Švýcar Aegerter přijde o vítězství z Misana

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Romanko (1205) napsal 28.10.2017 v 13:03

Tak ta nepovolená látka v oleji byl nějaký ester. Nevím na kolik to může snížit tření a nějak pomoci.

IvanDvoutakťák (5061) napsal 19.10.2017 v 19:27

Vždycky se člověk může něco dozvědět a díky za to
Ovšem technologický vývoj neznamená přínos jen pro jeden někdejší motor
CBR-RR a myslím, že zmíněný objem 500 ccm byl jen mýlkou

alfi166silver (55) napsal 19.10.2017 v 14:27+1

Ivane 2T, myslím, že se necháváte zbytečně unášet a jste (fanouškovsky) mírně nekritický...

Ohledně jednotných motorů, charity Dorny a technologického profitu-vývoje těchto motorů
Jednotný motor za deset tisíc Euro, který je náhodně přidělován-losován a má životnost určitě tři závodní víkendy (spíše víc), je opravdu charitou od Dorny pro týmy a srovnání podmínek pro všechny piloty. Nikdo se nemůže vymlouvat "ONI mají lepší motor, tovární motor, novější specifikaci..." a já nevím, co ještě...
Technologický vývoj a přínos motoru CBR500RR v dnešní době, to je přeci nesmysl...

Ohledně nasazování talentu, ohrožení života a nutnosti přinášet své a sponzorské peníze...
NEMUSÍ to nikdo z nich dělat, NIKDO je k tomu nemůže nutit, mohou jezdit levné šampionáty pro svou zábavu.
Třeba by se něco v MS změnilo, kdyby "nebyli" piloti.
Ale oni to dělají pro slávu, peníze, holky v paddocku a mnozí z nich, hlavně ta děcka, naplňují nenaplněné ambice svých rodičů...
Dokud to bude pro tohle,NIC se nezmění.

Romanko (1205) napsal 19.10.2017 v 12:09+1

Každoročně se provádí desítky testů oleje a jediní, kdo měl "něco" v oleji byl Passini a teď Aegerter. A tou nepovolenou přísadou nebyl benzín. O tom technici ví a nepočítá se. A to jejich (Kiefer racing) vyjádření k problému je na úrovni vyjádření dopingových hříšníků z jiných sportů. A že nepodali protest mluví samo za sebe. Věc je vyřízená. Hotovo, fertig Maryša.

IvanDvoutakťák (5061) napsal 19.10.2017 v 09:27-1

Nebudu už (na M.cz) opakovat, že v jakékoliv záležitosti jsem stál a stojím na straně
jezdců (okruhářů), někdy třeba i nekriticky a je tak docela pravděpodobné, že můj předchozí komentář především DISKVALIFIKACE DA, Delphine, vyzněl jako "výkřik", který stejně nemůže nic ovlivnit . Jestli "trapnej", to nechám na ostatních .
Dodán už jen, že tedy zavedení jednotných motorů v MotoGP600 (tak jako bude
pokračování s motory Triumph) je vlastně "charitou" firmy Honda a promotéra Dorna,
pokud týmy mají pronájem motorů gratis a Dorna na tomto nijak finančně neprofitovala .
Jezdci prostě vkládají ""pouze"" svůj talent, zkušenosti, zdraví, riziko úmrtí při havárii
a tak ještě týmům za svoje angažmá v nich a poté ještě každoročně musí přinášet
"kupy" peněz od svých sponzorů .
Že provozováním motorů Dornou "nařízené" značky přispívá kolem třiceti týmů Moto2 už
řadu let i k technickému vývoji motorů sériově vyráběných, "se bere" jako samozřejmost .

Dejf57 (605) napsal 18.10.2017 v 22:11

Pravidla se dodrzovat musej, ale za tohle je DSQ teda dost tvrdej trest.

imoladu (90) napsal 18.10.2017 v 20:17+1

Asi použili do předepsaného oleje přísadu na snížení tření,dříve to byl SLICK50,případně jiné značky.Co se používá dnes nevím.

delphine (38) napsal 18.10.2017 v 18:41+2

Tak to byl celkem trapnej výkřik Ivane. V paddocku není žádný chudý lid. Koho by sis představoval aby to za týmy platil? Jednotný motory přívítaly všechny týmy, startovní pole se srovnalo, šance vyrovnaly. Dodavatel jednotných motorů taky odpovídá za jejich funkci a jejich životnost. Je logické, že pokud mu ty motory patří, tak předepíše olej, který se musí používat. A pokud je něco předepsané, tak je taky třeba to dodržovat.

IvanDvoutakťák (5061) napsal 18.10.2017 v 18:28-1

Na chudej lid "muší bejt přísnosť " a na závodníky+týmy, co si "to všechno"platí,
zase pravidla FIM ( nebo Dorny ? )
To by tak hrálo, aby si do jednotných motorů Honda používal každej tým olej podle
svýho "názoru" ... ! Přece by ty motory mohly "co chvíla" explodovat

miramara (1558) napsal 18.10.2017 v 11:27

unavix - jednotný olej asi ne, dle Jakuba viz níže...,, Podle pravidel FIM musí každý dodavatel oleje mít své produkty certifikované laboratoří FIM/Dorna a při čtvrteční technické přejímce dodat čísla testů olejů, které budou pro závod používat."

unavix (595) napsal 18.10.2017 v 10:47

Všichni musí používat jednotný olej. Je to tak? Takže stejný nález bude i u dalších týmů. Nebo ne?

jees (11) napsal 18.10.2017 v 10:22

Oni se odvolali, byl proveden 2.test a ten potvrdil výsledek předchozího. Může jít ale klidně o nějakou složku která v daném oleji dřív nebyla, nebo se změnil poměr, nemuselo to být nic vědomého, asi jako když sportovec má v krvi nález po požití běžného potravinového doplňku.
Ale to nic nemění na tom, že je třeba vyžadovat dodržování pravidel, jinak by platilo pro každého něco jiného.

Jakub-od-X-bikers (190) napsal 18.10.2017 v 08:42

Souhlasím se Sleeperem: kdyby v tom byli až tak nevině, podali by odvolání proti rozhodnutí technické komise. Sice to stojí celkem dost peněz (1320EUR), ale 25 bodů nebo nula, to je pro závodníka i team hodně velký rozdíl a 1000EUR je v rozpočtu teamu zanedbatelná položka! Obvykle jsou první tři motorky po dojetí závodu nějaký čas v uzavřeném prostoru pod dohledem technických komisařů, aby se na nich nemohly dělat žádné úpravy, kvůli technickým kontrolám a eventuálním technickým protestům. K nim může technický ředitel závodu vybrat další libovolné motorky, které se zúčastnily daného závodu. Kontrolují se hlavně hmotnost, složení benzínu, složení oleje a hluk. Podle pravidel FIM musí každý dodavatel oleje mít své produkty certifikované laboratoří FIM/Dorna a při čtvrteční technické přejímce dodat čísla testů olejů, které budou pro závod používat. je zajímavé, že je zakázáno vyměnit třeba i filtr oleje... Chyba tedy velmi pravděpodobně byla v tom, že ve čtvrtek nahlásili něco jiného, než potom použili v neděli při závodě. Diskvalifikace je krutá, ale technická kontrola po dojetí do cíle, je procedura, která se opakuje při každém závodu, takže to musí všichni znát a dodržovat...

DOMINATOR (1260) napsal 18.10.2017 v 07:38-1

Kdo tomu trochu rozumi tak vi že to je totalni nesmysl

p.a.t.r.i.k.7 (240) napsal 17.10.2017 v 21:06

moc nevěřím,že by o tom nic nevěděli...dyť jejich sponzor/dodavatel olejů musí přesně vědět co může být a nemůže..tak to jednoduše riskli a zrovna to nevyšlo no

foxtrot (74) napsal 17.10.2017 v 18:15

Jednou je to předpisama daný, tak se musí dodržovat. Plačky typu že to může přinést "kůň maximálně dva", a že stejně byla voda atd. jsou k ničemu. Už předtím na to chytili tuším Pasiniho, tak si takovou věc má tým ohlídat. Samozřejmě do PR nikdo nenapíše " ano švindlovali jsme ". A odnese to hlavně jezdec

SLEEPER (1002) napsal 17.10.2017 v 17:33+1

"Tým Kiefer Racing bere rozhodnutí velmi těžce, protože oni sami si nejsou vědomi, že by používali něco, co není v souladu s pravidly. V testech vzorků vidí určité nesrovnalosti, ale nezbývá jim nic jiného než rozhodnutí přijmout. "

Mohou podat protest, kdyz si nejsou vedomi zadneho pochybeni.

IvanDvoutakťák (5061) napsal 17.10.2017 v 16:48

Po oleji přijdou na řadu ventilky v kolech a pak přilby ... ?




TOPlist