Testy IRTA ve Valencii - celkový přehled časů

Už zítra začínají v portugalském Estorilu další testy IRTA kubatur stopětadvacítek a Moto2. K těm uplynulým se ještě krátce vraťme celkovým přehledem časů po třech dnech testování a závěrečným zamyšlením.

Testy IRTA ve Valencii - celkový přehled časů
Testy ve Valencii jsou za námi, ty následující v Estorilu těsně před námi. Mužem, na kterého byla zaměřena největší pozornost, byl určitě Marc Marquez. Tento mladík demonstroval svoje schopnosti už v loňském roce ve "dvácách", kdy získal titul za "pomoci" celkem deseti vítězných závodů Grand Prix. Nyní to vypadá, že mu přechod do vyšší kubatury nedělá vůbec problém a zajel také čas 0,5 sekundy pod traťový rekord. 18-letý španělský jezdec je ne neprávem přirovnáván ke svému krajanovi Dani Pedrosovi, neboť má za sebou jak hodně movitého sponzora - minerální konzern Repsol, tak je i svěřencem dřívějšího šampióna, (v Marquezově případě se jedná o Emilia Alzamoru, v Pedrosově pak o Alberta Puige).


Velkým soupeřem Marca Marqueze se zdá být další mladík, Brit Scott Redding, za kterým následuje celá plejáda zkušenějších jezdců známých už z loňského roku jako soupeři Toni Eliase. Jsou to Julian Simon, Yuki Takahashi, Thomas Lüthi, Stefan Bradl a Andrea Iannone. 


Tato kubatura také ukázala, jak byl první rok Moto2 hodně tvrdý pro výrobce šasí. Zatímco vloni se prezentovalo celkem 13 různých značek, tak nyní ve Valencii už jich bylo pouze 7. Zatím vítězí jasně švýcarský Suter, který má 100% obsazení na virtuální bedně. Rovněž v Top10 je plná polovina jezdců s tímto švýcarským motocyklem. A zatímco Moriwaki a Kalex jsou v těsné blízkosti Suteru, tak nejlepší FTR ztrácí na Marqueze celou sekundu. 

Ovšem srovnávat časy na těchto testech bez použití jednotných motorů Honda od GEO Technology je hodně komplikované a riskantní, to také musíme vzít v úvahu. Bez těchto oficiálních motorů Moto2 CBR600 namontují týmy do šasí prostě takový motor, který tam "pasuje". Některé jsou tedy speciální tunerované motory ze závodů supersportů, jiné pak standartní Honda CBR600RR či dokonce speciální superstockové. Takže rozdíl mezi nejsilnějším a nejslabším motorem ve Valencii byl i 20 HP!


Co je ale rovněž potřeba vzít v úvahu, že zde bylo několik pilotů, kteří mají ještě po chirurgických operacích problémy se svými rameny: Mattia Pasini, Kenny Noyes a Mika Kallio jsou hendikepováni předchozími zraněními. Zatímco Pasini zkoušel své rameno, zda vydrží testovací zátěž, společně s Rossim v Misanu, tak Kenny Noyes absolvoval takovýto funční test s CBR600 v Aragonu.  

Valencia Moto2 - přehled nejlepších časů po 3 dnech

01- Marc Márquez Suter 1:35.6
02- Scott Redding Suter + 0.0
03- Julián Simón Suter + 0.3
04- Yuki Takahashi Moriwaki + 0.4
05- Thomas Lüthi Suter + 0.4
06- Stefan Bradl Kalex + 0.4
07- Andrea Iannone Suter + 0.5
08- Aleix Espargaró Kalex Pons + 0.5
09- Alex De Angelis Motobi + 0.7
10- Michele Pirro Moriwaki + 0.8
11- Claudio Corti Suter + 0.8
12- Simone Corsi FTR + 1.0
13- Axel Pons Kalex Pons + 1.0
14- Mike di Meglio Tech 3 + 1.0
15- Jules Cluzel Suter + 1.2
16- Raffaele de Rosa Moriwaki + 1.3
17- Mika Kallio Suter + 1.4
18- Alex Baldolini Suter + 1.4
19- Mattia Pasini FTR + 1.4
20- Randy Krummenacher Kalex + 1.6
21- Xavi Forés Suter + 1.6
22- Bradley Smith Tech 3 + 1.7
23- Carmelo Morales Suter + 1.9
24- Yonny Hernandez FTR + 1.9
25- Kev Coghlan FTR + 1.9
26- Esteve Rabat FTR + 2.1
27- Max Neukirchner MZ + 2.2
28- Robertino Pietri Suter + 2.2
29- Santiago Hernández FTR + 2.3
30- Anthony West MZ + 2.5
31- Kenny Noyes FTR + 2.9
32- Dominque Aegerter Suter + 3.0
 
Ve stopětadvacítkách se vicemistr světa Nico Terol celkem jasně usadil na uvolněný trůn, i když první den se musel ještě dělit se Sandro Cortesem. Překvapením ve Valencii byl 15-letý Maverick Vinales, i když pro ty, co ho znají ze šampionátu CEV, to zas tak velké překvapení nebylo. Stejně skvěle si vedl další teenager z této závodní série, Miguel Oliveira z Portugalska. Ačkoliv velká většina cestovala z Valencie dále na iberijský poloostrov do Estorilu, tak někteří putovali směr domů, bohužel kvůli zranění bude v Portugalsku chybět i náš Jakub Kornfeil. V Estorilu se ale dají očekávat některé změny ve startovní listině účastníků této třídy, neboť by se měli objevit jezdci v několika nových týmech (Iwema, Salom atd.).


Valencia 125 ccm - přehled nejlepších časů po 3 dnech

01- Nicol Terol Aprilia 1:40.0
02- Maverick Viñales Aprilia + 0.1
03- Héctor Faubel Aprilia + 0.2
04- Miguel Oliveira Aprilia + 0.4
05- Sandro Cortese Aprilia + 1.0
06- Alberto Moncayo Aprilia + 1.2
07- Efrén Vázquez Derbi + 1.3
08- Sergio Gadea Aprilia + 1.5
09- Johan Zarco Derbi + 1.5
10- Jonas Folger Aprilia + 1.5
11- Hiroki Ono KTM + 1.9
12- Danny Kent Derbi + 2.1
13- Jakub Kornfeil Aprilia + 2.8
14- Niklas Ajo Aprilia + 2.8
15- Taylor MacKenzie Aprilia + 3.0
16- Daniel Kartheininger KTM + 3.5
17- Simone Grotzkyj Aprilia + 3.6
18- Luigi Morciano Aprilia + 3.6
19- Harry Stafford Aprilia + 3.7
20- Zulfahmi Khairuddin Derbi + 3.7
21- Alessandro Tonucci Aprilia + 3.7
22- Marcel Schrotter Mahindra + 4.8
23- Giulian Pedone Aprilia + 4.8
24- Danny Webb Mahindra + 5.6

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist