Novinky z kubatury Moto2

Sachsenringský okruh vzbuzuje mezi jezdci Moto2 oprávněné obavy a to především jeho první zatáčka hned po startu závodu, kam se dle mínění zkušených jezdců pole 40 motocyklů jen těžko vejde bez nějaké dramatické situace.

Ještě než se ale jezdci do závodu samotného vydají, tak některé změny v této kubatuře. O tom, že nepojede Alex de Angelis a ani jeho náhradník Andrew Pitt, jste už jistě četli.
 

Ale na startu domácího závodu Grand Prix uvidíme tři německé motocykly Kalex z Bobingenu. Jedničkou tohoto týmu je zkušený Španěl Sergio Gadea - na 9. místě celkově a druhý z Mugella (jinak ovšem 3-násobný vítěz závodů Grand Prix). 


Ten třetí motocykl Kalex pojede na divokou kartu domácí Sascha Hommel (20 let), když na původně uvažovaného australského jezdce Damiana Cudlina bylo hodně těžké sehnat potřebných 40 000 Euro, což je přibližně položka na jeden závod s divokou kartou v Moto2.

Ovšem vedoucí jezdec německého šampionátu IDM v supersportech Damian Cudlin se přece jen na startu objeví a sice jako náhradník za zraněného Alexe Ponse (na snímku), tedy syna majitele týmu Sita Ponse. Původně uvažovaný Carmelo Morales totiž nesměl minulý týden testovat na Aragonu kvůli svému startu o následujícím víkendu v šampionátu CEV, který se konal na stejné trati a tak zde testoval Cudlin a skončil hned při svém prvním testu na motocyklu Moto2 mezi 32 jezdci na 26. místě (tedy těsně před naším Lukášem Peškem).


S některými novými díly nastoupí na Sachsenringu i jezdci továrny Moriwaki, Thomas Lüthi a Toni Elias. Tyto komponenty totiž dodala japonská firma Moriwaki na testy do Aragonu a zde je 2 dny jezdil testovací jezdec japosnké továrny a syn majitele firmy Shogo Moriwaki. A jelikož se ukázaly přínosem, tak je nyní dostanou na Sachsenringu k dispozici Španěl Elias a Švýcar Lüthi, kteří jezdí motocykl Moriwaki MD600 a v klasifikaci MS jsou po Barceloně na 1. a 2. místě.


A konečně se změnou příchází i italský tým Italtrans na motoycyklech Suter. Zde nevýrazného Venezuelčana Robertina Pietriho - po 7 závodech zůstal bez bodového zisku - vystřídá Ital Mattia Pasini. Ten tento motocykl testoval už v Aragonu - 11. místo celkově po 2 dnech - a jelikož v týmu JiR byl tento hodně svérazný jezdec s nejednoduchým charakaterem nahrazen už v Barceloně japonským testovacím TSR jezdcem Yusuke Teshimou, nezbývalo se 10-ti násobnému vítězi závodu Grand Prix rozhlédnout po jiném týmu. Klepal třeba u dveří týmu Forward (Cluzel, Corti),  a nakonec zakotvil u Italtransu. Jeho otec a zároveň manažer Luca Pasini zdůvodňoval odchod svého syna od týmu JiR následovně: "Tým nebyl z důvodů odchodu jednoho ze sponzorů zaplatit mému synovi před sezónou dohodnutou částku 400 000 Euro a chtěl ji snížit na 200 000 Euro, což můj syn nechtěl akceptovat". (Druhý jezdec týmu Simone Corsi musel sám do týmu přinést 300 000 Euro a i Japonec Teshima s sebou přinesl sponzorské peníze - pozn. red.).

Samotný Pasini pak přestup komentoval slovy: "Kdybych jel motocykl Suter od prvního závodu, tak jsem byl s ním schopen závodit o titul mistra světa", tolik tedy vloni 5. jezdec MS dvěstěpadesátek, když všichni jezdci umístění v tabulce před Pasinim odešli do MotoGP (Aoyama, Barbera, Bautista a Simoncelli).

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist