Hodně volných míst (1)

V minulých dnech byly uveřejněny seznamy týmů kubatur Moto2 a Moto3, který byly akceptovány na rok 2012. A je zde stále hodně nezodpovězených otázek a hodně volných míst. Podívejme se na aktuální stav, jak ho postupně uvádějí zahraniční motocyklová média či týmy, anebo jezdci samotní.

Začneme u té silnější kubatury, tedy Moto2. Ta bude v roce 2012 hubenější, co se týká jezdců a týmů. Výběrová komise na svém zasedání v Austrálii vybrala 20 týmů se 32 jezdci do předběžné startovní listiny 2012. Finálová startovní listina bude známa po Grand Prix ve Valencii, kde bude výběrová komise ještě jednou zasedat. Podívejme se společně na jezdce a týmy, které už mají na rok 2012 jasno, a k jakým změnám došlo.
Abychom ale byli úplně v reálu, tak dejme slovo letošnímu dvojnásobnému vítězi závodů Grand Prix do 125 ccm Sandro Cortesemu, který kvůli finančním možnostem zůstane zřejmě v nové kubatuře Moto3: "Kontaktovali mě týmy Technomag-CIP, QMMF, MarcVDS, SpeedUp a MZ. Požadavaná suma, kterou bych musel od sponzorů přinést je mezi 350 -600 tisíci Euro a to nejsou moji sponzoři Intact (baterie) či Harzinger (sýry) schopni zaplatit. Zůstanu proto zřejmě v Moto3", říká brněnský vítěz Sandro Cortese.

A jen na potvrzení dokresluje celou záležitost majitel týmu Speed Up Luca Boscoscuro (v roce 2010 s Iannonem a Talmacsim ) a nyní s Polem Espargarem a Debisem: "Pro dva jezdce potřebuji 2,2 miliony Euro, milion mám od sponzorů sám, Sandro musí přinést 600 000 Euro a může za nás závodit".

Forward Racing (2 jezdci) - šasí Suter

Tento tým zůstává věrný motocyklům Suter, ale chce nastoupit s úplně novou jezdeckou dvojicí. Zatímco zkušený Alex de Angelis je už fix, tak o druhého jezdce Tita Rabata ze Španělska je zájem i z jiných týmů. Kde bude jezdit Jules Cluzel, není zatím jasné!

Gresini Racing (2) - Moriwaki

V italském týmu s motocykly Moriwaki nezůstane kámen na kameni. Yuki Takahashi sice zůstane v týmu, ale pojede o kubaturu výš, tedy v MotoGP, stejně jako v roce 2009, ovšem nyní s motocyklem CR. Skvělou gáží v hodnotě 250 000 Euro je nazpět lákán ex-mistr světa Toni Elias a jeho týmovým kolegou by se mohl stát supersportový ex-šampion Kenan Sofuoglu.

GP Team Switzerland (1) - Kalex

S motocyklem Kalex pojede i v roce 2012 švýcarský pilot Randy Krummenacher.

Ioda Racing Project (1) - FTR

Tým Giampiera Sacchiho si chce ponechat Simone Corsiho, ovšem Mattia Pasini novou smlouvu po letošním výsledkovém zklamání neobdrží. Stáj pojede i nadále s vlastním podvozkem Ioda-FTR.

Italtrans Racing Team (2) - Suter

Smlouva s Claudiem Cortim byla prodloužena, jeho dosavadní týmový kolega s motocyklem Suter Roberto Pietri - svěřenec Carlose Lavada - má nabídku od jednoho týmu CRT. Novým jezdcem tohoto týmu bude Japonec Takaaki Nakagami.

JiR Moto2 (2) - MotoB

Po odchodu Alexe de Angelise přijde dravý francouzský mladík Johann Zarco. Jeho týmovým kolegou by se měl stát teprve 16-letý Brazilec Eric Granado. Tým pojede i nadále japonské motocykl TSR, které ale až do konce roku 2012 pojedou pod názvem MotoB, neboť tato firma si zakoupila právo na toto jméno.

Viesmann Kiefer Racing (1) - Kalex

Nic nového nebude v mistrovském týmu! Zůstává německý jezdec Stefan Bradl a německý motocykl Kalex.

Mapfre Aspar (2) - Suter

Novým jezdcem bude odchovanec Nicolas Terol. Pokud nevezme nabídku Toni Elias, tak nabídku obdrželi Tito Rabat a Jordi Torres. Asparovci nebudou měnit motocykl a zůstanou na Suteru, ačkoliv se uvažovalo o Kalexu.

Marc VDS Racing (2) - Kalex

Tým dává k soudu Eskila Sutera, takže se dá očekávat i přestup na jinou značku. Důvodem soudního sporu je skutečnost, že tým měl "neprodyšnou" smlouvu, že dostane jako první novinky od švýcarské firmy. To ale Eskil Suter porušil, a už v Aragonu měl Marc Marquez k dispozici nové šasí 2012. Týmový manažer Michael Bartholémy: "Je to jasné porušení smlouvy! V ní stojí, že každý nový díl vyrobený firmou Suter Racing Technology dostaneme nejdříve my."  Zůstane Brit Scott Redding, ovšem výkony Fina Mika Kallia zůstaly hodně za očekáváním, nabídku obdržel třeba i Elias.

Monlau Repsol (1) - Suter

Tým Marca Marqueze ztratil hlavního sponzora banku "Catalunya Caixa" - byla pohlcena jinou větší bankou - a to byl jeden z důvodů, proč se týmový šéf Emilio Alzamora rozhodl zůstat v Moto2, neboť vstup do MotoGP - 5 milionů Euro - by takto tým neutáhl. A tak se hledá k Repsolu další sponzor!

MZ Motor (1) - FTR

Pouze jedno místo na startovním roštu bude mít německá MZ. Jestli ho dostane Max Neukirchner, nebo Anthony West, bude záležet na situaci, zda Sasík Neukirchner nezamíří do MotoGP s týmem "alpha Racing". Jinak tým jezdil s podvozky FTR, které jezdcům zakoupili privátní sponzoři. Nabídku má i Američan Kenny Noyes.

Pons Racing (2) - Pons/Kalex

Stáj Sita Ponse doufá v udržení Aleixe Espargara, což je hodně nepravděpodobné. Sitův syn Axel buď v týmu zůstane, nebo pojede jeden rok CEV. Sito Pons má ale zájem i o Eliase a Rabata. Podvozek Pons-Kalex zůstává.

QMMF Racing Team (2) - Moriwaki

Katarský tým chce i nadále pokračovat se Španělem Ricky Cardusem, domácí Mashei Al Naimi ale bude po velmi špatných výkonech nahrazen jiným jezdcem.

Racing Team by Queroseno (1) - FTR

Novou týmovou jedničkou a jediným jezdcem bude Julian Simon, to je jasné.

Speed Master (1) - Suter

Ital Andrea Iannone chce ještě minimálně jeden rok jezdit v Moto2 a konečně zaútočit na titul mistra světa.

Speed Up (2) - FTR

Tým si chce ponechat Pola Espargara, místo Valentina Debiseho je hledán náhradník (Gino Rea?), který si své místo plně zaplatí.

Stop&Go Thai Honda (2) - Suter

Ratthapark Wilairot z Thajska v týmu zůstává, druhý jezdec se teprve hledá.

Technomag CIP (2) - Suter

Švýcar Dominique Aegerter je jasný, se Sofuoglem nebude prodloužena smlouva. V hledáčku je i Neukirchner. Tým i nadále pojede motocykly Suter.

Tech 3 (2) - Tech3

Brit Bradley Smith zůstává, druhým jezdcem bude mladý Belgičan Xavier Simeon, jezdící doposud na "B" tým této stáje s vlastními motocykly s belgickým televizním kanálem RTL jako sponzorem . Tým tak musí opustit Mike di Meglio, ex-mistr světa stopětadvacítek.

TT Motion Events (1) - Suter

Švýcar Thomas Lüthi v týmu Daniela Eppa zůstává. Ten samotný se bude znovu starat o tým místo Terrela Thiena a samozřejmě, že tato stáj je více známá jako Interwetten Paddock.

Do nového startovního roštu na rok 2012 nebyly akceptovány peněžně nestabilní týmy Alexe Debona (Aeroporto de Castello) a Pabla Nieta (G22).

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist