V třídách Moto3 a Moto2 bez aerodynamických křidélek

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5070) napsal 24.03.2016 v 14:51-1

Je to vědecká disciplina (aerodynamika), ale fabriky určitě nemají finanční
problém "zavítat"do nějakého tunelu (Blanka NE !), kde se "ofukují " mimo
letadel i auta

vakormezek (20) napsal 24.03.2016 v 14:08

MarcelChloupek: Pokud se aplikuje "obrácený" profil, tak nehrozí žádné vznesení se. U používaných profilů (krom"obráceného", tj. s prohnutou spodní stranou a k tomu s velkým zakřivením) to je více méně nemožné.
Důvodem k používání je snaha zvýšit přítlak na předním kole, což vede k lepší stabilitě. Paradoxně ale s narůstající rychlostí dochází k nárůstu aerodynamického odporu (k podstatnému nárůstu; roste se čtvercem rychlosti), takže se snižuje maximální rychlost. Je to "velká věda" najít kompromis mezi plochou křidélka a jeho profilem a nastavením tak, aby se tím nezpomalovala motorka víc, než je zdrávo...

IvanDvoutakťák (5070) napsal 23.03.2016 v 09:51-1

Hlavně, že se tady už neobjevila zmínka o křídlech na F1 a dalších automobilech

666S999 (85) napsal 23.03.2016 v 08:40

MarcelChloupek> To by byli v "aerodynamice" dost tupí návrháři, aby z motky dělali vznášedla... Obecně motorka při vyšších rychlostech má vztlakových sil v přední části přehršle. Proč asi všichni posunují čím dál níž špičku hrany na předku kapoty? Níž už to kvůli rejdu a brždění nejde, tak došlo na křidélka...

MarcelChloupek (-104) napsal 23.03.2016 v 08:22-5

Navíc se obávam toho že při vyžších rychlostech a při špatném nastavení křidélek může mít motorka tendenci se vznést, navíc to může být nebezpečné jak pro závodníky tak i pro diváky

MarcelChloupek (-104) napsal 23.03.2016 v 08:13

Jsem zasadně proti tomu, křídla patří na letadlo a ne na motorku

1100Virago (3052) napsal 22.03.2016 v 23:32

Kdy vlastě naposledy Dorna nebo FIM nějaké pravidlo uvolnila? Furt se jen zakazuje. Zákazama se technický pokrok nezajistí

IvanDvoutakťák (5070) napsal 22.03.2016 v 22:14-1

Mně docela překvapilo, jakou díru do karbon - kapoty udělal Ianonnemu(?)
racek v Austráliii na PI ...

martin1 (658) napsal 22.03.2016 v 21:26-1+2

Tu skořápku urazí děcko že školky plivancem a oni z toho dělají drama...

gresini (4459) napsal 22.03.2016 v 19:47

v moto 3 by to brzdilo a ne pomáhalo

Marosa (625) napsal 22.03.2016 v 18:21

Spíš si myslím, že je to jen zhlediska bezpečnosti. Neberu v potaz jeslti je to pěkný nebo škaredý. Přeci v Moto2 a v Moto3 se padá o hodně více než v MotoGP. Třeba je tohe reakce na prohlášení Cala C., že je to nebezpečné a Dorna toto aplikovoala na nižší třídy.

jbem (214) napsal 22.03.2016 v 17:35+3

Koudy01: to nebylo ale kvůli křidýlkům

Koudy01 (181) napsal 22.03.2016 v 17:14

Na Duc mne kridylka zas tak divny neprijdou, ale na te Lorenzoj Yamaze sou naprosto otresny Ublinkl sem si pokazdy, kdyz byl v nedelu v zaberu, coz bylo docela casto

Jirikh75 (947) napsal 22.03.2016 v 17:10+2

Máte pravdu. To je do očí bijící nesmysl. Ať to teda zakážou úplně a je to.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 22.03.2016 v 16:17-1

Jj, 6S9 , je to "krasobruslení" (Dorny)
mezi protekcionismem, korupcí a fairplay ...

666S999 (85) napsal 22.03.2016 v 16:09+1

Souhlas, Ivane. V litrech se ještě třeba budou dávat body za "zakázané hákování" jako v krasobruslení

Jsem zvědav, jak se budou specifikovat v technických pravidlech, co je křídlo a co je jen kapota...
jako kdysi v F1.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 22.03.2016 v 15:32-1+2

Je to stejný, jako tvrdit, že když si ustelu ve 100km/hod ,
bolí to na "dváce" míň, než na "litru" . . . Podle Dorny
"křídla" na MotoGP600 při kolizi nebezpečná jsou,
kdežto na MotoGP1000 ne . . . Asi proto, že "šestek"
jezdí v MotoGP málem dvojnásobek, co "litrů" . . .

Bohdan29 (17) napsal 22.03.2016 v 15:05

Křídla necháme letadlům ne?

IvanDvoutakťák (5070) napsal 22.03.2016 v 14:47-1

Dorna opět jen ve vleku událostí
Nepřipomíná Vám to "příběh" trati GP v Brně, která byla ""shledána""
v roce 1982 coby příliš nebezpečná pro závody MS, ale
""dostatečně bezpečná"" pro závody ME, kde jezdily stroje kubatur
250, 350 a 500 cca o 10 km/hod nižší maximálky než v MS ... !!!?

MaraBor (138) napsal 22.03.2016 v 14:44

...správně...a v MotoGP to zakázat taky




TOPlist