V Misanu testovali jezdci Moto3 a Moto2

Jednodenní test absolvovali den po závodě Velké ceny San Marina týmy nižších kubatur mistrovství světa silničních motocyklů. Podmínky ale nebyly nejlepší, protože během dne silně foukalo a místy pršelo. Na dráze byli také oba čeští závodníci KTM Karel Hanika a Jakub Kornfeil.

V třídě šestistovek týmy testovaly nové pneumatiky Dunlop a převážná část závodního pole také nový rám Kalexu, jenž představil hned několik variant určených pro sezonu 2016. Novinkou byl rovněž příchod Mika Kallia k týmu QMMF Racing, kde nahradil Australana Anthony Westa. Tým Italtrans, s nímž se jen včera Kallio rozloučil, oznámil jméno nového závodníka, kterým je Edgar Pons.

Dodavatel pneumatik Dunlop přivez nové přední a zadní pneumatiky, které mají mírně zakulacený profil. K testování byla rovněž dostupná nová extra-tvrdá směs hladké zadní pneumatiky, která má jezdcům nabídnout vyšší přilnavost a odezvu než současný model. Povětrnostní podmínky ale testujícím jezdců neumožnily důkladnou prověrku.

Druhý jezdec průběžného hodnocení Esteve Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing) testoval nové odpružení Öhlins a podobně byl na tom lídr seriálu Johann Zarco (Ajo Motorsport), který zkoušel nové komponenty od dodavatele WP. Francouz v druhém bloku testovacích jízd spadl a skončil dřív.

S jezdci Moto2 se na dráze střídali jezdci nejnižší kubatury Moto3. Týmy měly jeden den možnost zapracovat na zlepšeních pro posledních pět závodů sezony nebo určit směr vývoje pro sezonu nadcházející. Na dráze nechyběl vedoucí jezdec seriálu Danny Kent (Leopard Racing), který na své Hondě zkoušel různé varianty nastavení geometrie. Honda pro své jezdce neměla nové díly k testování, takže týmy zaměřily pozornost na nastavení, odpružení a geometrii motorky.

Nové podvozky testovali jezdci KTM, kteří díky testu v Misanu získali dobrou šanci k rychlé adaptaci, ale vzhledem k počasí na dráze nepanovaly zvlášť ideální podmínky. Testovali všichni tři jezdci Red Bull KTM Ajo Miguel Oliveira, Brad Binder a Karel Hanika. „Pro mě byl dnešní den nejvíce pozitivním za celou dobu co jsme v Misanu,“ řekl Hanika. „Při prvním výjezdu jsme změnili nějaká nastavení a motorka fungovala lépe. Také se mi líbila spojka, kterou jsme testovali a změny v nastavení přední části.“

V Misanu testoval také Romano Fenati (SKY Racing Team VR46), který vyzkoušel prototyp KTM pro sezonu 2016 a během dne zaznamenal pád. Na dráze byl další jezdec KTM Jakub Kornfeil (Drive M7 SIC Racing), pro něhož byl test po náročném víkendu velmi důležitý. „Dnes jsme vyzkoušeli spoustu věcí,“ uvedl po skončení testu český závodník. „Zejména jsme se zaměřili na odpružení a získání pokud možno co nejlepšího vyvážení. Měli jsme celkem tři bloky jízd, kde nám celkem dost foukalo, ale i přesto byly časy dobré.“

„Ve druhé části jsme nalezli velmi dobré nastavení, které mi umožnilo jezdit velmi rychle. Pak jsme se zaměřili na stabilitu při brzdění a nalezení nejlepšího nastavení, které by mi umožnilo zlepšit zatáčení a rychlé změny směru, což se nakonec podařilo. Ve třetí části jsme vyjeli na nových pneumatikách a okamžitě jsem byl rychlý, jenže pak začalo pršet, takže jsme se víc již nedokázali soustředit na časy.“

U Mahindry testovali jezdci Aspar týmu Jorge Martin a Francesco Bagnaia nové komponenty spojky a také nové díly převodovky. Martin během dne také vyzkoušel novou přední vidlici, Ital Bagnaia zase nový výfukový systém. Tým rovněž zkoušel různá řešení sání motoru s ohledem na lepší výkon.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist