Testy Moto2 a Moto3 - Valencia, 1. den

Na okruhu Ricarda Torma byly dnes zahájeny první letošní testy IRTA obou nižších kubatur seriálu Grand Prix Moto2 a Moto3. Bylo to první historické srovnání nové kubatury Moto3. Mezi 64 testujícími piloty a nejen této zbrusu nové třídy, nechyběl ani český jezdec Jakub Kornfeil z italské stáje Ongetta a nováček seriálu - tým FGR Moto z Ústí n/O - s nizozemským jezdcem Jasperem Iwemou.

Hned úvodem bych chtěl podotknout, že nebyla vůbec k dispozici oficiální časomíra, nýbrž že uvedené časy daly k dispozici jednotlivé týmy, takže je nutno brát všechny udané časy hodně s rezervou. Navíc, zatímco některé movitější týmy absolvovaly před těmito oficiálními testy už testy privátní, tak jiné naopak vyjely na závodní trať úplně poprvé, tedy přímo s motocykly poskládanými v dílně.
Moto3 tedy dnes absolvovala svůj debut a to na čele s týmem Avintia Racing s jezdcem Maverickem Viñalesem (ten získal na letošní rok nového sponzora firmu Repsol) - tedy velkým favoritem celého šampionátu, či Aspar Team Moto3 s Hectorem Faubelem a Albertem Moncayem a pochopitelně s trojicí továrních jezdců Red Bull KTM Ajo: Sandrem Cortesem, Dannym Kentem a nováčkem z Red Bull Rookies Arthurem Sissisem.

Mladší bratr Marca Marqueze, Álex Márquez, zde při testech nahradil zraněného Álexe Rinse a bude tak na těchto testech týmovým kolegou Portugalce Miguela Oliveiry v týmu Monlau Competion. Ovšem ve světovém šampionátu nesmí Álex Marquez zatím startovat, neboť doposud nedovršil 16 roků.
Mezi týmy Moto2 je nutno jmenovat především Aspar Team s mistrem světa Moto2 z roku 2010, Tonim Eliasem, který tak absolvuje svůj comeback v této kubatuře. Jeho týmovým kolegou je mistr světa 125 ccm z roku 2011, Nicolas Terol, pro kterého je to debut v této kubatuře.

Vicemistra světa třídy 125 ccm, Johanna Zarca, čeká rovněž premiéra v této vyšší objemové kubatuře a to za tým JiR Moto2. Stejný problém jako Álex Marquez má ovšem i druhý jezdec týmu JiR Eric Granado z Brazílie, ten rovněž dovrší 16 roků až v průběhu letošní sezóny a tak se musí do svých narozenin spokojit se závoděním ve španělském šampionátu CEV.

Celkem tři jezdce poslal dnes na trať Pons Racing a jsou to: Pol Espargaró, Axel Pons a Tito Rabat, zatímco za Tech3 Racing testovali Bradley Smith a Xavier Simeon.

Velmi zajímavou dvojici tvoří katarský tým QMMF Racing, neboť to jsou španělská jezdkyně Elena Rosell a australský ex-superbiker z IDM Damian Cudlin. Oba dva pojedou s motocykly Moriwaki.

Za tým Speed Master jede jeden z favoritů na uvolněný titul mistra světa Andrea Iannone s novým šasím FTR, které ale modifikovala ladičská firma Speed Up. V loňské sezóně jezdil tento tým se šasím Suter.

Rovněž s novou značkou šasí se představili Scott Redding a Mika Kallio, kteří mají k dispozici motocykly Kalex a startují za tým VDS Racing Team. Pro Kalex se ale rozhodlo i duo Claudio Corti a Takaaki Nakagami z týmu Italtrans Racing Team.

Úplně novou jezdecku dvojici poslal na trať Gresini Racing Moto2 a sice Ratthaparka Wilairota a Gina Reu. Pro britského jezdce to bude debut v seriálu Grand Prix.

Španěl Ricky Carus nahradil v týmu Arguiñano Racing jediného Američana v této kubatuře Kennyho Noyese.

Avintia Racing pojede letos pouze s jedním jezdcem, ovšem tím bude vicemistr světa Moto2 z roku 2010 a mistr světa kubatury 125 ccm Julian Simón.

Nesmíme zapomenout ani na tým Technomag-CIP, kde se vrací do Moto2 zkušený Roberto Rolfo a na jeho straně pojede stále se lepšící Dominique Aegerter.

Mistrovský tým Kiefer Racing se už minulý týden představil na soukromých testech se svým novým pilotem Maxem Neukirchnerem.

Chyběl ovšem, jak jsme už napsali, největší favorit na titul Marc Marquez, jemuž ani úspěšná operace oka v polovině ledna zatím neumožnila testování na závodním motocyklu, takže naposled seděl tento obrovský španělský talent na závodním motocyklu při tréninku Grand Prix Malajsie.
Počasí ale prvnímu dni testování vůbec nepřálo, ráno byla teplota asfaltu minus šest stupňů a tak se celý úvodní testovací den zmenšil na půlden.

V kubatuře Moto2 potvrdily svou dominanci motocykly Kalex, kterou ostatně naznačily už v listopadových testech. Dnes byl nejrychlejším Brit Scott Redding z týmu MarcVDS časem 1:36,5 minuty před Španělem Polem Espargarem (Pons-Kalex). Třetí byl dnes neoficiálně Ital Claudio Corti, následován ve stejném čase (1:37,5 min) Němcem Maxem Neukirchnerem a Španělem Estevem Rabatem. Švýcar Tom Lüthi zajel šestý nejrychlejší čas 1:37,9 minuty a byl tak nejrychlejším pilotem na motocyklu Suter.

Kromě Dominiqua Aegertera - poraněný loket - dnes spadli i Alex de De Angelis, Xavier Simeon, Max Neukirchner, Takaaki Nakagami, Mika Kallio a také Alex Marquez (ten ovšem v Moto3).

Neoficiální časy kubatury Moto2 - test IRTA Valencia, 1. den

01- Scott Redding – Marc VDS Racing Team – KALEX Moto2 – 1’36.5 (53 kol)
02- Pol Espargaro – Pons HP 40 Tuenti – Pons KALEX – 1’37.0 (47)
03- Claudio Corti – Italtrans Racing Team – KALEX Moto2 – 1’37.4 (52)
04- Max Neukirchner – Kiefer Racing – KALEX Moto2 – 1’37.5 (38)
05- Tito Rabat – Pons HP 40 Tuenti – Pons KALEX – 1’37.5 (43)
06- Thomas Luthi – Interwetten Paddock Moto2 – Suter MMXII – 1’37.9 (24)
07- Andrea Iannone – Speed Master Team – FTR Speed Up – 1’37.9 (27)
08- Simone Corsi – Ioda Racing Project – FTR Moto M212 – 1’38.0 (43)
09- Mika Kallio – Marc VDS Racing Team – KALEX Moto2 – 1’38.1 (26)
10- Johann Zarco – JiR Moto2 – MotoBI – 1’38.2 (22)
11- Toni Elias – Mapfre Aspar Team – Suter MMXII – 1’38.3 (47)
12- Alex De Angelis – NGM Mobile Forward Racing – Suter MMXII – 1’38.7 (20)
13- Angel Rodriguez – SAG Racing Team – FTR Moto M212 – 1’38.7 (27)
14- Bradley Smith – Tech 3 Racing – Tech 3 Mistral 610 – 1’38.8 (36)
15- Dominique Aegerter – Technomag CIP – Suter MMXII – 1’39.0 (68)
16- Axel Pons – Pons HP 40 Tuenti – Pons KALEX – 1’39.1 (45)
17- Takaaki Nakagami – Italtrans Racing Team – KALEX Moto2 – 1’39.2 (40)
18- Mike Di Meglio – Speed Up – FTR Speed Up – 1’39.2 (21)
19- Nico Terol – Mapfre Aspar Team – Suter MMXII – 1’39.6 (30)
20- Randy Krummenacher – GP Team Switzerland – SUter MMXII – 1’39.7 (36)
21- Alexander Lundh – MZ Cresto Guide Racing Team – FTR Moto M312 – 1’39.7 (29)
22- Xavier Simeon – Tech 3 Racing – Tech 3 Mistral 610 – 1’40.1 (36)
23- Damian Cudlin – QMMF Racing Team – Moriwaki MD600 – 1’40.9 (45)
24- Roberto Rolfo – Technomag CIP – Suter MMXII – 1’41.4 (46)
25- Eric Granado – JiR Moto2 – MotoBI – 1’41.5 (30)
26- Elena Rosell – QMMF Racing Team – Moriwaki MD600 – 1’41.7 (57)
27- Yuki Takahashi – NGM Mobile Forward Racing – Suter MMXII – 1’42.7 (3)
28- Marco Colandrea – SAG Racing Team – FTR Moto M212 – 1’44.0 (35)
Bez udání času:
Gino Rea – Thai Honda Gresini Moto2 – Moriwaki MD600
Ratthapark Wilairot – Thai Honda Gresini Moto2 – Moriwaki MD600
Julian Simon – Avintia Racing – FTR Moto M212

Rekord okruhu: 2010 Karel Abraham 1'36.611
Nejrychlejší kolo: 2010 Toni Elias 1'36.141
Nejrychlejší kolo 2011 (za sucha): Michele Pirro 1'37.067


V kubatuře Moto3 potvrdil tovární tým KTM svou dobrou pověst z privátních testů v minulém týdnu a dominoval i dnes. Němec Sandro Cortese zajel výkonem 1:41,6 minuty nejlepší čas dne, následoval ho se ztrátou 0,9 sekundy Španěl Alberto Moncayo s motocyklem Kalex-KTM týmu Aspar, ovšem stejný čas zajel i jeho týmový kolega a krajan Hector Faubel. Velmi dobře se prezentovali i Corteseho týmový kolega Brit Danny Kent a dále Fin Niklas Ajo (KTM) a také Španěl Luis Salom (Kalex-KTM).

Neoficiální časy kubatury Moto3 - test IRTA Valencia, 1. den

01- Sandro Cortese – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 1’41.6 (39 kol)
02- Hector Faubel – BANKIA Aspar Team – KALEX KTM – 1’42.5 (48)
03- Alberto Moncayo – BANKIA Aspar Team – KALEX KTM – 1’42.5 (45)
04- Niklas Ajo – TT Motion Events Racing – KTM M32 – 1’42.7 (37)
05- Luis Salom – RW Racing GP – KALEX KTM – 1’42.8 (30)
06- Danny Kent – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 1’42.8 (43)
07- Miguel Oliveira – Monlau Competicion – Honda NSF250R – 1’42.9 (35)
08- Zulfahmi Khairuddin – AirAsia SIC Ajo – KTM M32 – 1’43.0 (33)
09- Efren Vazquez – Team Laglisse – Honda NSF250R – 1’44.4 (30)
10- Brad Binder – RW Racing GP – KALEX KTM – 1’44.9 (42)
11- Arthur Sissis – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 1’45.0 (52)
12- Alex Marquez – Monlau Competicion – Honda NSF250R – 1’45.1 (28)
13- Toni Finsterbusch – Racing Team Germany – FTR M312 Honda – 1’45.2 (10)
14- Adrian Martin – Team Laglisse – Honda NSF250R – 1’45.5 (29)
15- Niccolò Antonelli – Gresini Racing – Honda NSF250R – 1’45.8 (26)
16- Kenta Fuji – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – 1’46.2 (59)
17- Danny Webb – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’46.5 (36)
18- Louis Rossi – Racing Team Germany – FTR M312 Honda – 1’46.5 (36)
19- Isaac Vinales – Ongetta Centro Seta – Honda NSF250R – 1’46.6 (18)
20- Alan Techer – Technomag CIP TSR – Honda NSF250RC – 1’46.7 (40)
21- Jack Miller – Caretta Technology – Honda NSF250R – 1’47.1 (35)
22- Alexis Masbou – Caretta Technology – Honda NSF250R – 1’47.7 (52)
23- Giulian Pedone – Ambrogio Next Racing – Oral OE250M3R – 1’48.7 (50)
24- Jasper Iwema – Moto FGR – Moto FGR Honda – 1’49.2 (21)
25- Luigi Morciano – Ioda Team Italia – Ioda TR002 – 1’50.1 (9)
26- Riccardo Moretti – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’50.1 (13)
Bez udání času:
Romano Fenati – Team Italia FMI – Ioda TR002
Alessandro Tonucci – Team Italia FMI – Ioda TR002
Ivan Moreno – Team Machado – FTR M312 Honda
Maverick Vinales – Avintia Racing – FTR M312 Honda
Marcel Schrotter – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O
Jakub Kornfeil – Redox Ongetta Centro Seta – Honda NSF250R
Jonas Folger – MZ Racing Team – MZ Honda

Jen pro porovnání nejlepší časy kubatury 125 ccm:
Rekord okruhu: 2007 Hector Faubel 1'39.380
Nejrychlejší kolo: 2007 Gabor Talmacsi 1'39.029
Nejrychlejší kolo 2011 (za sucha): Johann Zarco 1'42.297

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist