Před sezónou Moto2

Prostřední kubatura ve čtyřtaktní podobě vstoupí do svojí druhé sezóny a při pohledu do startovní listiny je jasné, že bude ještě nabitější zvučnými jmény, vyrovnanější a určitě i dramatičtější.

Před sezónou Moto2
Oproti loňskému roku se lehce snížil počet výrobců podvozků (ze čtrnácti na deset) a uvidíme motocykly MotoBi, SpeedUp, Tech3, Kalex, FTR, Moriwaki, Suter, Pons, MZ a Ioda, i když u Ponse, Iody nebo SpeedUpu můžeme o původnosti jejich podvozků úspěšně pochybovat. Z loňské elitní desítky odešli tři piloti a to Toni Elias a Karel Abraham do nejvyšší kubatury MotoGP, zatímco Gábor Talmacsi nesehnal pro letošní rok angažmá a dá si pravděpodobně nucenou pauzu. Z „džípíček“ do „dvojek“ naopak míří Mika Kallio a Aleix Espargaro a vodu budou určitě hodně čeřit dva loňští mistři světa a to malorážkový Marc Marquez a supersportový Kenan Sofuoglu. Mistrů světa tedy v téhle kubatuře bude celkem pět, kromě již jmenovaných uvidíme další malorážkové krále a to Thomase Luthiho (2005), Miku Di Meglia (2008) a Juliana Simona (2009). Zmínili jsme i dva piloty se zkušenostmi z nejvyšší kubatury, ale ty mají také Anthony West, Alex De Angelis a Yuki Takahashi. Pokud se ve stopětadvacítkách dá tipovat letošní mistr světa mezi třemi – čtyřmi jezdci, tak v kubatuře Moto2 musíme počítat minimálně s desítkou pilotů. Že ne? Tak počítejte se mnou.


Jedna - Julian Simon. Jasně, vždyť se jedná o druhého muže loňského šampionátu a pokud tedy ten první odešel, tak by měl být právě „Julito“ letos na řadě. Tak jednoduché to rozhodně nebude, ale právě na něj budou fanoušci sázet asi nejčastěji. Drifty v jeho podání budou určitě luxusní, jen by to chtělo konečně vyhrát nějaký závod!


Dva - Andrea Iannone. Ten vloni zvítězil dokonce třikrát a se Simonem nakonec prohrál o tři body jen kvůli svojí horké hlavě. Předsezónní testy mu ale nevyšly podle jeho představ a devatenácté místo je rozhodně velkým zklamáním. Ale on se Andrea určitě rychle oklepe a na stupních vítězů budeme po Rossim a Simoncellim vídat další kudrnatou italskou kebuli.


Tři - Thomas Luthi. Tenhle Švýcar, který stále umí pár (většinou nepublikovatelných) českých slovíček, skončil vloni na nepopulární čtvrté pozici, ale medaile mu unikla až v samotném závěru sezóny. V předsezónních testech byl hodně vidět a svoje (výše uvedené) loňské soupeře dokonce suverénně zastínil.


Čtyři - Simone Corsi je pátý muž loňského pořadí a neuvěřitelná je skutečnost, že tenhle Ital, který býval postrachem všech svých soupeřů v blízkém i vzdáleném okolí, vloni nebodoval pouze ve dvou závodech! Pokud zachová takovou rozvahu a neztratí přitom svoji rychlost, je to jasný adept na celkové stupně vítězů.


Pět - Jules Cluzel. Vítěz z loňského Silverstone a sedmý muž šampionátu už není jenom tím francouzským překvapením, za které jsme ho považovali hlavně v předloňské sezóně. Kdepak, teď už patří ke stálicím světového šampionátu!



Šest - Scott Redding. Vloni osmý, v testech osmý. S osmou pozicí na konci roku by ale byl určitě nespokojený, vždyť se už hodně nahlas mluví o tom, že jeho angažmá v MotoGP je jen otázkou času.


Sedm - Stefan Bradl, nejrychlejší muž testů, vítěz předposledního závodu loňské sezóny a také devátý muž celkového pořadí. Asi si ho málokdo dovede představit jako letošního mistra světa, vždyť ten musí být ze Španělska, nebo Itálie :-) Ale rozhodně to není vyloučené a tenhle sympatický Němec rozhodně nelituje toho, že si rozmyslel předčasný konec svojí kariéry.


Osm - Marc Marquez. Španělský supertalent už před sezónou dokazuje, že si na větší motocykl zvyknul sakramentsky rychle a i když se nedá předpokládat, že by zopakoval suverénní výkony loňské sezóny, kdy zvítězil v deseti závodech, jeho šance na zisk titulu jsou vysoké. Zejména v případě, že za ním stojí takový sponzor, jako je španělský koncern Repsol.


Devět - Yuki Takahashi. Na to, že má zkušenosti i z MotoGP, nebyla jeho loňská dvanáctá pozice žádné terno. Letos ale přestoupil do mistrovského týmu Fausta Gresiniho a hned z toho bylo čtvrté místo v závěrečnách testech. To je hodně slibné!


Deset - Alex De Angelis. Sanmaríňan skončil v testech až jako sedmnáctý a to je veliké rozčarování. Ale on bude z doslova příšerné loňské sezóny hodně zocelený a tak ho ani tenhle výsledek nejspíš nerozhází. Vždyť horší nežli vloni (nedojeté závody, vyhazov, neúspěšný záskok v MotoGP, účast při tragické nehodě Tomizawy) to už snad ani být nemůže. Spíš naopak, Alex bude určitě patřit k největším kandidátům na titul.

Tak to bychom měli rovnou desítku aspirantů na korunu světového šampióna. Ale kde je Mika Kallio, Aleix a Pol Espargarové, Bradley Smith, Mike Di Meglio, Mattia Pasini, Kenan Sofuoglu, Max Neukirchner........... Takhle bychom si mohli přeříkat polovinu startovní listiny a pokaždé by jsme si řekli: „No tak tenhle taky, ten taky……“ Ale překvapit může v podstatě kdokoli, vzpomeňme si jen na premiérový závod v loňském Kataru. Tam by také nikdo nečekal vítězství Shoyi Tomizawy!

Pro českého fanouška je bohužel nepříjemné to, že po osmi (devíti v případě, že budeme počítat šest startů Jardy Huleše a čtyři Kuby Smrže v sezóně 2002) letech nebudeme mít v prostřední kubatuře žádné zastoupení, když Karel Abraham přestupuje mezi „velké kluky“ a Lukáš Pešek naopak pravděpodobně skončí ve španělském mistráku. Snad by mu v tomhle případě mohly „klapnout“ nějaké divoké karty, abychom měli aspoň v několika závodech možnost držet palce našemu reprezentantovi.

Startovní listina kubatury Moto2

  3- Simone Corsi – Ioda Racing Project – Ioda
  4- Randy Krummenacher – GP Team Switzerland Kiefer Racing – Kalex
  9- Kenny Noyes – Avintia STX – FTR 
12- Thomas Luthi – Interwetten Paddock M2 Racing – Suter
13- Anthony West – MZ Racing Team – MZ
14- Ratthapark Wilairot – Thai Honda Singha SAG – FTR
15- Alex De Angelis – JiR Moto2 – MotoBi
16- Jules Cluzel – Forward Racing – Suter
19- Xavier Simeon – RTL Sport Team – Tech 3
21- Javier Fores – Mapfre Aspar Team – Suter
25- Alex Baldolini – Forward Racing – Suter
29- Andrea Iannone – Speed Master – Suter
34- Esteve Rabat – Blusens STX – FTR
35- Raffaele De Rosa – G22 Racing Team – Moriwaki
36- Mika Kallio – Marc VDS Racing Team – Suter
38- Bradley Smith – Tech 3 Racing – Tech 3
39- Robertino Pietri – Italtrans Racing Team – Suter
40- Aleix Espargaro – Pons Racing – Kalex
44- Pol Espargaro – HP Tuenti Speed Up – Speed Up
45- Scott Redding – Marc VDS Racing Team – Suter
49- Kev Coghlan – Aeroport de Castello – FTR
51- Michele Pirro – Gresini Racing Moto2 – Moriwaki
53- Valentin Debise – Speed Up – Speed Up
54- Kenan Sofuoglu – Technomag CIP – Suter
60- Julian Simon – Mapfre Aspar Team – Suter
63- Mike Di Meglio – Tech 3 Racing – Tech 3
64- Santiago Hernandez – SAG Team – FTR
65- Stefan Bradl – Viessmann Kiefer Racing – Kalex
68- Yonny Hernandez – Blusens STX – FTR
71- Claudio Corti – Italtrans Racing Team – Suter
72- Yuki Takahashi – Gresini Racing Moto2 – Moriwaki
75- Mattia Pasini – Ioda Racing Project – Ioda
76- Max Neukirchner – MZ Racing Team – MZ
77- Dominique Aegerter – Technomag CIP – Suter
80- Axel Pons – Pons Racing – Pons
88- Ricky Cardus – QMMF Racing Team – Moriwaki
93- Marc Marquez – Team Catalunya Caixa Repsol – Suter
95- Mashel Al Naimi – QMMF Racing Team – Moriwaki

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist