Nová kubatura rozhodně nezklamala

Zavedením třídy Moto2 do seriálu Grand Prix získaly závody rozhodně na zajímavosti a jelikož se v posledncí závodech dařilo i českému jezdci Karlovi Abrahamovi, tak se zvýšil i tolik potřebný zájem ze strany českého fanouška.

Startovní pole 40 jezdců nabízí skvělou a dramatickou podívanou a především start této kubatury je doslova neopakovatelným zážitkem, který divákům doslova bere dech. I tak zkušený český motocyklový fotograf, jakým je bezesporu Mára Paulíček, se po úvodním Kataru přiznal, že měl na těle po startu Moto2 doslova "husí kůži". Z tohoto pohledu je klíčovým problémem už samotná kvalifikace, kdy se ovšem nezřídka prvních Top 20 jezdců vešlo do necelé sekundy. Takže se nelze vůbec divit tomu, že pilot, který skončí jeden víkend na bedně, tak se o závod později nevejde ani do bodů.
 

Na čele šampionátu Moto2 je španělský jezdec Toni Elias, který velmi dobře ví, že jeho návrat do královské kubatury MotoGP vede pouze přes titul mistra světa v této třídě. A jak se sám Elias vyjádřil na webu bikeracing.it., měl by eminentní zájem o uvolněné místo v továrním týmu Suzuki za Lorise Capirossiho. Toni Elias zatím letos vyhrál třikrát, ale především vždy dokázal bodovat a to znamená, že s celkovým ziskem 136 bodů má dostatečný náskok na další jezdce v průběžné tabulce. Tento zkušený jezdec jede v italském týmu Gresini Honda a má k dispozici nejnovější šasí japonské výroby Moriwaki, které naposled v Aragonu testoval zkušební jezdec této továrny Shogo Moriwaki. 

  
Hodně překvapivé je ale obsazení druhého místa průběžného pořadí. Po 3 létech na tovární Aprilii 250 ccm hodně nevýrazný švýcarský ex-mistr světa stopětadvacítek Thomas Lüthi má rovněž k dispozici nejnovější model japonského motocyklu Moriwaki a nebýt dvou bodových výpadků, tak by měl na svém kontě jistě více bodů, než je jeho doposavadní součet  94. Ale jeho série tří závodů po sobě na podiových umístěním opravdu nadchla a právě tento švýcarský jezdec by se jistě rád podíval příští rok v týmu svého manažera Daniho Eppa do kubatury MotoGP, jako druhý jezdec této stáje.


Na třetím místě je italský ex-pilot stopětadvacítek Andrea Iannone s motocyklem SpeedUp, což je ale pouze přejmenované šasí britské výroby FTR. O tomto jezdci tvrdí třeba konstruktér Eskil Suter: "Jezdecky je Andrea absolutní kladivo" a má pravdu. Když už Iannone vyhraje buď kvalifikaci, či závod samotný, tak totiž s hodně velkým náskokem. Iannone má jen o 4 body méně než Lüthi, ale o 13 více než čtvrtý Julian Simon.


Tento španělský jezdec Julian Simon - mistr světa třídy do 125 ccm - začal sezónu, stejně jako jeho týmový kolega u Aspara Mike di Meglio a stejně jako náš Karel Abraham s robusním motocyklem RSV, který ale od francouzského závodu Grand Prix vyměnil za švýcarské šasí Suter. V současné době jezdí nejnovější model tohoto šasí kromě Simona ještě Rolfo, Cluzel a Tomizawa, zatímco Scott Redding se vrátil k modelu starému. Faktem je, že Simon po přestupu z RSV na Sutera získal už 3 podiová umístění. Pokud ovšem před sezónou tvrdil Simonův šéf Jorge Martinez, že je "Julito" jezdecky na úrovni Toniho Eliase, tak se zřejmě trochu mýlil. 


Top 5 doplňuje další jezdec na Suteru, skromný Japonec Shoya Tomizawa. Ten sezónu skvěle začal, nyní se ale zdá, že mu trochu dochází dech a navíc hodně padá a jezdec stáje CIP Technomag má tak na svém kontě už tři "0".

Druhou polovinu elitní desítky začíná hodně nevyrovnaný jezdec z Itálie, Simone Corsi. Ten jede na motocyklu TSR, pro MS Moto2 pojmenovaném jako MotoBi. Několikanásobný vítěz závodů Grand Prix stopětadvacítek dokáže jeden víkend doslova zazářit a dojet na bednu, víkend druhý pak taktak dojede v bodech. Ital závodí za stáj JiR.

To stejné platí i o sedmém jezdci v pořadí, francouzském pilotovi Julesi Cluzelovi se šasím Suter, jenž ale střídá hodně nevyrovnané výkony a i on dost padá.

Na místě osmém je Japonec Yukio Takahashi, který už dokázal letos jednou vyhrát, ale jinak kromě tréninků zatím moc nepřesvědčil, i když jezdecky na to rozhodně má. Ovšem jeho šasí francouzské výroby Mistral 610 má i své dětské nemoci. Zajímavé ale je, že Takahashi odmítl nabídku stáje Interwetten Honda, aby nahradil v MotoGP svého zraněného krajana Hira Aoyamu se slovy: "Chci se plně věnovat kubatiře Moto2 a i když nemám šanci na titul, tak chci vyhrát co nejvíce závodů"

Top 10 pak kompletují ex-mistr světa stopětadvacítek a vloni ještě jezdec MotoGP Maďar Gábor Talmacsi s dalším motocyklem FTR - jinak spolujezdec Andrea Iannoneho a španělský pilot z týmu Sita Ponse, Sergio Gadea, jedoucí s německým šasím Kalex.


Za dvojicí tří velmi zkušených jezdců na 11. - 13. místě, tedy za Španěly Fonsi Nietem (Suter), Alexem Debonem (FTR) a Italem Robertem Rolfem (Suter) je ovšem na výborném 14. místě brněnský jezdec stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham. A nebýt smůly v podobě nezaviněných pádů, tak těch bodů na Abrahamově kontě mohlo být podstatně víc

Český jezdec Karel Abraham jezdí od závodu v Le Mans místo italského šasí RSV britský motocykl FTR a od té doby bez jakéhokoliv testování opravdu září. Vše začalo umístěním v Top 9 v Assenu, následovala Valencie a neuvěřitelné čtvrté místo a nyní ještě poslední Sachsenring, kde dojel Abaja 5. Pro 20-ti letého Brňáka ovšem mluví nejen dosažené výsledky v posledních třech závodech, ale především předvedené výkony, jakými se prezentoval. A nyní následuje pro Abaju domácí Masarykův okruh, tak se máme na co těšit. Mezi Katalányí a Sachsenringem si ale Abaja odskočil do Mugella, kde testoval motocykl Ducati Desmosedici a to velmi dobře, takže on a jeho tým dostali nabídku jet v roce 2011 závody MotoGP. 


Druhý český jezdec v této třídě, pražský Lukáš Pešek, jezdící motocykl Moriwaki v italské stáji Matteoni CP, nasbíral zatím pouhé 4 body, což znamená až 29. místo v polovině šampionátu. Jistě, Lukáš Pešek měl letos hodně smůly, ale dle mého soukromého názoru má "Lukin" hodně daleko do formy let minulých, kdy dokázal vyhrávat závody Grand Prix ve třídě do 125 ccm, nebo dojíždět v této kubatuře na bedně. 


Velkým zklamáním sezóny Moto2 jsou ale ex-piloti MotoGP, Alex de Angelis a Nicolló Canepa. První jmenovaný využil nabídky hostování v MotoGP, ovšem do té doby měl na svém kontě pouhých 11 bodů, jeho týmový kolega z týmu RSM Scot pak doposud nebodoval vůbec! Místo De Angelise pojede v Brně poprvé dvojnásobný ex-mistr světa supersportů Andrew Pitt z Austrálie.


Příští závod kubatury Moto2 v Brně bude ovšem velmi zajímavý i z jiného pohledu, nikdo z jezdců kubatury Moto2 zde doposud netestoval a tak to bude pro všechny premiéra.

Pořadí MS kubatury Moto2

01 ELIAS Toni SPA 136 13 25 25 11 6 20 11 25
02 LUTHI Thomas SWI 94 9 16 - 13 20 16 20 -
03 IANNONE Andrea ITA 90 - - 13 25 4 25 3 20
04 SIMON Julian SPA 77 - 8 20 7 16 10 16 -
05 TOMIZAWA Shoya JPN 76 25 20 - 10 10 11 - -
06 CORSI Simone ITA 65 8 11 16 16 - 4 10 -
07 CLUZEL Jules FRA 61 16 5 - - 25 9 2 4
08 TAKAHASHI Yuki JPN 52 - 13 - 8 - 6 25 -
09 TALMACSI Gabor HUN 52 7 7 11 9 - 3 5 10
10 GADEA Sergio SPA 47 6 10 10 20 1 - - -
11 NIETO Fonsi SPA 38 3 - 8 1 5 - 8 13
12 DEBON Alex SPA 37 20 - - 6 11 - - -
13 ROLFO Roberto ITA 37 11 4 6 - - - - 16
14 ABRAHAM Karel CZE 33 2 - - - - 7 13 11
15 WILAIROT Ratthapark THA 25 - - 9 - 3 13 - -
16 REDDING Scott GBR 23 - - 5 - 13 5 - -
17 AEGERTER Dominiqu SWI 23 5 3 - - 7 - - 8
18 HERNANDEZ Yonny COL 21 - 6 4 - - 1 4 6
19 NOYES Kenny USA 18 - 9 - - - - 9 -
20 BRADL Stefan GER 18 - 2 7 2 - - - 7
21 DI MEGLIO Mike FRA 17 - - - - 9 8 - -
22 BALDOLINI Alex ITA 14 4 - 2 3 - - - 5
23 PASINI Mattia ITA 12 10 - - - - 2 - -
24 WEST Anthony AUS 11 - 1 - - - - 7 3
25 DE ANGELIS Alex RSM 11 - - - 5 - - 6 -
26 CUDLIN Damian AUS 9 - - - - - - - 9
27 SIMEON Xavier BEL 9 - - - - 8 - - 1
28 FAUBEL Hector SPA 4 - - - 4 - - - -
29 PEŠEK Lukáš CZE 4 1 - 3 - - - - -
30 IVANOV Vladimir UKR 2 - - - - - - - 2
31 TODE Arne GER 2 - - - - 2 - - -
32 TESHIMA Yusuke JPN 1 - - - - - - 1 -
33 CORTI Claudio ITA 1 - - 1 - - - - -

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist