Novinky z menších kubatur

Co je nového v kubaturách Moto2 a Moto3 před finálem ve Valencii i z pohledu na sezonu 2013?

Gresini tým v roce 2013 se dvěma Asiaty
V letošním roce startuje italská stáj Fausta Gresiniho v kubatuře Moto2 s motocykly Suter - a pojede na nich i příští rok - s Ratthaparkem Wilairotem a Gino Reou. Zatímco Wilairot v týmu ex-mistra světa zůstává, tak britský jezdec se musí zřejmě s touto kubaturou rozloučit. Dopadl tak úplně přesně jako jeho předchůdce ze supersportů Kenan Sofuoglu, který v prestižním závodění GP vydržel rovněž pouze jednu sezonu. Rea získal letos na suchu pouze jeden jediný bod a nezachránilo ho ani mokré podium v Sepangu. Místo něho pojede v týmu Indonésan Doni Tata Pradita, kterého známe ze závodění v GP sezony 2008 v kubatuře 250 ccm s produkčním motocyklem Yamaha.

Thomas Lüthi chce jet s Kalexem
Ačkoliv jeho týmový šéf Daniel Epp, který je i jeho privátním manažerem, je švýcarským patriotem se vším všudy a proto by rád chtěl ve svém týmu i nadále motocykl švýcarské výroby Suter, tak pilot Thomas Lüthi by rád využil šance odchodu trojice Marquez, Iannone, Smith k útoku na světový titul a to prý je možné pouze s Kalexem. Věc má jeden podstatný háček: prominentní tým s německými motocykly Kalex je Marc VDS a ten má ve smlouvě následující odstavec, že továrna Kalex dodá do MS Moto2 na rok 2013 pouze 10 motocyklů a ty jsou všechny už dopředu rozděleny. Znamenalo by to, že jeden z týmů by musel obstarat pro svého druhého pilota motocykl jiný... 
Gino Rea nazpět do SSP, nebo ho zachrání ruské (ukrajinské) peníze v Moto2?
Současní sponzoři britského jezdce Gina Rey se snaží zakoupit pro tohoto pilota volné místo u týmu Forward za neúspěšného Japonce Yukiho Takahashiho. Ten má zas sebou hodně špatnou sezonu a nezískal v ní ani jeden bod. Rea by ale byl i vítaným pilotem v supersportovém šampionátu, třeba i v jednom českém týmu.

De Angelisův souboj s časem
Alex De Angelis havaroval těžce při kvalifikace GP Austrálie a musel se potom nechat v neděli v Melbourne operovat na své zraněné levé ruce. Pilot týmu Forward-Racing by ale chtěl finále na okruhu Ricarda Torma rozhodně absolvovat. O jeho účasti rozhodne až čtvrteční lékařská prohlídka přímo na závodišti. 

Luis Salom sice o druhé místo, ale s velkými problémy
Dle pravidel mohou jezdci kubatury Moto3 použít pouze 8 motorů. Ovšem ten poslední Salomův má za sebou už 6 závodů GP. Proč? Jeho šéftechnik u týmu RW Racing Hans Spaan totiž jeden zruinoval díky špatnému "mappingu" a jeden se zase přehřál. Snad boj o titul vicemistra mezi Luisem Salomem (208 bodů) a Maverickem Viňalesem (199) nerozhodne nakonec motocyklová technika...?

S wild card pojedou Juanfran Guevara a Philipp Öttl, Míra Popov místo Morettiho
16-letý Španěl Juanfran Guevara (celým jménem “Juan Francisco Guevara Silvente”), pojede s motocyklem FTR Honda M312 za tým Wild Wolf BST di Juan Bautista Borja (ex-pilot GP 500 ccm, tovární superbikový jezdec Ducati 2000).

Druhým divočákem bude 16-letý Němec Philipp Öttl (syn 5-násobného vítěze závodů GP v kubaturách 80 a 125 ccm v 80-tých létech). Ten letos jezdil skvěle seriál Red Bull MotoGP Rookies Cup. Pro Öttla jr. je připraven motocykl KALEX-KTM týmu TT Motion Events Racing, za který pojede tento německý talent šampionát GP 2013.
Miroslav Popov nahradí v týmu Mahindra Itala Riccarda Morettiho. Bude to poslední start tohoto motocyklu v seriálu GP, od příští sezony pojede tým Mahindra Racing s motocykly Suter, a předběžně je jako jezdec nominován Miguel Oliveira, zatímco na druhé místo jsou tři kandidáti.

Pro Miroslava Popova to bude už čtvrtý letošní závod GP (po Brně, Misanu a Aragonu). Především u fanoušků na Masarykově okruhu zůstanou první kola v “Mirově” podání ještě dlouho velkým a neopakovatelným zážitkem. Pro jeho týmového kolegu Dannyho Webba to bude poslední start za tento indický tým.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist