Definitivně: Sergio Gadea dostal přednost jako náhradník za Toma Lüthiho!

Španěl Carmelo Morales, závodící 2013 na motocyklu Kawasaki kubatury Stock Extreme ve španělském šampionátu, měl být minimálně na dva letošní závody MS-Moto2 náhradníkem za zraněného Toma Lüthiho, ale všechno je jinak. Tým Interwetten Paddock se nakonec rozhodl pro dalšího Španěla, a tím je 28-letý Sergio Gadea.

Švýcarský tým Interwetten-Paddock pokročil do závěrečného jednání v ohledu náhradního jezdce za těžce zraněného Toma Lüthiho.

Týmový majitel Daniel M. Epp se sice původně rozhodl pro 34-letého Španěla Carmela Moralese, který měl absolvovat jak test IRTA v Jerezu (18. až 21. března), tak GP-Katar (7. dubna) a také premiéru MS na nové trati v Austinu/Texas (21. dubna).

"Plně doufáme a vycházíme z toho, že Tom už pojede GP-Jerez 5. května", řekl Epp.
Morales měl na své straně několik pádných argumentů: Byl španělským mistrem Moto2 na Suteru, takže zná dobře tento motocykl. Jako náhradník získal zkušenosti v MS-Moto2 2010 v týmu «Tenerife 40 Pons», 2011 ve stáji Racing Team Germany a ve stáji Team Desguaces La Torre G22 Pabla Nieta.

Konstruktér Eskil Suter má ostatně o Moralesovi velmi vysoké mínění a také ho několikrát využil jako testovacího pilota MotoGP pro motocykl Suter-BMW. Morales je rychlý na všech španělských okruzích a tak by rovněž mohl v případě neúčasti Lüthiho zajet hodně rychle i při GP-Jerez.

"Jezdců, s kterými je možno vůbec počítat, totiž není vůbec moc. Kromě Moralese ještě třeba Kenny Noyes. Nechceme žádného nováčka, nýbrž zkušeného pilota, který už jezdil Moto2 a je schopen dokončit závod v Top-10. Pilot výkonnosti Toma pak není žádný. Pro Moralese hovoří skutečnost, že zná okruh v Kataru a v Jerezu, Austin je nový pro všechny", říká Daniel Epp.

Kenny Noyes (33) byl náhradním řešením. Závodil ve španělském šampionátu ve všech kubaturách (Supersport, Superstock a Formula Xtreme) a v roce 2010 v týmu "Jack & Jones by Antonio Banderas" v MS-Moto2. Tehdy se blýskl ziskem Pole-Position v Le Mans a 2011 odjel několik závodů MS-Moto2 za Blusens-Avintia-Team. Jelikož v konečném pořadí nepřekonal umístění 24. a 28., tak na něho 2012 nezbylo místo na startovním roštu. Jinak je instruktorem své Riding School na okruhu MotorLand Aragón.

Epp je přesvědčen o tom, že po technické stránce se Lüthiho výpadek nijak neprojeví.

Ve hře byl částečně i Gino Rea, ale jeho šance byly minimální, neboť na suchu v ex-mistrovském týmu Fausta Gresiniho nepřesvědčil. Navíc pro GP-Texas má tento Brit už nabídku od jiného týmu.
Nakonec se ale pomyslné misky vah převážily ve prospěch Sergia Gadey. Jmenovaný pilot slavil největší úspěchy v továrním týmu Jorge «Aspar» Martineze v kubatuře do 125 ccm. Zde skončil 2006 a 2009 celkově jako pátý. V roce 2010 závodil v týmu Sita Ponse a dojel druhý s Kalexem v Mugellu. V sezoně 2011 se vrátil ještě jednou do MS-125 ccm a ačkoliv sezonu nedokončil, tak byl klasifikován jako devátý v MS. Vloni angažmá v MS-GP nezískal a pouze jednou se objevil v MS-Superbike místo těžce zraněného Joana Lascorze na továrním motocyklu Kawasaki - ovšem ze startu v závodě kvůli jeho zranění nakonec sešlo.
"Sergio má za sebou úspěchy v nižších kubaturách, ale vloni bohužel nezávodil. Je ovšem velmi příjemný a srdečný typ", říká týmový šéf Daniel Epp.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist