Kdo pojede za MZ?

Tovární tým MZ-Honda dostal pro rok 2012 pouze jedno místo na startovním roštu kubatury Moto2 a tak se zdálo, že se rozhodne mezi dosavadními jezdci Anthony Westem a Maxem Neukirchnerem. Současná situace je ale úplně jiná a ve hře týmu ze Zschopau je především německý mladík Jonas Folger.

Australan Anhony West se sice ve Valencii blýskl čtvrtým místem a vůbec se po příchodu svého krajana Warrena Willinga jako šéfmechanika k motocyklu MZ-FTR hodně výsledkově zlepšil, ale pro další rok u týmu MZ už nenašel "odvahu" a pojede příští sezonu kubaturu MotoGP v týmu Speed Master, o čemž jsme vás už informovali v tomto článku.

Druhý dosavadní jezdec Max Neukirchner naopak koketuje jak s eventuálním novým týmem v MotoGP-CRT "alpha Racing", či dle jeho manažera Arndta Seidela kalkuluje i s uvolněným místem v mistrovské stáji Kiefer Racing. Zde je ale nutno podotknout jednu zásadní záležitost, tým Kiefer Racing ztratil svého hlavního sponzora firmu Viessmann, která jde celkem pochopitelně s mistrem světa Stefanem Bradlem do MotoGP, čímž není vůbec jisté, na jaké úrovni tým bratrů Kieferových v příští sezóně bude v závodech Grand Prix v kubatuře Moto2 vystupovat...
Navíc o Neukirchnerových současných jezdeckých schopnostech pochybuje i samotný obchodní ředitel MZ Racing Martin Wimmer: "Max v této sezóně často spadl a hodně pádů byly tkzv. "Highspeed". Teď se nabízí otázka, zda je to jako u Rossiho s Ducati, že tedy jeho motocykl má nad ním navrch, nebo Max příliš riskuje, tak jak to často dělal Simoncelli. Ovšem pokoušet štěstí se může jen málokrát a proto mám určité pochybnosti. V superbikovém šampionátu byl Max ještě před několika málo roky na úrovni Checy a Biaggiho...A nyní v Moto2 skončil celkově 20., tak špatně jsem já ve 250-kách nikdy nedopadl...A po řadě jeho pádů dává vždy vinu jinému jezdci. Při pádu Marqueze na Phillip Islandu jsme z pohledu z vrtulníku viděli, že byl od Maxe v tom okamžiku vzdálen 50 metrů...!"
Proto dostal v nedávných testech šanci s Westovým motocyklem německý vítěz stopětadvacítek ze Silverstone Jonas Folger. Ten se předminulý pátek v 9.30 hodin dozvěděl společně se svým otcem Jakobem, že o jeho další služby ve finském týmu AKI AJO není zájem - což se ostatně dalo očekávat už po tom, když mu byla odebrána na závod v Indy jeho Aprilia RSA a musel ji přenechat Dannymu Kentovi a i další tři závody jezdit s jeho motocyklem RSW.

Navíc Jonas se svou postavou - 179 ccm a 64 kg - nebyl zrovna prototypem pro závody 125 ccm a s celkovou váhou včetně motocyklu a oblečení byl dokonce 14 kg přes minimální limitní váhu (136 kg).

Nabídka od Martina Wimmera tedy přišla jak na zavolanou a Folger už Westův motocykl MZ-Honda, popravdě řečeno tedy FTR-Honda, testoval na zmoklé trati ve Valencii. Za špatných povětrnostních podmínek - zima a především déšť - ovšem 18-letý německý jezdec spadl: "Nepočítal jsem s tím, že při vypnutí spojky se zablokuje zadní kolo, navíc neustále byl na trati aquaplaning, neboť všude byly kaluže. Motocyklu se ale skoro nic nestalo", říkal po testech šestý jezdec letošního šampionátu třídy do 125 ccm.

Nyní obdrží Folger o následujícím víkendu druhou šanci a to dokonce v závodě, neboť pojede finále šampionátu CEV v Jerezu.

"MZ je pro nás tou nejlepší možností na rok 2012", ví dobře Jonasův otec Jakob Folger.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist