Ve Valencii byl první den nejrychlejší Rabat s Hanikou
Text: Petr Czyž | Foto: Estrella Galicia Marc VDS, Red Bull KTM Ajo, Gresini Racing | Zveřejněno: 17.11.2014 | Zobrazeno: 4 337x
Text: Petr Czyž | Foto: Estrella Galicia Marc VDS, Red Bull KTM Ajo, Gresini Racing | Zveřejněno: 17.11.2014 | Zobrazeno: 4 337x
Hezkej článek a v podstatě to podtrhuje moje příspěvky-úvahy zde na fóru na téma Jakuba Kornfeila. Ona ta hlava je u špičkových sportovců především v individuálních sportech kriticky důležitá a určitě dokáže udělat 80% rozdílu ve výkonu sportovce. Borci v tenise by mohli vyprávět
Tak Kubajzi držím pěsti v následující sezóně a dokaž mě, že jsem se mýlil!
AKRO mě nepřišlo že by mluvil o sobě,ale dokonce se mi zda že řekl v tom rozhovoru že on ty chyby udělal a Kuba by se měl poučit.
Pešek to napsal dobře, jen mi na tom vadí to, že za své kariéry se sám neuměl obklopit správnými lidmi a vyfičel i na kritice svých týmů! Nemyslel, že by si ho měl Kornfeil angažovat, když píše, že se má obklopit lidmi, kteří MS jeli a uspěli? Skoro mě připadá, že myslel sebe!
be-bob:
Tak, tak. Nechtěl jsem to napsal, kde je ten rozhovor, bo by mi ho tu smázli..!
Jinak Lukin má za mě
dante četl jsem to u sousedů a plně se s tím ztotožňuju
Lukáš Pešek hodnotí české piloty v MotoGP:
Bývalý dvojnásobný vítěz kubatury do 125 ccm Lukáš Pešek hodnotí Čechy v seriálu Grand Prix a hned úvodem říká: "Kornfeil měl jezdit o bednu, ale brání mu psychika."
Své bohaté zkušenosti uplatňuje v projektech: vyučuje kurz sportovní jízdy a trénuje nadějné jezdce, například Olivera Königa. Zároveň Lukáš Pešek velmi pečlivě sleduje výkony českých jezdců v MS silničních motocyklů. Vždyť ještě před rokem startoval v nejprestižnější třídě MotoGP a v novodobé historii je nejúspěšnějším českým jezdcem: ve třídě 125ccm vybojoval celkem devět pódií a dvakrát vyhrál závod.
Na vaše výsledky z let 2006 až 2007 chtěl letos navázat Jakub Kornfeil z Moto3. Ale doposud byl jeho nejlepším výsledkem páté místo. Jak hodnotíte jeho výkony?
„Nepřekvapil mě. Myslím si, že motorku měl top, měl jezdit o bednu a dělat je. Hlavně po takové době, kterou už tam strávil. Nechápu to. Když startuje z dvanáctého místa nebo ze třetího, tak vždycky dojede osmý nebo desátý. On rychlý je, to je super, ale když přijede do velké skupiny, tak začne jeho problém. Hrozně dlouho čeká, bojí se, i když to nevím, nechci mu křivdit. Bednu už měl ale dávno vyjet.“
A proč takový výsledek nepřevedl?
„Myslím si, že vím, kde jsou jeho chyby. Určitě mu je ale nechci říkat přes média. Nás je víc, kteří to vidíme. Kuba má svoji hlavu, chápu – také jsem ji měl. Ale měl by se obklopovat lidmi, kteří rychle jeli a uspěli.“
Jaký je největší problém Kornfeila?
„Psychika, hlava. To je velkej problém. Když někdo říká před polovinou sezony, že už ví, kde je chyba, a ve finále jsou výsledky stejné… Tak co si o tom myslet? Fakt nevím, co se za tu dobu u něj zlepšilo.“
Myslíte si, že se nesrovnal hlavně s tlakem, který byl na něj před sezonou vyvíjen? Vždyť prohlašoval, že chce pravidelně útočit na stupně vítězů…
„Tlak je to v jeho případě obrovský – jede pět let v Moto3 a jeho nejlepší umístění je páté místo? Kdybych byl ve stejné situaci, byl bych vystresovaný jak prase. Tomu ale jezdec musí vzdorovat. Jednou z cest je postavit kolem sebe tým lidí, kteří vědí, jak se dopracovat k úspěchu. Sami ho dosáhli. A za druhé musí být jezdec v absolutním klidu. Neřešit spoustu jiných věcí, jako například média, sponzory atd. Člověk v mistrovství světa nemůže všechno dělat sám.“
Snažil jste se Kornfeila oslovit a pomoci mu? V minulosti jste bedny vybojoval, můžete jeho situaci relevantně posoudit…
„Já jsem to udělal v loňském roce, když jsem věděl, že letos nepojedu. Tak jsem se s ním na to téma bavil. A on mi víceméně řekl, že dělá s Johanem Stigefeltem. Jenže to je kluk, který v životě neudělal bednu. Moc to nechápu. Ale je těžké někoho poslouchat. Sám to znám, spoustu lidí jsem neposlechl, měl jsem svoji hlavu.“
Osobně mi přijde, že se Kornfeil nedokáže moc prosadit ve skupinkách, v soubojích, které jdou až na lokty. Přitom dravost v něm je. Souhlasíte?
„Obecně si myslím, že je moc opatrný během závodu. A tím se závody nevyhrávají. Zvlášť v Moto3, kde je konkurence extrémně našvihaná.“
Jak si myslíte, že se bude vyvíjet jeho kariéra? Nadále zůstává v Moto3, konkrétně v týmu Sepang International Circuit…
„Nedokážu říci. Stigefelt, jeho šéf, je dobrý obchodník, pohybuje se mezi bohatými lidmi, asi to nějak dělat umí. Ale nejsem si jistý, že je to ten pravý člověk pro Kubu. Stoprocentní výhoda je v tom, že jede na stejné motorce (KTM). Teď je otázka, jestli budou mít správný materiál. Nevýhoda je, že bude mít vedle sebe pomalého jezdce (Malajce Zulfahmiho Khairuddina). Všechno se bude vyvíjet od něj. Popravdě si nejsem jistý, jestli je Kuba v této chvíli jezdec, který si umí všechno na motorce připravit, vyladit.“
A jak na vás působil nováček Karel Hanika, který rovněž závodí ve třídě Moto3.
„Splnil, co měl. Nebylo to špatný. Byl to jeho první rok, celkově to bylo dobré. Myslím, že byl na něj vyvinut zbytečný tlak, ačkoliv byl na tovární motorce, jedné z nejlepších v Moto3. Jsem si jistý, že v příštím roce začne v jiném tempu, bude někde jinde. Půjde nahoru.“
Měl by se stupních vítězů Hanika v příštím roce objevovat?
„Já bych nechtěl říkat, že by měl. Ale každopádně si myslím, že může. Nic nebrání tomu, aby o bedny nejezdil.“
Jak hodnotíte výkony Karla Abrahama z MotoGP?
„Také má za sebou celkem dobrou sezonu. Když vezmu poslední závody, tak se mu to trošku zbortilo, čtyřikrát za sebou nedojel. To už je v hlavě, depka. Když jedete závod po třech pádech, logicky přemýšlíte o tom, abyste hlavně dojeli, a vždycky stejně spadnete. Ale jinak dobrá sezona.“
Jsou jeho jedenácté příčky maximem v královské třídě?
„Porovnávám to na dálku od televize, ale odvedl asi maximum. Když je schopný závodit s jezdci typu Aojama a s Haydenem, navíc se stejnou motorkou, tak je to jako fakt dobrý. Oni dva jsou pro mě jezdci.
Kubát:
No vždyť já už taky psal na jiném fóru, že testy pro mě nic neznamenají, podstatné pro mě jsou výsledky v závodech. Pokud naši budou v testech klidně až v poslední desítce a v závodech pravidelně v první desítce, tak budu jen rád. Pokud tomu bude naopak, jako třeba v loni, budu zklamanej a naštvanej.. Počkáme na jaro a uvidíme, teď nemá cenu dělat nějaké závěry...
a Hanikovi skončila sezóna "hájení", takže teď už musí v závodech tahat co to dá..
Pro některé slaboduché, no spíš jednoho slaboduchého zde:
Etický kodex diskutéra:
Diskutující nesmí ve svých příspěvcích vulgárně napadat, zesměšňovat či ponižovat jiné osoby...
Jestli bude Hanika v první desítce, tak to bude až moc dobré!
Jojo vzpomenme na testy pred touto sezonou - tohle nevypovida naprosto o nicem...
Deagle: já bych řekl, že je dostal Oliveira, ten má nejvíc šanci bejt nejvejš, ale kdo ví, jak to je, třeba nám to nějakej článek objasní :)
Nevidíme do toho, takže bych ty výsledky nyní nijak neřešil. Můj názor a zároveň přání je, že Kája dostal Jackovi mechaniky a budeme ho v příští sezoně vídat o hodně vpřed
dante: ale když v jerezu zajel pomalej, než jeho kolegové, už to bylo zase špatně. jsou to jen testy, nedělal bych žádné závěry a počkal si na půlku další sezony...
Tohle jednomu hlava nebere!!! Najednou mu to jede. Nebylo to před sezonou také tak?
No, dobře, ale v testech je mu to přece jen houby platný, počkám si až na závody.. V loni s Kornfikem byli oba v testech skoro pokaždé v Top 5 a jak to pak dopadlo..!!
Prima, Kájo - občas je potřeba "vystrčit drápy" ...
Vizi seš pozadu,Kuba nejede s CIP Mahindru,ale s Malajcema Ktm.
Naše největší naděje je AKRO
Pekne Karel, snad uz konecne rychle casy z testu prenese i do sezony
Motokawasaki - Karel? Sotva!
Karlos řekl,že se učí spolupracovat s novým personálem,tak jako dostal nový mechoše?Ty po Jackovi?A jenom pro pořádek, Karel je naše největší naděje.
a kde je Kornfeil ? když je tam Suzuki