Lüthi: Comeback už v Texasu

Velké překvapení pro všechny fanoušky Thomasa Lüthiho: Pilot týmu Interwetten Paddock odcestoval k závodu GP v Austinu/Texas, aby se zde pokusil o svůj comeback

Lüthi: Comeback už v Texasu
Švýcar Tom Lüthi zatnul prostě zuby a zkusí v Texasu předčasný comeback. Důvod je jasný a hodně prozaický, Tom chce příští rok startovat konečně v královské kubatuře MotoGP.

V posledních létech musel Lüthi se smutkem v očích pozorovat, jak jeho největší soupeři z nižších objemových kubatur jeden po druhém postoupili do MotoGP, ať už se jmenovali Lorenzo, Dovizioso, Bautista Bradl, Márquez, Iannone či nakonec i Bradley Smith. A právě posledně jmenovaný Brit nemá na svém kontě ani zdaleka tolik úspěchů, jako sedminásobný vítěz GP Thomas Lüthi: "Když jsem se to dozvěděl, že právě on pojede jeden motocykl Yamaha v týmu Tech3, tak jsem si řekl: To není možné, proč ne já? Jistě, pro takový postup do nejvyššího patra je potřeba hodně peněz. Teprve potom je možné najít to správné místo správný motocykl".

Tom Lüthi má nyní už 26 roků a pomalu mu tak odjíždí vlak. Dobře ale ví, že příští rok je zde obrovská šance, která se nabízí jednou za deset let: 2014 budou čtyři jezdci vybaveny motory Yamaha YZR-M1 a k tomu přibude ještě pět produkčních motocyklů Honda. A přednost pochopitelně dostanou Top-3 piloti z Moto2. Takže Berňan chce o sobě letos nechat hodně hlasitě slyšet.

Tým Interwetten už jednou - 2010 závodil v MS s motocyklem Honda - ovšem chyběly peníze na updaty a Hiro Aoyama - IRTA Lüthiho tehdy neschválila - skončil v MS až 15. a tým se s pokorou vrátil o patro níž...
"MotoGP je samozřejmě můj největší cíl. Ale ne za každou cenu, pouze se správným závodním materiálem a se správným týmem"? říká dále Lüthi, a odpovídá na otázku, zda je Švýcarsko příliš malé pro japonské továrny a pro sponzory: "Na to je těžká odpověď. Samotné výsledky nestačí. Bradley Smith byl hodně vzdálen od titulu, víc než já. Jde ale o správný management, o správné sponzory a také o tu správnou národnost. A u Bradleyho to všechno prostě vyhovovalo. Dostal životní šanci. Ale jsem přesvědčen o tom, že ani pro Švýcara není nemožné, závodit v MotoGP", říká dále Lüthi, který dobře ví, že jeho velkou nevýhodou je i skutečnost, že se ve Švýcarsku nekoná žádný závod Grand Prix a dokonce ani z důvodů bezpečnosti žádné motocyklové okruhové závody.

Po svém pádu 14. února ve Valencii tak bude tento pátek absolvovat Tom Lüthi na okruhu Circuit of the Americas (COTA) svůj comeback, ačkoliv 100% v pořádku ještě určitě není. Ovšem jeho náhradník na motocyklu Suter MMX2 Sergio Gadea by stejně jen horko těžko dojel v bodech, a tak může Tom Lüthi vzít GP-Texas jako vítaný dodatečný test a rozjetí se před GP-Jerez (5. května).

Tom Lüthi je pro letošní rok - po odchodu Marca Marqueze - jasnou jedničkou u továrny Suter a doposud jezdil kombinaci šasí 2012-2013, ovšem díky svému statusu týmové jedničky je spoluzodpovědný za vývoj nového motocyklu: "Ano, mohu hodně mluvit do aktuálního vývoje Suteru".

Lüthi chce nyní MMX2 ještě dále vylepšit, a přizpůsobit svému jezdeckému stylu. Při prvním závodě v Kataru byl první jezdec s motocyklem Suter klasifikován jako 4. (Domi Aegerter), v Top-6 bylo pět motocyklů Kalex.

Pro Toma Lüthiho to bude už sedmá sezóna v prostřední kubatuře, tři závodil ve 250-kách a toto bude čtvrtá v Moto2.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist