Testy Moto2 a Moto3 v Jerezu

S testy se nyní opravdu roztrhl doslova pytel. Včera skončily privátní testy superbiků na Phillip Islandu, dnes naopak začínají oficiální testy IRTA kubatur Moto2 a Moto3 na španělském okruhu Jerez de la Frontera. O aktuálních novinkách obou dvou kubatur se dozvíte v článku.

Co je tedy nového před testy, které začínají dnes v Jerezu?

Moto3

Týmový kolega našeho Jakuba Kornfeila španělský jezdec Isaac Viňales se nezúčastní aktuálních testů v Jerezu, neboť si ve Valencii už po 18 okruzích prvního dne zlomil kotník a musel se minulý pátek podrobit operaci.

Chybět v Jerezu budou i oba dva jezdci MZ v kubatuře Moto3 Toni Finsterbusch (jinak zapůjčený do Racing Team Germany) a Jonas Folger, tuto stáj tak bude zastupovat pouze Švéd Alexander Lundh v kubatuře Moto2.

S novým názvem se prezentoval tým Phonica Racing, kde i nadále doufá v jedno místo český jezdec Mira Popov. Týmový manažér Florenzo Camponera sehnal nového sponzora z telefonního prostředí a tým se tak jmenuje Ambrogio Next Racing. Jinak tento tým používá motor Oral zabudovaný do šasí Aprilie RSW 125 ccm a dle švýcarského jezdce Pedoneho panuje s tímto experimentem obrovská spokojenost.

Velké rozpaky u soupeřů - jako třeba z KTM - a naopak celkem oprávněná zloba panuje u 14 ze 16 týmů používajících agregáty Honda NSF250R. Pouze Maverick Viňales (Avintia FTR-Honda) a Miguel Oliveira (Monlau Competicion) totiž mají doposud k dispozici evoluční motory z loňského šampionátu CEV - Oliveira dominoval suverénně v posledních závodech sezóny - ostatní se musí spokojit se standartními motory Honda. Zbytek, tedy včetně našeho Jakuba Kornfeila, je bude mít k dispozici až na březnových testech IRTA.

Moto2

Naproti tomu pojede ve svém novém týmu Moto2 Arguiňano Racing španělský jezdec Ricky Cardus. Ten bude mít k dispozici dva motocykly, AJR a Suter, a teprve po testech se rozhodne, s kterým šasím půjde synovec skvělého ex-pilota Grand Prix Carlose Carduse do letošní sezóny.

Ve Valencii a nyní také v Jerezu se nepojede s jednotnými motory Honda od švýcarské firmy GEO Technology. Ty budou mít všechny týmy Moto2 k dispozici až na už zmiňovaných testech v Jerezu koncem března.
Především z finančních důvodů se spojily dva italské týmy Speed Master a Speed-Up. Ty nyní pojedou pod jedním šéfem Lucou Boscoscurem a pod názvem Speed Master. Jezdci jsou jasní, favorit na titul mistra světa Moto2 Andrea Iannone a zkušený Francouz Mike di Meglio. Jako motorky bude tento tým používat šasí FTR, ovšem pod názvem Speed-Up. Kromě toho ale bude stáj Speed Master startovat i v MotoGP jako tým CRT. Jezdec Mattia Pasini už s motocyklem vyvinutým na bázi superbikové Aprilie testoval ve Valencii.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist