Moto2: Zůstane Honda?
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProRacing | Zveřejněno: 1.11.2011 | Zobrazeno: 3 062x
Příští rok je třetím a zároveň posledním rokem smlouvy mezi Dornou a firmou GEO Technology o používání jednotných motorů Honda pro kubaturu Moto2 v závodech Grand Prix.
Smlouva po sezóně 2012 skončí a uvažuje se nyní, zda zůstanou i nadále jednotné motory Honda, nebo bude závodění v této hodně napínavé kubatuře otevřeno i pro jiné značky. Dorna má velký zájem, aby se mohly od roku 2013 zúčastnit i jiné továrny, jako třeba Yamaha, Suzuki, Kawasaki nebo Triumph. Do hry ale vstoupily jednotlivé zúčastněné týmy a velké většině současná pravidla vyhovují. Za sumu 56.000 Euro - na celý rok - totiž dostanou po každém třetím závodě - pro jezdce - nový motor Honda od GEO Technology a pokud ten je z různých důvodů nějak nefunkční, tak je zadarmo vyměněn. Tento servis je pochopitelně pro týmy velmi výhodný a závodní technika je tak relativně levná. Pokud by vstoupily do hry i jiné značky, tak nikdo nemůže zaručit, že to také nebude dražší.
A ruku na srdce, při uvádění jména motocyklu se hlavně uvádí a sleduje podvozek a nikoliv motor a těchto podvozků závodí letos opravdu dost a nemělo by se to měnit ani na příští sezónu, neboť už se po loňském roce oddělila zrna od plev a zůstaly: Kalex, Suter, MotoB-TSR, FTR, Tech3, Moriwaki a třeba i Pons Kalex či MZ-RE Honda. V každém případě dokázala kubatura Moto2 během dvou let závodění svou životaschopnost a ačkoliv já sám jsem nebyl nadšen ukončením dvěstěpadesátek, tak viděno dnešníma očima, by se jich na startovním roštu za současných ekonomických podmínek - leasing tehdejší tovární Aprilie RSA (nebo třeba Gilery, prostě Piaggo Group) stál 1,2 milionu Euro a typu Aprilie LE okolo 600 Euro a týmy je musely vracet - objevilo maximálně dvacet, ale myslím si, že i méně, protože jinak byly na startu v roce 2009 kromě Piaggo Group pouze 2 Hondy!
Nyní si mohou týmy motorky Moto2 nechat, motor Honda pak samozřejmě musí po sezóně vrátit švýcarské firmě GEO Technology.
A ruku na srdce, při uvádění jména motocyklu se hlavně uvádí a sleduje podvozek a nikoliv motor a těchto podvozků závodí letos opravdu dost a nemělo by se to měnit ani na příští sezónu, neboť už se po loňském roce oddělila zrna od plev a zůstaly: Kalex, Suter, MotoB-TSR, FTR, Tech3, Moriwaki a třeba i Pons Kalex či MZ-RE Honda. V každém případě dokázala kubatura Moto2 během dvou let závodění svou životaschopnost a ačkoliv já sám jsem nebyl nadšen ukončením dvěstěpadesátek, tak viděno dnešníma očima, by se jich na startovním roštu za současných ekonomických podmínek - leasing tehdejší tovární Aprilie RSA (nebo třeba Gilery, prostě Piaggo Group) stál 1,2 milionu Euro a typu Aprilie LE okolo 600 Euro a týmy je musely vracet - objevilo maximálně dvacet, ale myslím si, že i méně, protože jinak byly na startu v roce 2009 kromě Piaggo Group pouze 2 Hondy!
Nyní si mohou týmy motorky Moto2 nechat, motor Honda pak samozřejmě musí po sezóně vrátit švýcarské firmě GEO Technology.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?