Novinky z misanského depa

Fin Mika Kallio míří nazpět domů, tedy lépe řečeno do finské stáje AJO Motorsport a do kubatury Moto2.

Po velmi dobré nováčkovské sezóně v MotoGP - devět umístění v Top 10 - vstoupil do letošní sezóny finský jezdec Mika Kallio s velkými nadějemi. Ty se bohužel nenaplnily a tak je po 11 odjetých závodech satelitní jezdec týmu Pramac Ducati až na 16. místě s pouhými dvěma umístěními v Top 10. Za ním je pouze dlouhodobě zraněný (dva měsíce závodní pauzy) Hiro Aoyama a i ten na Kallia ztrácí pouhých 9 bodů.

Hodně málo k tomu, aby měl jasné místo v této stáji i v roce 2011. Navíc na jeho pozici v tomto italském týmu do sedla motocyklu Desmosedici GP10 se tlačí italský matador Loris Capirossi. 


Dle posledních zpráv by měl jet tento Fin opět ve finské stáji Aki Ajo, lépe řečeno v aktuálním týmu Aeroport de Castello - Ajo Motorsport a převzít tak motocykl FTR od Alexe Debona. Ten se rozhodl ukončit po této sezóně svou aktivní závodní činnost a věnovat se pouze závodnímu managemantu.


A jelikož tento tým úzce spolupracuje s ex-šampionem Emiliem Alzamorou v projektu "Monlau Competicion" a Alzamora je současně privátním manažerem vedoucího jezdce MS třídy do 125 ccm Marca Marqueze, který chce po sezóně přestoupit do Moto2, tak se nabízí celkem silná sestava tohoto týmu na rok 2011: Marc Marquez - Mika Kallio a manažer Alex Debon.


Jaké jsou aktuální šance pro vicemistra světa z roku 2005 v MotoGP Marca Melandriho pro rok 2011? Dle "Radio Paddock" hlásí má ex-mistr světa dvěstěpadesátek tyto možnosti: 

Aktuální desátý jezdec MotoGP a jezdec stáje San Carlo Honda Gresini - 63 bodů a jako nejlepší výsledek jedno 5. místo doma v Mugellu má nabídku odchodu do WSBK k továrnímu týmu BMW od Davide Tardozziho. Tato nabídka je pro Melandriho zajímavá především z pohledu roku 2012 a přechodu v MotoGP na motocykly o objemu 1000 ccm a vzniku týmů "Claiming Rule" (CRT).
 
Setrvat ve stávajícím týmu pana Fausta Gresiniho se zdá být pro Melandriho hodně nepravděpodpbné, neboť tam zůstává Marco Simoncelli a na náklady HRC by tam měl jezdit i Andrea Dovizioso.

Nyní se ale objevila pro Melandriho záchranná brzda setrvání v MotoGP v podobě týmu LCR Honda. Ačkoliv se snaží týmový šéf Lucio Cecchinello udržet v týmu stávajícího jezdce Randy de Puineta, tak ten by mohl jezdit v továrním týmu (Suzuki) a za pěkné peníze (aktuální nabídka je 1,3 miliony Euro). 

A konečně zájem o Melandriho projevil v minulém týmu i superbikový tým Yamaha World Superbike Championship sídlící v italské Ravenně, neboť odchod Cala Crutchlowa do MotoGP je stále reálnější - tým Hervé Poncharala Monster Tech3 Yamaha by měl dle posledních úvah startoval v roce 2011 ve složení Colin Edwards a Cal Crutchlow.






Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist