Jerez - z oblohy padají proudy deště

První den posledních testů IRTA - tedy včera odpoledne - svítilo sluníčko nad okruhem Circuito de Jerez. Ovšem dnes se otevřelo v Andalusii nebe a předem ohlášený déšť je zde. Týmy čekají na změnu počasí.

Jerez - z oblohy padají proudy deště
Dnešní první společný test kubatur Moto2 a Moto3 začal v 10 hodin. Na trati se ale nic neděje, týmy a jezdci čekají na zlepšení počasí.
Už při minulém testu IRTA v Jerezu v únoru zde dva ze tří dnů pršelo. Tentokráte je předpověď  počasí lepší, zítra má být totiž sucho.

Společný trénink je dnes naplánován do 13.40 hodin, potom má každá kubatura k dispozici trať pouze pro sebe, vždy po 60 minutách. A od 16.10 do 18.00 hodin je další společný trénink.
Ačkoliv vypadal Toni Elias po včerejším výsledku jako by nově rozkvetl, zůstal stát hodně pevně na zemi: "Nechci vyslovovat žádné předčasně závěry", řekl zkušený španělský pilot, který s motocyklem Kalex týmu Avintia-Blusens zajel hodně překvapivě nejlepší čas 1:43,363 min.

"Jsem velmi šťastný. Konečně mám na motocyklu dobrý pocit. Samozřejmě je to z důvodu, že se celou dobu neustále pohybuješ v absolutní špičce. A já jsem zde našel opravdu tu správnou rychlost. Je to fantastické pro mě a pro celý tým. Ten si zaslouží, aby byl ve špici. Neustále se snaží, aby mně připravili konkurenceschopný motocykl. Avintia Blusens mně dává vše, co potřebuji k úspěchům. každé mé přání mně doslova čtou z očí Je to pro mě velkou radostí, odměnit je za jejich podporu tímto výsledkem". zhodnotil první den testů mistr světa 2010 Toni Elias.

"Je mně jasné, že nás čekají ještě tři dny testů. Ale jsem přesvědčen o tom, že se můžeme ještě zlepšovat. V každém případě vzrostla má sebedůvěra. Jdeme správným směrem a máme ještě několik námětů, které jsme doposud nepoužili. Od posledního testu v únoru jsme se zde hodně zlepšili. Je to obrovský rozdíl. Vyplatili se nám i privátní testy v Monteblanco, tým je prostě zodpovědný za to, že se na motocyklu cítím opravdu skvěle. Všechno běží skvěle. Navíc nyní máme všichni stejné motory, možná je to pro mě výhoda. Na doposavadních testech se motory nepřezkušovaly...Jsem zvědav, jak to bude vypadat po čtvrtku, ale pro Katar to pro nás vypadá opravdu dobře!", je optimistou 7-násobný vítěz závodů GP-Moto2.
"Na konci testu jsme namontovali měkkou pneumatiku a vyzkoušeli, co z toho bude", řekl po včerejším testu Jonas Folger, který zajel časem 1:47,149 min nejrychlejší kolo kubatury Moto3. Ale pilot s motocyklem Kalex-KTM nechtěl svůj čas nijak zveličovat: "Samozřejmě, že jsme happy z toho, že se nám to podařilo. Daleko důležitejší ale bylo, že se nám hned za začátku podařilo jezdit rychleji, než při minulém testu", ví Folger, jenž se oproti únoru zlepšil na stejné trati o 0,6 sec (IRTA-Test v Andalusii 26. až 28. února), ovšem tehdy se jezdilo na suchu pouze jeden den.

"Samozřejmě, že je hodně uklidňující zajet nejrychlejší čas. Náš tým Aspar dostal nový výfuk od Akrapovice a ten je dvojitý. Tovární piloti KTM ho už mají delší dobu, také Philipp Öttl ho rovněž používá. Uvidíme, co nám to přinese za zlepšení", říká dále 19-letý Němec.

"Potřebujeme najet kilometry v suchu, na mokru už máme hodně dat, tam už se moc zlepšit nemůžeme.", je názoru Folger na téma dnešní předpovědi, tedy dešti.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist