Pol Espargaró: "Kalex je klíčem k úspěchu"

Největšímu favoritu na titul mistra světa kubatury Moto2 Polu Espargarovi je to jasné: "Bude to moje nejdůležitější sezóna v mém životě".

Vicemistr světa Pol Espargaro je samozřejmě po všech dominantních testech v Jerezu jasným favoritem MS-Moto2 na tuto sezonu. Ale samotný pilot týmu Tuenti HP 40 dopředu varuje: "Všichni začínáme od nuly".

Vloni získal mladší z bratrů Espargarových celkem 4 vítězství, 11 podiových umístění a 8 Pole position - k zisku titulu mistra světa 2012 mu stál v cestě pouze jeden muž, Marc Marquez s motocyklem Suter MMX.

Jeho týmový šéf Sito Pons pak řekl při prezentaci týmu v Madridu: "Cíl na rok 2013 je jasný, zisk titulu mistra světa. Ale i oba další dva piloti naší stáje Tito Rabat a můj syn Axel budou mít k dispozici stejný materiál jako Pol".
Druhý den v Jerezu pršelo a tak Topfavorit letošního šampionátu byl pouze v civilu ve svém boxu: "Jen tak kroužit nic nepřinese. Dostali jsme oficiální nové motory a ty nám musí vydržet až do Austinu", řekl na vysvětlenou Pol Espargaro. Mimochodem na těchto testech mohli jezdci kubatury Moto2 absolvovat s těmito motory maximálně 500 km, to třeba nevěděl Rookie Marcel Schrötter, pilně trénoval za deště a včerejší finálový trénink už jen sledoval ze svého boxu jako divák.

Pole, Ty jsi všemi hodnocen jako největší favorit MS-Moto2. Cítíš na sebe tlak?
"Určitě ho cítím, ale zároveň vím, že můžeme vyhrávat a to je velmi dobrý pocit. Máme dobrý tým, dobrý motocykl a to jsou velmi dobré výchozí pozice pro úspěšnou sezónu. Já mám na své straně Santiho Mulera a to je společně s jeho lidmi opravdu skvělé. Nic lepšího jsem si nemohl ani přát".

Z kterého jezdce máš největší respekt? Tom Lüthi jako jeden ze spolufavoritů, je nyní "vyřazen"...
"Je to Moto2 – zde je opravdu hodně jezdců, kteří přicházejí v úvahu. Je nutno určitě počítat s tím, že každému vyhovuje jiný okruh a také na momentální formě: Tito Rabat, Scott Redding, a také Julián Simón byl nyní hodně rychlý. A i Toni Elias jezdí hodně vpředu. Během sezóny se může udát hrozně moc věcí. Jedno je ale jisté: Vyhrát titul v tak vyrovnané kubatuře, jako je Moto2 je hrozně obtížné. Je tedy těžké říci, kdo se nakonec prosadí".
Je tvůj tým Tuenti HP 40 něco jako tovární tým Kalexu?
"Ano, skoro je to možné tak nazvat. Hodně pilotů má nyní k dispozici nové díly a dávají lidem od Kalexu potřebné informace. Podpora od této firmy je skutečně skvělá a myslím si, že je to základní klíč k vítězství".

V osobě Sita Ponse máš jako týmového šéfa dvojnásobného mistra světa 250-ccm. Je to pro tebe výhoda?
"Důležité je, že pracujeme velmi společně. On není jen můj týmový šéf. Byl rovněž závodník a má hodně zkušeností. Pokud si jako cíl dáš, stát se mistrem světa, tak je extrémně důležité, aby jsi měl po boku někoho, kdo se vyzná. Zná hodně fíglů a je schopen mně je předat. A v této kubatuře je to hodně důležité."

Jak vypadají tvé plány na vstup do MS-MotoGP?
"To je ještě hodně daleká cesta. Už jsme o tom sice přemýšleli, ale nic není doposud jistého. Podstatné je, soustředit se nyní 100% na Moto2. Je to nejdůležitejší sezóna mé doposavadní  kariéry. Mám velmi dobrý motocykl a toho musíme využít".
Tvůj bratr Aleix jezdí nyní úspěšně MotoGP, ovšem s motocyklem Claiming-Rule. Bylo by to pro tebe v příštím roce téma, nebo třeba v nějakém satelitním týmu s prototypovým motocyklem?
"V současné době není CRT vůbec myslitelné. Jsem ještě mladý a tak musíme pro mě najít tu nejlepší možnost. Tedy motocykl, na kterém mohu dokázat všechny své schopnosti. Musíme prostě počkat co se stane, a pak pro mě zvolit tu nejlepší možnou budoucnost".

Moto2 World Championship 2013 - Test IRTA Jerez, po 3 dnech celkově
01- Pol Espargaro – Tuenti HP 40 – KALEX Moto2 – 1.42.636 min.
02- Takaaki Nakagami – Italtrans Racing Team – KALEX Moto2 – + 0.467 sec.
03- Julian Simon – Italtrans Racing Team – KALEX Moto2 – + 0.552
04- Toni Elias – Blusens Avintia – KALEX Moto2 – + 0.729
05- Scott Redding – Marc VDS Racing Team – KALEX Moto2 – + 0.736
06- Tito Rabat – Tuenti HP 40 – KALEX Moto2 – + 0.788
07- Nico Terol – Aspar Team Moto2 – Suter MMX2 – + 0.802
08- Jordi Torres – Aspar Team Moto2 – Suter MMX2 – + 1.005
09- Xavier Simeon – Desguaces La Torre SAG Zelos – KALEX Moto2 – + 1.084
10- Mika Kallio – Marc VDS Racing Team – KALEX Moto2 – + 1.138
11- Dominique Aegerter – Technomag carXpert – Suter MMX2 – + 1.164
12- Axel Pons – Tuenti HP 40 – KALEX Moto2 – + 1.225
13- Alex De Angelis – NGM Mobile Forward Racing – Speed Up SF13 – + 1.289
14- Simone Corsi – NGM Mobile Racing – Speed Up SF13 – + 1.298
15- Johann Zarco – CAME Iodaracing Project – Suter MMX2 – + 1.357
16- Anthony West – QMMF Racing Team – Speed Up SF13 – + 1.416
17- Randy Krummenacher – Technomag carXpert – Suter MMX2 – + 1.453
18- Mike Di Meglio – JiR Moto2 – MotoBI – + 1.522
19- Sandro Cortese – Dynavolt Intact GP – KALEX Moto2 – + 1.640
20- Danny Kent – Tech 3 Racing – Tech 3 Mistral 610 – + 1.714
21- Ratthapark Wilairot – Thai Honda PTT Gresini Moto2 – Suter MMX2 – + 1.820
22- Mattia Pasini – NGM Mobile Racing – Speed Up SF13 – + 1.902
23- Ricky Cardus – NGM Mobile Forward Racing – Speed Up SF13 – + 1.936
24- Yuki Takahashi – Idemitsu Honda Team Asia – Moriwaki MD601 – + 2.203
25- Steven Odendaal – Argiñano & Ginés Racing – Speed Up SF13 – + 2.212
26- Marcel Schrotter – Desguaces La Torre SAG – KALEX Moto2 – + 2.269
27- Louis Rossi – Tech 3 Racing – Tech 3 Mistral 610 – + 2.545
28- Kyle Smith – Blusens Avintia – KALEX Moto2 – + 2.678
29- Sergio Gadea – Interwetten Paddock – Suter MMX2 – + 3.405
30- Rafid Topan Sucipto – QMMF Racing Team – Speed Up SF13 – + 3.647
31- Alberto Moncayo – Argiñano & Ginés Racing – Speed Up SF13 – + 3.774
32- Doni Tata Pradita – Federal Oil Gresini Moto2 – Suter MMX2 – + 4.013

Nejrychlejší čas minulých testů: Pol Espargaro 1.42.332
Traťový rekord: 2010 Toni Elias 1.44.710
Nejrychlejší kolo: 2011 Stefan Bradl 1.42.706

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist