Moto2 nebo 250: Úspora 800 000 Euro

Týmový šéf Interwetten Moto2 Terrell Thien - s jezdcem Thomasem Lüthim - se vyjadřuje k peněžnímu srovnání Moto2 a dvěstěpadesátek. Ale v následujícím článku se dočtete i jiná srovnání těchto dvou kubatur.

Týmový šéf stáje Interwetten Honda, Terrel Thien, může přímo srovnávat náklady závodění v Moto2 a ve dvěstěpadesátkách, neboť tři roky jezdil jeho pilot Thomas Lüthi zapůjčenou tovární motorku Aprilia RSA 250: "Technický budget se v Moto2 pohybuje v rozmezí 400 000 Euro. Tolik by se vloni zaplatilo za produkční Aprilii RSW. Za jeden tovární motocykl RSA jsme za zapůjčení zaplatili 1,2 miliony Euro, takže jsme ušetřili 800 000 Euro a ještě můžeme letošní Moriwaki prodat. U Aprilie jsme museli pronajmutý materiál po sezóně vrátit.", říká Thien a k otázce motorů vysvětluje: "Každý tým mohl při podezření o nízkém výkonu motoru ho vyměnit za jiný a to za celkem nízkou cenu - 20 000 Euro - a to mohlo za jeden závodní víkend učinit až pět týmů!"

Tuto peněžní bilanci potvrzuje i týmový šéf německé stáje Kiefer Racing, pan Jochen Kiefer: "Pro dva jezdce s továrními motocykly v roce 2009 by jsme museli zaplatit přibližně 3 miliony Euro - za leasing - v Moto2 nás to stálo přibližně polovinu. Jistě, s produkčními motocykly by nás loňská sezóna přišla asi na 1 milión Euro, ale s těmi bychom nemohli nejen vyhrát závod (letos Bradl v Estorilu), ale ani bychom ve skupině jezdců bojující o první místo vůbec nejeli. Takže shrnuto, vítězství v roce 2010 bylo prostě lacinější".     

K hodně diskutované otázce, srovnání výkonu dvěstěpadesátek a Moto2 snad více napoví následující fakta, která nevyzněla tak úplně jednoznačně pro dvěstěpadesátky, jak se původně nabízelo: Při závodě v Motegi byla kubatura Moto2 o 0,4 rychlejší než vloni "dvěpade". Při tréninku v Assenu byl Andrea Iannone o 1 sekundu rychlejší než Barbera v roce 2009, v závodě pak při svém nejrychlejším kole dokonce o 1,8 sekundy. V Misanu naopak chybělo Moto2 při tréninku pouze 0,1 sekundy, v závodě 0,4 sekundy. Naopak Katar, Jerez, Barcelona, Brno, Indy, Estoril, Sepang a Phillip Island vyzněly zcela jasně pro dvěstěpadesátky, když největší rozdíly byly v závodě v Brně - o 2 sekundy byly vloni dvěstěpadesátky rychlejší. Při kvalifikaci pak Brno, Indy, Phillip Island a Sepang zaznamenaly při Pole position rozdíl 1,8 sekundy ve prospěch kubatury 250 ccm. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist