Ve Valencii testoval Kalex prototyp s jednotkou Triumph

Od roku 2019 bude jednotným dodavatelem pohonných jednotek třídy Moto2 Triumph, který nahradí Hondu, jenž třídu šestistovek provázela od jejího uvedení do mistrovství světa silničních motocyklů v roce 2010. Německý výrobce podvozků Kalex testoval tento týden ve Valencii tříválec Triumph, ale kvůli počasí zkoušky nebyly tak rozsáhlé, jak měli původně v plánu. Ve Valencii také testovaly některé týmy šampionátů Moto2 a Moto3, jenž měly rovněž smůlu na počasí. Nicméně vzhledem k tomu, že v Barceloně tento týden nasněžilo během testování formule 1, to nakonec ve Valencii zase tak špatně nedopadlo.

Změna pohonné jednotky je dost výrazná, takže výrobci podvozků na ni musí zareagovat a KALEX Engineering již teď pracuje se svým testovacím týmem na vůbec prvních zkouškách pohonné jednotky Triumph (motor Triumph je tříválec 765ccm, současný motor je odvozen od čtyřválcové Hondy CBR600). Zkušebním jezdcem je Švýcar Jesko Raffin, šéfem testovacího týmu Michael Ferger. Celkem mají k dispozici deset dnů testů.

První testy na dráze Kalex hodnotí jako pozitivní, třebaže z tří dnů ve Valencii testovali kvůli nepřízni počasí jen jeden. Podle Alexandra Baumgärtela (Kalex) nemělo smysl dál testovat v chladném a deštivém počasí. „Celkově jsme spokojeni s tím jak vše probíhalo při našem prvním výjezdu s motorkou 2019,“ uvedl Baumgärtel. „Byl to takový bod nula. Navíc jsme měli v pondělí velké štěstí na počasí, protože většinu dne bylo hezky. Bohužel v dalších dnech to už bylo jen o dešti.“

„Každopádně Jesko Raffin odvedl skvělou práci. Nedělal chyby a získal velmi cenné informace. Potom co přišel po zimní přestávce trošku nerozježděný, jezdil ze začátku na aktuální motorce s motorem o nižším výkonu. Účelem dvou referenčních výjezdů bylo Jeskovi umožnit získat cit s motorkou po čtyřměsíční přestávce. Během zimy samozřejmě pracoval na fyzické kondici, ale nejezdil v sedle silniční motorky.“

„Při třetím výjezdu jsme se již kompletně zaměřili na práci s motorkou Triumph. Jesko okamžitě získal správné nadšení pro věc a poznamenal: „Tato motorka je jak Kalex.“Pro nás to byla pochopitelně velká úleva. V tomto prvním testu jsme použili jen sériové díly motoru, elektroniky, spojky a ke konci jsme byli schopni nastavit 1'36,6 sekundy. To je pro nás rozhodně hezký referenční čas. Proto jsme velmi spokojeni s našim prvním představením na dráze.“

„První dojmy jezdce jsou především pozitivní a bez nějakých problémů. Samozřejmě by bývalo lepší najet daleko víc kilometrů, ale prozatím je to velmi příjemný začátek našeho zkušebního programu s tímto motocyklem. Už teď jsme dosáhli úrovně, kterou jsme se standardními díly očekávali tak při druhém, třetím výjezdu. Jezdec měl hned od začátku velmi dobrý cit s podvozkem. To vše je také důvod, proč nyní neuvažujeme nad dalším testem. Musíme si teď počkat až dostaneme pro tento motor ECU,“
dodal závěrem Alexander Baumgärtel.

Valencie - rekord okruhu (Moto2) - 1'35,312 sekundy / QP rekord (Moto2) - 1'34,879 sekundy

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
JardaKTM přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist