Týmy Moto2 a Moto3 aktuálně
Text: Jiří Mikšík | Foto: Friedrich Weisse, Honda ProRacing | Zveřejněno: 19.11.2011 | Zobrazeno: 2 759x
Během testů ve Valencii a také v Jerezu se hodně změnilo v obsazení jednotlivých týmu kubatur Moto2 a Moto3 a tak určitě neuškodí jejich aktuální přehled.
Do svého třetího roku závodění vstupuje prostřední třída seriálu Grand Prix Moto2 se sníženým počtem jezdců na startovním roštu. Těch by mělo být celkem 32 a nejdříve si řekněme některé zásadní změny, které se odehrály v poslední době, tedy od zveřejnění minulého článku.Exmistr světa Toni Elias se vrací do Moto2, ovšem ne nazpět ke Gresinimu a k Moriwaki, nýbrž k Asparovi a na Suter.
Yuki Takahashi rovněž odchází od Gresiniho, měl zde jet CRT, a ve svém třetím roce závodění v Moto2 pojede za třetí tým a na třetím motocyklu: Bude týmovým spolujezdcem Alexe de Angelise u Forwardu Racing se šasím Suter.
Sito Pons chce nasadit celkem tři jezdce, kromě svého syna Axela Ponse získal dva nové příchozí: Esteve "Tita" Rabata a Pola Espargara. Ale místa má jen dvě..
MZ ztratila Anthonyho Westa a nemá doposud jasného jezdce na rok 2012...
Mistrovský Kiefer Racing je bez hlavního sponzora firmy Viessmann a Maxi Neukircherovi se tak po odchodu Stefana Bradla naskytla velká šance, kterou také využil.
Velkou šanci na smlouvu u týmu Gresini Racing má britský talent Gino Rea.
Do seriálu Grand Prix se vrátil dopingový hříšník Angel Rodriguez a pojede za tým Stop&Go.
Co se týká přestupu týmů na jiné šasí, tak nejvíce ztratil Suter, když odešly dvě prominentní stáje MarcVDS ke Kalexu a Speed Master k FTR! A nově také Italtrans...
Tučně vytištění jezdci v obou tabulkách už mají podepsanou smlouvu na rok 2012.
Samozřejmě, že se trochu změnila i situace v nástupnické kubatuře stopětadvacítek, tedy v Moto3, kde ostatně nová Honda NSF250R už slavila proti stávajícím dvoutaktům první dva úspěchy při finálových závodních víkendech CEV. A jak se tedy změnil neoficiální startovní rošt této nové kubatury proti minulému stavu, který byl uveřejněn zde?
Po motocyklech Honda, KTM, Mahindra, Oral Engineering, FGR, Suter a Emir se hlásí o slovo také francouzsko-španělský projekt Sherco, který známe ze závodů Alpe Adria, kde s ním jezdil velmi dobře Ital Alessandro Capella. "Sherco má 45 HP silný 250-kový motor z endura", říká o něm ex-závodní ředitel Aprilie Jan Witteveen, který jedná s týmem RTG o jeho nasazení do závodů Grand Prix.
A jedna zajímavost z národních šampionátů této kubatury: Po Japonsku, Itálii, Španělsku a Německu se Moto3 pojede v roce 2012 i ve Francii.
Yuki Takahashi rovněž odchází od Gresiniho, měl zde jet CRT, a ve svém třetím roce závodění v Moto2 pojede za třetí tým a na třetím motocyklu: Bude týmovým spolujezdcem Alexe de Angelise u Forwardu Racing se šasím Suter.
Sito Pons chce nasadit celkem tři jezdce, kromě svého syna Axela Ponse získal dva nové příchozí: Esteve "Tita" Rabata a Pola Espargara. Ale místa má jen dvě..
MZ ztratila Anthonyho Westa a nemá doposud jasného jezdce na rok 2012...
Mistrovský Kiefer Racing je bez hlavního sponzora firmy Viessmann a Maxi Neukircherovi se tak po odchodu Stefana Bradla naskytla velká šance, kterou také využil.
Velkou šanci na smlouvu u týmu Gresini Racing má britský talent Gino Rea.
Do seriálu Grand Prix se vrátil dopingový hříšník Angel Rodriguez a pojede za tým Stop&Go.
Co se týká přestupu týmů na jiné šasí, tak nejvíce ztratil Suter, když odešly dvě prominentní stáje MarcVDS ke Kalexu a Speed Master k FTR! A nově také Italtrans...
Moto2 | Počet | Jezdec | Šasí |
Kiefer Racing | 1 | Max Neukirchner (GER) | Kalex |
Forward Racing | 2 | Alex de Angelis (RSM) Yuki Takahashi (JPN) | Suter |
Gresini Racing | 2 | Gino Rea (GBR) ??? | Moriwaki |
GP Team Switzerland | 1 | Randy Krummenacher (SUI) | Kalex |
Ioda Racing Projekt | 1 | Simone Corsi (ITA) | FTR |
Italfrans Racing Team | 2 | Claudio Corti (ITA) Takaaki Nakagami (JPN) | Kalex |
JiR Moto2 | 2 | Johann Zarco (FRA) Eric Granado (BRA) | TSR-MotoBi |
Mapfre Aspar | 2 | Toni Elias (ESP) Nicolas Terol (ESP) | Suter |
MarcVDS Racing | 2 | Scott Redding (GBR) Mika Kallio (FIN) | Kalex |
Monlau-Repsol | 1 | Marc Marquez (ESP) | Suter |
MZ Motor | 1 | Jonas Fogler (GER)? Alexander Lundh (SWE)? | FTR |
Pons Racing | 2 | Pol Espargaro (ESP) Esteve Rabat (ESP) | Pons-Kalex |
QMMF Racing Team | 2 | Ricard Cardús (ESP) ??? | Moriwaki |
BQR | 1 | Julián Simón (ESP) | FTR |
Speed Master Team | 1 | Andrea Iannone (ITA) | FTR |
Speed Up | 2 | Alessandro Andreozzi (ITA)? Axel Pons (ESP) ??? | FTR |
Stop&Go Thai Honda | 2 | Ratthapark Wilairot (THA) Angel Rodriguez (ESP) | FTR |
Technomag-CIP | 2 | Dominique Aegerter (SUI) Roberto Rolfo (ITA) | Suter |
Tech3 | 2 | Bradley Smith (GBR) Xavier Simeon (BEL) | Tech3 |
TT Motion Events | 1 | Thomas Lüthi (SUI) | Suter |
Bainet Sport - náhradní tým | 1 | Kenny Noyes (USA) | FTR |
Tučně vytištění jezdci v obou tabulkách už mají podepsanou smlouvu na rok 2012.
Samozřejmě, že se trochu změnila i situace v nástupnické kubatuře stopětadvacítek, tedy v Moto3, kde ostatně nová Honda NSF250R už slavila proti stávajícím dvoutaktům první dva úspěchy při finálových závodních víkendech CEV. A jak se tedy změnil neoficiální startovní rošt této nové kubatury proti minulému stavu, který byl uveřejněn zde?
Po motocyklech Honda, KTM, Mahindra, Oral Engineering, FGR, Suter a Emir se hlásí o slovo také francouzsko-španělský projekt Sherco, který známe ze závodů Alpe Adria, kde s ním jezdil velmi dobře Ital Alessandro Capella. "Sherco má 45 HP silný 250-kový motor z endura", říká o něm ex-závodní ředitel Aprilie Jan Witteveen, který jedná s týmem RTG o jeho nasazení do závodů Grand Prix.
A jedna zajímavost z národních šampionátů této kubatury: Po Japonsku, Itálii, Španělsku a Německu se Moto3 pojede v roce 2012 i ve Francii.
Moto3 | Počet | Jezdec | Motocykl |
Red Bull Ajo | 3 | Arthur Sissis (AUS) Danny Kent (GBR) Sandro Cortese (GER) | KTM |
Avant AirAsia Ajo | 1 | Zulfahmi Khairuddin (MAL) | KTM |
Bankia Aspar | 2 | Héctor Faubel (ESP) Alberto Moncayo (ESP) | Kalex-KTM |
BQR | 1 | Maverick Viňales (ESP) | FTR-Honda? |
Caretta-Forward | 2 | Jack Miller (AUS) ??? | Honda |
CBC Corse Ongetta | 2 | Isaac Viňales (ESP) Jakub Kornfeil (CZE) | Honda |
Gresini | 1 | Niccoló Antonelli (ITA) | Honda |
Ioda Racing Project | 2 | Romano Fenati (ITA)? ??? | Emir |
Mahindra | 2 | Marcel Schrötter (GER) Danny Webb (GBR) | Mahindra-Oral |
Monlau Competion | 1 | Miguel Oliveira (POR) Alex Rins (ESP) | Honda |
Moto FGR | 1 | Tomáš Vavrouš (CZE) ? | FGR-Honda |
Matteoni | 2 | Armando Pontone (ITA) ? ??? | Honda |
MZ Motor | 1 | Jonas Folger (GER) ? Toni Finsterbusch (GER) ? | Honda |
Racing Team Germany | 2 | Luis Rossi (FRA) Toni Finsterbusch (GER) ? | Honda |
RW Racing GP | 2 | Luis Salom (ESP) Brad Binder (ZA) | Kalex-KTM |
Team Italia FMI | 2 | Luigi Morciano (ITA) Alessandro Tonucci (ITA) | Honda? Emir? |
Machado/LaGlisse | 2 | Andrian Martin (ESP) Miguel Oliveira (POR) | Suter-Honda |
Technomag-CIP | 2 | Kenta Fujii (JPN) Alan Techer (FRA) | TSR-Honda |
TT Motion Events | 1 | Niklas Ajo (FIN) | KTM |
Phonica Racing | 2 | Giulian Pedone (SUI) Miroslav Popov (CZE) ? | Oral Engineering |
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?