Esteve Rabat - Mistr světa třídy Moto2 2014

Z daleké Malajsie bude Esteve Rabat odlétat zpátky domů do Španělska ve velmi dobré náladě, protože si v předposledním podniku sezony zajistit první titul mistra světa kariéry. Španělský závodník v Malajsii potřeboval dojet do sedmého místa, což splnil bez problému, protože závod dokončil třetí a společně s členy Marc VDS Racigu mohl slavit.

Esteve Rabat - Mistr světa třídy Moto2 2014
První závod v mistrovství světa jel Esteve Rabat ve svých šestnácti letech na divokou kartu v posledním podniku sezony 2005 ve Valencii. Do závodu nejnižší kubatury do 125ccm nastoupil v barvách týmu Wurth Honda BQR a premiérový závod, který vyhrál jezdec KTM Mika Kallio, dokončil na nebodované čtyřiadvacáté pozici.

V roce 2006 Esteve Rabat absolvoval téměř kompletní sezonu s týmem Wurth Honda BQR, kde dosáhl na celkové třiadvacáté místo v šampionátu. Sezona 2007 byla spojena s týmem Repsol Honda 125ccm, a prvním bodovaným závodem. Rabat bodoval na okruhu v Číně, kde byl třetí za Héctorem Faubelem a Lukášem Peškem, který tehdy závod třídy do 125ccm vyhrál.
V sezoně 2008 a 2009 Esteve Rabat závodil v barvách týmů Repsol KTM 125 a Blusens Aprilia. Ani u jednoho z nich nezískal jediný bod a v celkovém hodnocení obsadil v pořadí čtrnácté a osmnácté místo. Změna nastala v roce 2010. Esteve Rabat pokračoval s Blusens-STX a v sezoně dvakrát bodoval třetím místem – jednou v Jerezu a podruhé v Brně. Rok 2010 byl jeho nejúspěšnějším v nejnižší kubatuře, kde obsadil celkové šesté místo.

Od roku 2011 je Esteve Rabat jezdcem střední třídy Moto2 a znovu v barvách týmu Blusens-STX. V premiérové sezoně zajel Španěl poprvé na stupně vítězů v jedenácté Grand Prix, která se jela na okruhu Indianapolis Motor Speedway. Na slavném okruhu byl Rabat třetí za Polem Espargarem a vítězem Marcem Márquezem.
O rok později Esteve Rabat přestupuje k týmu Sita Ponse, kde je týmovým kolegou Pola Espargara. S vysoce konkurenceschopným týmem Španěl získal jen jedno umístění na stupních vítězů v Japonsku a sezonu, kde bojoval o titul jeho týmový kolega Pol Espargaró, uzavřel na celkovém sedmém místě.

V roce 2013 byla u týmu Pons 40 HP Tuenti situace podobná, protože o titul bojoval Pol Espargaró a Esteve Rabat byl možná někdy tím druhým jezdcem v týmu. Espargaró nakonec slavil vítězství a Esteve Rabat byl třetí, což bylo jeho nejlepší umístění kariéry jezdce mistrovství světa. V Jerezu slavil své vůbec první vítězství kariéry a další dva triumfy si toho roku připsal na konto v Indianapolis a Sepangu. Stejně tak první pole position je spojena s Velkou cenou Španělska a startem v Jerezu 2013.
Pol Espargaró přestoupil do MotoGP a Esteve Rabat po výrazné sezoně 2013 měl být jedničkou týmu Sita Ponse v roce 2014. Jenže Rabat už dál s týmem spolupracovat nechtěl a přestoupil k belgické stáji Marc VDS Racing, což vlastně byli jejich velcí konkurenti. Tímto krokem získal Esteve Rabat velmi dobré podmínky a týmu se odvděčil tím nejlepším možným způsobem.

Hned v Kataru vyhrál první závod a naznačil směr, kterým by chtěl v této sezoně pokračovat. Cíl byl jasný a to zisk titulu mistra světa. V sedmnácti závodech byl celkem sedmkrát první, dvakrát druhý a čtyřikrát třetí. Celkem desetkrát startoval z pole position a tento obrovský tah za vítězstvím gradoval v Malajsii, kde sice nevyhrál, ale třetím místem v cíli si zajistil svůj první titul mistra světa.
Pětadvacetiletý Esteve Rabat je sedmým Španělem, který vyhrál titul ve střední kubatuře mistrovství světa - Sito Pons (250ccm/ 1988 a 1989), Dani Pedrosa (250ccm/ 2004 a 2005), Jorge Lorenzo (250ccm/ 2006 a 2007), Toni Elías (Moto2/ 2010), Marc Márquez (Moto2/ 2012) a Pol Espargaró (Moto2/ 2013).

Esteve Rabat je vůbec prvním jezdcem, který v třídě Moto2 startoval desetkrát z pole position a je rovněž prvním, kdo vedl průběžné hodnocení po celou sezonu. Jediný závod, který v letošní sezoně nedokončil mezi nejlepšími čtyřmi, bylo mokré klání v Assenu, kde byl osmý.

Esteve Rabat – Mistr světa Moto2 2014

  • Datum narození: 25.května 1989
  • Místo narození: Barcelona, Španělsko
  • První Grand Prix: Valencia 2005, 125ccm
  • První Pole Position: Jerez 2013, Moto2
  • První stupně vítězů: Čína 2007, 125ccm
  • První vítězství: Jerez 2013, Moto2
  • Počet startů v Grand Prix: 143
  • Počet vítězství: 10
  • Počet umístění na stupních vítězů: 25
  • Počet Pole Positions: 12
  • Nejrychlejší kolo závodu: 8
  • Titul mistra světa: Moto2 (2014)

Kariéra jezdce mistrovství světa - Esteve Rabat:

  • 2005: 125ccm – divoká karta, Honda, 1x závod, 0 bodů
  • 2006: 125ccm – celkově na 23. místě, Honda, 11x závod, 11 bodů
  • 2007: 125ccm – celkově na 10.místě, Honda, 15x závod, 74 bodů
  • 2008: 125ccm – celkově na 14.místě, KTM, 16x závod, 49 bodů
  • 2009: 125ccm – celkově na 18.místě, Aprilia, 16x závod, 37 bodů
  • 2010: 125ccm – celkově na 6.místě, Aprilia, 17x závod, 147 bodů
  • 2011: Moto2 – celkově na 10.místě, FTR, 17x závod, 79 bodů
  • 2012: Moto2 – celkově na 7.místě, Kalex, 17x závod, 114 bodů
  • 2013: Moto2 – celkově na 3.místě, Kalex, 16x závod, 215 bodů
  • 2014: Moto2 – Mistr světa, Kalex, 17x závod, 326 bod

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist