Testy v Mugellu ovlivnila nepřízeň počasí

Týmy nižších kubatur mistrovství světa Moto3 a Moto2 měly v pondělí na programu oficiální pozávodní test, který ale ovlivnila nepřízeň počasí. Na dráze italského okruhu dopoledne pršelo a foukal silný vítr, takže řada týmů závodní areál opustila dřív než měli původně v plánu. Během dne se jezdci obou tříd na dráze střídali a každá kategorie měla celkem tři samostatné sekce.

Většina týmů zůstala v Mugellu na testování, ale od rána pršelo, takže třeba lídr seriálu Sam Lowes (Federal Oil Gresini Moto2) už brzy zamířil domů. Podobně byl na tom tým QMMF Racing, který měl v plánu s týmem Speed Up Racing vyzkoušet nový tlumič a karbonové zadní kyvné rameno.

Dodavatel pneumatik Dunlop připravil k testování novou přední pneumatiku do mokrých podmínek, která má letos tvrdší směs než tomu bylo v minulém roce. Naštěstí celý den nepršelo, takže nakonec došlo i na test životnosti hladkých pneumatik, které byly ve verzi již dříve nasazené v Le Mans a Jerezu.

Jakmile byly podmínky vhodné pro suché nastavení týmy začaly pracovat na programu testů. Forward Racing testoval nové odpružení Öhlins, Dynavolt Intact GP zase přední vidlice a tužší kyvné rameno. Jakmile ale začalo odpoledne silně foukat, většina týmů test ukončila.

Podobně na tom byly týmy nejnižší kubatury světového šampionátu Moto3. Snad jediný SKY Racing Team VR46 nehleděl na podmínky a pracoval s tím co je. Nicméně Nicolo Bulega pak odpoledne havaroval. Společně s Romano Fenatim a Andrea Migno získali během dne potřebná data, která by jim měla do budoucna pomoci pokud bude v takových podmínkách třeba závodit.

Testovali také oba jezdci týmu Drive M7 SIC Racing a český závodník Jakub Kornfeil zaznamenal pád. Podobně jak Bulega měl také jezdec z Rohatce u Hodonína z pádu vyváznout bez zranění.

Jakmile dráha oschla na trať vyrazili jezdci s motocykly v barvách Aspar Mahindra Team, protože měli důležitý úkol vyzkoušet novou převodovku. Jezdci Francesco Bagnaia a Jorge Martin testovali mimo nové převodovky také přední odpružení a zadní tlumič. Bohužel podmínky jim neumožnily dostatečně ohodnotit nové komponenty.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist