Iannone: Neumíme poskládat puzzle dohromady

Ital Andrea Iannone odstartoval do sezóny jak největší favorit na uprázdněný titul mistra světa Moto2. Ostatně první dva závody tomu i nasvědčovaly - 45 bodů a vedoucí místo v šampionátu, ovšem v těch pěti následujících závodech jich nasbíral jen 8..

Iannone: Neumíme poskládat puzzle dohromady

Ačkoliv začátek sezóny tedy vypadal v jeho podání skvěle, tak potom se karta obrátila a momentálně se horkokrevnému italskému jezdci Iannonemu vůbec nedaří a těžko říci,
v čem to vězí. Jeho bezradnost se třeba projevila i v tom, že si také nechal svého "Sutera" otestovat Talmacsim u nás v Brně. Jeho otec Regalino - zároveň manažér - shání nyní vehementně volný motocykl FTR. Výmluva Regalina Iannoneho, že jde pouze o doplnění rodinné sbírky, tak všechny jen rozesmála. Je tedy problém opravdu jen v motocyklu?

"Ne, v tom to není. Sice jezdím letos místo britského šasí FTR švýcarský Suter, ale sám jsem si položil otázku: Funguje můj motocykl, nebo nefunguje? Rozumíme tomuto motocyklu nebo nerozumíme? Pokud se podíváš na výsledky, tak existují rychlé Sutery a taky Sutery pomalé. My si ale myslíme, že Suter je výborný motocykl. Chyba není ani v tom, že jsem změnil tým. Máme v týmu všechno, co potřebujeme k úspěchu. Ale nejsme schopni poskládat všechny "puzzle" do ideálního obrazu. Máme tři motocykly, máme deset techniků, z nichž dva jsou specialisté na pérování. Mohli bychom jet klidně se dvěma piloty, ne jen s jedním. Máme jezdce, který byl schopen vyhrávat závody. To jsem přece už dokázal v minulosti a také na začátku této sezóny. Pokud bych nespadl v Estorilu a v Le Mans, tak by vše možná vypadalo úplně jinak", zamýšlí se Andrea Iannone.

Tým Speed-Master je mezi šesti vybranými novými týmy královské kubatury a pojede tak v příštím roce tu nejvyšší motocyklovou ligu, která je vůbec možná, tedy závody MotoGP. Andrea by měl mít k dispozici prototyp Suter-BMW, ale...Nejdříve musí absolvovat až do konce současnou sezónu v Moto2.  

Ale vraťme se nazpět k Andreovi Iannonemu, který říká: "Děláme prostě chyby, jak tým tak jezdec, to je jasné. Suteru ještě nerozumíme a nemáme s ním absolutně žádné zkušenosti. Také by se dalo říci, že platíme nováčkovskou daň. Od Suteru ale máme plnou podporu, včetně jejich techniků, kteří jsou u nás stabilně v boxu." 

Iannone si myslí, že současné neúspěchy mají možná co do činění s jeho jezdeckým stylem: "V závodech samotných jsem získal jedno první a jedno druhé místo a předvedl jsem několik dobrých stíhacích jízd. Ovšem katastrofální jsou moje výsledky v kvalifikačních trénincích, kromě toho jsem v závodech hodně riskoval, abych se dostal dopředu. Ovšem to není žádné dlouhodobé řešení, neboť jsem dle mého názoru častokrát šel do vysokého rizika. Mám problémy s gripem zadního kola, které mají co do činění s mým nevšedním jezdeckým stylem. Pokládám totiž hodně motocykl v zatáčce a tím jsem v ní pochopitelně rychlejší než ostatní. Pak přidám hodně brzy plyn. To byla vždy má velká přednost, kterou ale nyní nedokáži vůbec využít. A třeba na rozdíl od Bradla jsme schopni zajíždět s ojetýma pneumatikama lepší časy než s úplně novýma, takže náš čeká ještě hodně práce, neboť něco prostě nehraje."       

Italský jezdec dělá pro úspěch opravdu hodně a dokonce se z rodného Vasta v Abruzzii přestěhoval do Milana, aby byl v městě, kde sídlí jeho nový tým a bydlí nyní u svého bratra Angela, který v Miláně studuje. Jeho otec, obchodník Regalino, pak dokonce prodal oba své supemarkety a stará se jako manažér pouze o svého syna: "Můj druhý syn Angelo je o dva roky starší a také dříve závodil na motocyklu, třeba s Pasinim, Poggialim nebo s Doviziosem, potom se ale vrhl na fotbal. Jinak Andrea se věnuje pouze motocyklovému závodění a to 24 hodin denně. A to, co se o něm vykládalo v souvislosti s pádem v Misanu 2009 ve stopětdvacítkách a o následném incidentu s Polem Espargarem, není úplně pravda. Týmový šéf Caponera měl finanční problémy a tak si vymyslel historku o odchodu dvou sponzorů...Andrea je úplně jiný!" 

Jistě Andrea Iannone miluje rychlost, neboť jak sám říká: "Každý rok platím tisíce Euro pokuty na dálnicích, neboť rychlost 140 km/h je pro mě hodně velká nuda. To si v takovém případě musím pustit nadoraz radio, jinak bych zaspal. Moje vrozené instinkty mě neustále ženou vpřed. Navíc jsem bojovník a musím vyhrávat a je jedno v čem. Jistě, umím také "hodit ručník do ringu". Třeba v Kataru jsem ani ve snu nemyslel na to, zaútočit na Bradla. Jel velmi dobře a já měl několik sekund ztráty a byl to první závod sezóny, takže by byla blbost něco riskovat. Ovšem třeba v Estorilu jsem spadl v okamžiku, kdy jsem jel pomalu. Celý závod jsem jel hodně nadoraz, abych se dostal dopředu. Když jsem dojel Bradla a Simóna, tak jsem si chtěl chvíli odpočinout a zpomalil jsem o 3 až 4 desetiny. Ovšem jel jsem větší oblouk, tedy jinou jezdeckou stopu. To byla chyba. Trefil jsem nerovnost asfaltu, kterou jsem předtím vůbec neviděl a už to bylo."

"Do každého závodu startuji s tím, že chci vyhrát. A to i tehdy, když není motocykl úplně perfektní. Ovšem to vždy nefunguje. Zřejmě budu muset změnit trochu své myšlení a počkat někdy na lepší příležitost", říká na závěr svého monologu aktuálně sedmý jezdec šampionátu Moto2 Andrea Iannone.


    

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist