Definitivně: Sergio Gadea dostal přednost jako náhradník za Toma Lüthiho!
Text: Jiří Mikšík | Zdroj: SpeedWeek.ch | Foto: Honda ProImage | Zveřejněno: 6.3.2013 | Zobrazeno: 2 549x
Španěl Carmelo Morales, závodící 2013 na motocyklu Kawasaki kubatury Stock Extreme ve španělském šampionátu, měl být minimálně na dva letošní závody MS-Moto2 náhradníkem za zraněného Toma Lüthiho, ale všechno je jinak. Tým Interwetten Paddock se nakonec rozhodl pro dalšího Španěla, a tím je 28-letý Sergio Gadea.
Švýcarský tým Interwetten-Paddock pokročil do závěrečného jednání v ohledu náhradního jezdce za těžce zraněného Toma Lüthiho.
Týmový majitel Daniel M. Epp se sice původně rozhodl pro 34-letého Španěla Carmela Moralese, který měl absolvovat jak test IRTA v Jerezu (18. až 21. března), tak GP-Katar (7. dubna) a také premiéru MS na nové trati v Austinu/Texas (21. dubna).
"Plně doufáme a vycházíme z toho, že Tom už pojede GP-Jerez 5. května", řekl Epp.
Morales měl na své straně několik pádných argumentů: Byl španělským mistrem Moto2 na Suteru, takže zná dobře tento motocykl. Jako náhradník získal zkušenosti v MS-Moto2 2010 v týmu «Tenerife 40 Pons», 2011 ve stáji Racing Team Germany a ve stáji Team Desguaces La Torre G22 Pabla Nieta.
Konstruktér Eskil Suter má ostatně o Moralesovi velmi vysoké mínění a také ho několikrát využil jako testovacího pilota MotoGP pro motocykl Suter-BMW. Morales je rychlý na všech španělských okruzích a tak by rovněž mohl v případě neúčasti Lüthiho zajet hodně rychle i při GP-Jerez.
"Jezdců, s kterými je možno vůbec počítat, totiž není vůbec moc. Kromě Moralese ještě třeba Kenny Noyes. Nechceme žádného nováčka, nýbrž zkušeného pilota, který už jezdil Moto2 a je schopen dokončit závod v Top-10. Pilot výkonnosti Toma pak není žádný. Pro Moralese hovoří skutečnost, že zná okruh v Kataru a v Jerezu, Austin je nový pro všechny", říká Daniel Epp.
Kenny Noyes (33) byl náhradním řešením. Závodil ve španělském šampionátu ve všech kubaturách (Supersport, Superstock a Formula Xtreme) a v roce 2010 v týmu "Jack & Jones by Antonio Banderas" v MS-Moto2. Tehdy se blýskl ziskem Pole-Position v Le Mans a 2011 odjel několik závodů MS-Moto2 za Blusens-Avintia-Team. Jelikož v konečném pořadí nepřekonal umístění 24. a 28., tak na něho 2012 nezbylo místo na startovním roštu. Jinak je instruktorem své Riding School na okruhu MotorLand Aragón.
Epp je přesvědčen o tom, že po technické stránce se Lüthiho výpadek nijak neprojeví.
Ve hře byl částečně i Gino Rea, ale jeho šance byly minimální, neboť na suchu v ex-mistrovském týmu Fausta Gresiniho nepřesvědčil. Navíc pro GP-Texas má tento Brit už nabídku od jiného týmu.Nakonec se ale pomyslné misky vah převážily ve prospěch Sergia Gadey. Jmenovaný pilot slavil největší úspěchy v továrním týmu Jorge «Aspar» Martineze v kubatuře do 125 ccm. Zde skončil 2006 a 2009 celkově jako pátý. V roce 2010 závodil v týmu Sita Ponse a dojel druhý s Kalexem v Mugellu. V sezoně 2011 se vrátil ještě jednou do MS-125 ccm a ačkoliv sezonu nedokončil, tak byl klasifikován jako devátý v MS. Vloni angažmá v MS-GP nezískal a pouze jednou se objevil v MS-Superbike místo těžce zraněného Joana Lascorze na továrním motocyklu Kawasaki - ovšem ze startu v závodě kvůli jeho zranění nakonec sešlo.
"Sergio má za sebou úspěchy v nižších kubaturách, ale vloni bohužel nezávodil. Je ovšem velmi příjemný a srdečný typ", říká týmový šéf Daniel Epp.
Týmový majitel Daniel M. Epp se sice původně rozhodl pro 34-letého Španěla Carmela Moralese, který měl absolvovat jak test IRTA v Jerezu (18. až 21. března), tak GP-Katar (7. dubna) a také premiéru MS na nové trati v Austinu/Texas (21. dubna).
"Plně doufáme a vycházíme z toho, že Tom už pojede GP-Jerez 5. května", řekl Epp.
Morales měl na své straně několik pádných argumentů: Byl španělským mistrem Moto2 na Suteru, takže zná dobře tento motocykl. Jako náhradník získal zkušenosti v MS-Moto2 2010 v týmu «Tenerife 40 Pons», 2011 ve stáji Racing Team Germany a ve stáji Team Desguaces La Torre G22 Pabla Nieta.
Konstruktér Eskil Suter má ostatně o Moralesovi velmi vysoké mínění a také ho několikrát využil jako testovacího pilota MotoGP pro motocykl Suter-BMW. Morales je rychlý na všech španělských okruzích a tak by rovněž mohl v případě neúčasti Lüthiho zajet hodně rychle i při GP-Jerez.
"Jezdců, s kterými je možno vůbec počítat, totiž není vůbec moc. Kromě Moralese ještě třeba Kenny Noyes. Nechceme žádného nováčka, nýbrž zkušeného pilota, který už jezdil Moto2 a je schopen dokončit závod v Top-10. Pilot výkonnosti Toma pak není žádný. Pro Moralese hovoří skutečnost, že zná okruh v Kataru a v Jerezu, Austin je nový pro všechny", říká Daniel Epp.
Kenny Noyes (33) byl náhradním řešením. Závodil ve španělském šampionátu ve všech kubaturách (Supersport, Superstock a Formula Xtreme) a v roce 2010 v týmu "Jack & Jones by Antonio Banderas" v MS-Moto2. Tehdy se blýskl ziskem Pole-Position v Le Mans a 2011 odjel několik závodů MS-Moto2 za Blusens-Avintia-Team. Jelikož v konečném pořadí nepřekonal umístění 24. a 28., tak na něho 2012 nezbylo místo na startovním roštu. Jinak je instruktorem své Riding School na okruhu MotorLand Aragón.
Epp je přesvědčen o tom, že po technické stránce se Lüthiho výpadek nijak neprojeví.
Ve hře byl částečně i Gino Rea, ale jeho šance byly minimální, neboť na suchu v ex-mistrovském týmu Fausta Gresiniho nepřesvědčil. Navíc pro GP-Texas má tento Brit už nabídku od jiného týmu.Nakonec se ale pomyslné misky vah převážily ve prospěch Sergia Gadey. Jmenovaný pilot slavil největší úspěchy v továrním týmu Jorge «Aspar» Martineze v kubatuře do 125 ccm. Zde skončil 2006 a 2009 celkově jako pátý. V roce 2010 závodil v týmu Sita Ponse a dojel druhý s Kalexem v Mugellu. V sezoně 2011 se vrátil ještě jednou do MS-125 ccm a ačkoliv sezonu nedokončil, tak byl klasifikován jako devátý v MS. Vloni angažmá v MS-GP nezískal a pouze jednou se objevil v MS-Superbike místo těžce zraněného Joana Lascorze na továrním motocyklu Kawasaki - ovšem ze startu v závodě kvůli jeho zranění nakonec sešlo.
"Sergio má za sebou úspěchy v nižších kubaturách, ale vloni bohužel nezávodil. Je ovšem velmi příjemný a srdečný typ", říká týmový šéf Daniel Epp.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?