Chmelík druhý, M. Smrž dvakrát nedojel

Německý šampionát IDM hostoval tento týden v rakouském Zeltwegu na okruhu Red Bull Ring. Zatímco Ladislav Chmelík doslova zářil v kubatuře 125-tek, tak Matěj Smrž po skvělé kvalifikaci zažil závodní Waterloo.

IDM - Superbike

První superbiková jízda na rakouském okruhu Red Bull Ring v Zeltwegu skončila třetím po sobě jdoucím vítězstvím Michaela Ransedera (A/BMW), který ji vyhrál před Erwanem Nigonem (F/BMW) a Jörgem Teuchertem (D/BMW).

Dlouho vedl závod Francouz Nigon, za ním jezdil Ranseder a dále následovali Smrž, Teuchert, Bauer a Giuseppetti. Ve 12. kole se dostal Ranseder do čela, Teuchert byl naráz úplně sám jako třetí, když Smrž bohužel chyběl.

Ranseder svým hattrickem zvýšil bodový náskok v šampionátu a spolu s ním ještě stáli na stupních Nigon a Teuchert. Skvělou práci náhradníka odvedl čtvrtý v cíli Martin Bauer (A/Suzuki) a dále dojeli v Top-12 Dario Giuseppetti (D/Ducati), Ghisbert van Ginhoven (NL/BMW), Karl Muggeridge (AUS/Honda), Arne Tode (D/Honda), Troy Herfoss (AUS/BMW), Arie Vos (NL/BMW), Roland Resch (A/Suzuki) a Lucy Glöckner (D/BMW).

IDM 2012, SBK - Red Bull Ring, závod 1

01- Michael Ranseder – Technogym Fritze Tuning – BMW S1000RR – 18 kol za  27’10.944
02- Erwan Nigon – Van Zon alpha Technik BMW – BMW S1000RR – + 1.349
03- Jorg Teuchert – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 3.884
04- Martin Bauer – HPC Power Suzuki Racing – Suzuki GSX-R 1000 – + 8.772
05- Dario Giuseppetti – Hertrampf Racing by 3C Carbon – Ducati 1199 Panigale – + 10.717
06- Ghisbert van Ginhoven – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – + 14.272
07- Karl Muggeridge – Honda Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 16.533
08- Arne Tode – Honda Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 25.630
09- Troy Herfoss – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – + 28.141
10- Arie Vos – Van Zon alpha Technik BMW – BMW S1000RR – + 28.991
11- Roland Resch – Team Reitwagen Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 29.845
12- Lucy Glockner – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 33.529
13- Luca Hansen – Yamaha Motor Germany by Monster Energy – Yamaha YZF R1 – + 44.800
14- Irek Sikora – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 49.923
15- Branko Srdanov – B&R Racing – BMW S1000RR – + 56.842
16- Peter Preussler – AGR Preussler Racing Team – BMW S1000RR – + 57.476
17- Daniel Kartheininger – Oppermann Racing Team – KTM RC8R – + 1’02.899
18- Klaus Grammer – Grammer Racing – BMW S1000RR – + 1’23.872
Do druhé jízdy nejlépe vystartoval Erwan Nigon, ale Michael Ranseder brzy kontroval a jejich vzájemný souboj byl neuvěřitelně dramatický. Po polovině závodu vedl Nigon o 0,41 sekundy před Ransederem. Toto vedoucí duo kompletoval ještě Jörg Teuchert (+0,89 sekundy).

V poslední třetině závodu se ale podařilo Nigonovi získávat stále větší a větší náskok a v cíli to bylo 5 sekund. Druhý dojel lídr šampionátu Ranseder a dále následovali Jones, Teuchert, van Ginhoven, Giuseppetti, Muggeridge, Tode, Resch, Arie Vos (NL/BMW) a Lucy Glöckner (BMW).

Matěj Smrž, který v první jízdě musel odstoupit pro defekt přední brzdy, nedokončil bohužel ani jízdu druhou, když ve 12. kole z umístění v Top 10 bohužel z přemíry snahy havaroval.
"Marně si lámu hlavu nad komentářem dalšího víkendu, který máme už nyní za sebou... V kvalifikacích všechno vypadalo velmi dobře a i když mi bylo jasný, že boj s rychlejšími bavoráky bude problém, věřil jsem si a neviděl bych problém v dobrých umístění do TOP5, což by stačilo, jako vstup do druhé půlky sezóny.

Bohužel vše dopadlo nejhůř jak mohlo. Dvě nuly znamenají obrovský problém a i když se budu snažit udělat v dalších závodech maximum, zřejmě to nebude stačit... V první jízdě jsem musel odstoupit kvůli technickému problému přední brzdy a druhá jízda už byl pouze výsměch smůly, která se mi tento rok lepí na paty. Jeden nejmenovaný tým upozornil na způsob použití originálního dílu na naší motorce a díky tomu jsem dostal penalizaci pro start dalšího závodu a musel jsem na gridu na šesté místo. To bych ještě bral, ale horší bylo to, že jsem musel startovat na druhé motorce, na které jsem neměl objeto tento víkend ani jedno kolo a ještě k tomu jsme museli změnit nastavení, abych nebyl po závodě vyprotestován. Bojoval jsem jak se dalo, když už jsem se začal na motorce cítit líp a zrychloval, samozřejmě přišlo přesně to, co jsem čekal ... ;-) Pád na přední kolo z důvodu nefunkčnosti podvozku, z důvodu změny motorky, z důvodu toho, že z IDM Superbike se pomalu stává IDM BMW Superbike Cup a tak dál.

Štve mě hodně věcí, ale z pozice jezdce mi nepřísluší nic dál komentovat. Rád bych poděkoval celému týmu za maximální snahu o dobře odvedenou práci a snad se vše v lepší obrátí."
, byl hodně smutný po včerejšku Matěj Smrž.

IDM 2012, SBK - Red Bull Ring, závod 2

01- Erwan Nigon – Van Zon alpha Technik BMW – BMW S1000RR – 18 kol za 27’15.830
02- Michael Ranseder – Technogym Racing Austria Fritze Tuning – BMW S1000RR – + 4.958
03- Gareth Jones – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 5.375
04- Jorg Teuchert – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 5.536
05- Ghisbert van Ginhoven – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – + 7.494
06- Dario Giuseppetti – Hertrampf Racing by 3C Carbon – Ducati 1199 Panigale – + 13.895
07- Karl Muggeridge – Honda Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 14.718
08- Arne Tode – Honda Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – + 20.456
09- Roland Resch – Team Reitwagen Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 21.097
10- Arie Vos – Van Zon alpha Technik BMW – BMW S1000RR – + 33.938
11- Lucy Glockner – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 39.479
12- Irek Sikora – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – + 48.012
13- Luca Hansen – Yamaha Motor Germany by Monster Energy – Yamaha YZF R1 – + 53.658
14- Branko Srdanov – B&R Racing – BMW S1000RR – + 56.660
15- Daniel Kartheininger – Oppermann Racing Team – KTM RC8R – + 58.336

IDM 2012, SBK - stav šampionátu po Zeltwegu (Top-10)

01- Michael Ranseder – Technogym Racing Austria – BMW S1000RR – 151 bodů
02- Erwan Nigon – Van Zon alpha Technik – BMW S1000RR – 137
03- Jorg Teuchert – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – 127
04- Gareth Jones – Wilbers BMW Racing – BMW S1000RR – 107
05- Karl Muggeridge – Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – 82
06- Matěj Smrž – Yamaha Motor Deutschland – Yamaha YZF R6 – 81
07- Troy Herfoss – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – 75
08- Dario Giuseppetti – Hertrampf Racing – Ducati 1199 Panigale – 71
09- Arne Tode – Holzhauer Racing Promotion – Honda CBR 1000RR – 50
10- Ghisbert van Ginhoven – RAC Racing BMW – BMW S1000RR – 49

IDM - 125 ccm

Náš sobotní vítěz stopětadvacítek Ladislav Chmelík získal na nedělní závod hodně zdatného a nového soupeře. Přímo z Assenu přicestoval přes noc - 1 200 km v transportéru, aby stihl minimálně ranní warm up - dvojnásobný vítěz závodu Red Bull Rookies Cup Florian Alt a vyhrál i v Rakousku, ačkoliv bez neúčasti v kvalifikaci odstartoval až z poslední pozice. Hned po startu se velký soupeř našeho Karla Haniky zařadil na 7. místo a v 5. ze 17 kol už vedl a závod také bezpečně vyhrál v čase 29:32.405.

Za vítězným Florianem Altem s motocyklem KTM ním projel cílem náš Ladislav Chmelík s Aprilií (+13.723 sekundy) a to pochopitelně znamenalo udržení si vedení v šampionátu. Třetí byl šachovnicovým praporkem odmávnut Max Enderlein (+14.222). Top-5 pak dokompletovali Němec Max Maurischat - oba KTM a Nor Henning Flathaug s Hondou.
Po polovině šampionátu IDM kubatury "malorážek" vede náš Ladislav Chmelík se ziskem 134 bodů. Druhý je Max Enderlein (111 bodů) a třetí Max Maurischat (105). Top-5 kompletují Henning Flathaug (95) a Florian Alt (75).

IDM - supersporty


První závod supersportů vyhrál na Red Bull Ringu David Linortner (A/Yamaha) před steht im Tatu Lauslehtemo (FIN/Yamaha) a lídrem šampionátu Danielem Sutterem (CH/Kawasaki).

Ve druhém závodě se vše rozhodlo až v posledním kole, když havarovali ve vzájemném souboji oba dva vedoucí jezdci David Linortner (A/Yamaha) a Jan Bühn (D/Yamaha). Tím se dostal do čela Tatu Lauslehto (FIN/Yamaha) a vyhrál před Stefanem Kerschbaumerem (A/Yamaha) a Jesco Güntherem (D). Až čtvrtý dojel Daniel Sutter (CH/Kawasaki), který se musel vyhnout oběma upadnuvším Linortnerovi a Bühnovi.
V šampionátu vede po Zeltwegu Tatu Lauslehto se ziskem 133 bodů před Danielem Sutterem (121 bodů) a obhájcem titulu Jesco Günther (108). David Linortner (101) a Kevin Wahr (82) pak kompletují Top-5.

Slovák Jaro Černý klesl na místo 9. (51), když si ve druhé jízdě na Nürburgringu zlomil pravou ruku a v Rakousku sice byl, ale ani v jedné jízdě nestartoval.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist