlený Rakušan plnit své povinnosti u KTM, tak nyní místo Hommela pojede právě Lukáš Pešek. 26-letý Pražák už mimochodem s motocyklem Suzuki vloni závodil - viz archivní snímek - bylo to ale v kubatuře supersportů za tým Mayer Racing, takže bude v Assenu slavit hodně nečekaný comeback.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist