Kalex v aerodynamickém tunelu

Po suberbikovém továrním týmu BMW se na testy do aerodynamického tunelu vydal i tým Moto2 - KALEX, s jezdci Stefanem Bradlem a Sito Ponsem.

"Development never stops" - s tímto mottem byli oba dva konstruktéři Kalex-Moto2 Alex Baumgärtel a Klaus Hirsekorn společně s jezdci Stefanem Bradlem (Viessmann Kiefer Racing) a Axelem Ponsem (Tenerife 40 Pons Racing) hosty v aerodynamickém tunelu automobilky Volkswagen AG ve Wolfsburgu.

KALEX-engineering už od samého začátku důvěřoval "Computer Fluid Design" - (CFD), přičemž aerodynamika byla vyhodnocena díky komputerové simulaci. 

Ovšem Kalex má pro rok 2011 velké cíle a aerodynamika v reálných podmínkách a v aerodynamickém tunelu může být pochopitelně ještě více zlepšena.  Při rychlosti okolo 180 km/h bylo změřeno 15 různých konfigurací a jelikož jezdci Axel Pons a Stefan Bradl mají každý jinou postavu, tak se hledaly rúzné možnosti posezu jak v sedě, tak v lehu, držení hlavy a různé varianty kapotáží. Nyní bude vše v Bobingenu - sídle firmy vyhodnoceno a potom se rozhodne, jaké modifikace budou na rok 2011 převzaty. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist