Sofuoglu potřebuje čas a trpělivost
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda Proracing | Zveřejněno: 18.5.2011 | Zobrazeno: 2 272x
Supersportový dvojnásobný mistr světa Kenan Sofuoglu je i po čtyřech závodech mistrovství světa kubatury Moto2 stále na bodové nule a jeho nejlepším umístěním je 16. místo ze zmoklého Jerezu.
Výsledky Kenana Sofuoglu po čtyřech letošních závodech Grand Prix jsou hodně špatné, na bodovém kontě má turecký supersportový šampion stále nulu a jeden z největších papírových favoritů - před sezónou - na titul mistra světa se trápí a trápí. Jeho týmový šéf Alain Bronec ale zachovává stále - předstíraný? - klid a říká: "Kenan potřebuje trpělivost, nic víc. Je rychlý jezdec, o tom není pochyb a jako dvojnásobný mistr světa chce jet jistě o vítězství. Ovšem kolo času nemůžeme otočit směrem dopředu. Prostě Kenan potřebuje jeden nebo dva závody a vše bude v pořádku".
A v čem je tedy u tureckého jezdce problém? Dle týmového šéfa Alaina Broneca byl portugalský Estoril, i přes Sofuoglův pád, zlomovým momentem směrem dopředu. Ovšem Le Mans zas jeho teorii vůbec nepotvrzuje, ba naopak. Ještě v 19. kole se nacházel Sofuoglu až na 30. pozici, v cíli ho nakonec čekala příčka 25.
"Není to jednoduché zachovat si pevné nervy", říká jasně Alain Bronec, který při týmové prezentaci v lednu mluvil o podiových umístěních a o pravidelných místech v Top10: "Udělali jsme v zimě jednu velkou chybu. Vzhledem k tomu, že jsme některé testy museli vynechat kvůli úmrtí Kenanova otce a ty další se jely na mokru, tak jsem prostě nepochopili, že se jezdí proti loňsku o 1,5 sekundy rychleji než vloni. V Jerezu se při testech a v závodech už jezdilo rychleji než v roce 2009 v kubatuře dvěstěpadesátek. Navíc rozdíly v Moto2 jsou stejně malé jako v roce 2010. A kdo nenajde tu zmiňovanou chybějící sekundu, tak je prostě v tomto vyrovnaném poli jezdců vzadu!".
Bronec ale rozhodně nesdílí mínění týmu Marc VDS, že letošní typ motocyklu Suter je špatný - nakonec v Le Mans skončili v Top5 tři jezdci s novým šasím Suter MMXI - a říká: "Nový Suter je tím skokem, jak se dostane Kenan opět do popředí. Nový bike je jistě lepší než ten loňský. Problém je v tom, že nastavení u nového motocyklu je hodně složitější a hlavně má užší rozmezí, kdy motocykl funguje správně. Ovšem musí se všem komponentům porozumět, aby se zlepšila balance a motocykl fungoval správně".
Po Kataru, kde skončil Sofuoglu po 28. místě v kvalifikaci jako 18. v cíli, byly do motocyklu Suter MMXI pro závod v Jerezu namontovány díly loňské, tedy z motocyklu, kdy se Sofuoglu zasloužil v Estorilu a ve Valencii o zaslouženou pozornost médií.
Ovšem v Jerezu pršelo a tak se nemohlo ukázat, v čem jsou přednosti: "Když jel vloni Kenan ty dva závody, tak ukázal fantastické výkony. Ale nyní jezdí nejlepší jezdci o 1,5 sekundy rychleji", opakuje ještě jednou týmový šéf: "Musíme mu prostě nabídnout takový motocykl, aby mu seděl. Se změnou na starý motocykl, mu to chceme ulehčit a celý proces adaptace zrychlit. Ovšem definitivní řešení jsme stále ještě nenašli".
"Vpředu mohu jet pouze s největším rizikem. Pořád jsme ještě nenašli to správné nastavení. Na motocyklu se prostě necítím vůbec dobře", říká hodně bezradně Kenan Sofuoglu.
AKTUÁLNĚ: Osobní manažér tureckého šampióna Alwin Stähr z Nizozemí požádal německou firmu Kalex o možnost testu pro Kenana Sofuogla! Na toto téma se hodně rozlobil týmový šéf Technomag CIP Alain Bronec a řekl: "Můj tým jede a pojede jen na motocyklech Suter!"