Bradl: Chci dvouletou smlouvu

Německý jezdec Stefan Bradl se nijak netají se svým cílem, startovat v roce 2012 v MotoGP a v následujícím rozhovoru se z tohoto pohledu zmiňuje nejen o Toni Eliasovi, ale i o našem Karlovi Abrahamovi.

Bradl: Chci dvouletou smlouvu
S náskokem 52 bodů nastoupí do nedělního domácího závodu kubatury Moto2 na současně druhého Marca Marqueze německý jezdec Stefan Bradl. I když okruh Sachsenring u Hohenstein-Ernstthalu nepatří mezi jeho oblíbené, tak je jezdec stáje Kiefer jedním z favoritů kubatury Moto2 na tuto německou Grand Prix. 

Stefane, před několika dny jsi řekl, že i zde bude rozdáno jen 25 bodů. Přesto je tento závodní víkend pro většinu německých fanoušků svátkem. A to ovšem znamená i velký zájem o Tvou osobu a také stres?
Stefan Bradl:
"Pochopitelně, díky velkému množství novinářů a fanoušků je to trochu stresující. Ale je to stres příjemný, který jsem si díky svým výkonům zasloužil. Prostě to k tomu patří, být novinářům a fanoučkům k dispozici, tedy dle možností. Problém je, že pokud to přeženeš, tak se vůbec nedostaneš k závodění jako takovému".
Sachsenring je díky své charakteristice hodně speciálním okruhem. Je to okruh pro Tebe, tedy hodně úzký a s mnoha zatáčkami?
"Když máš formu a jede Ti to, tak je to jedno a když ne, tak to prostě nejede. Myslím si, že to zde bude trochu jiné, než na ostatních okruzích. Ovšem Assen také nepatří k mým oblíbeným a přesto jsem tam stál na Pole position. Takže Sachsenring je prostě jedním z okruhů, který je v kalendáři MotoGP. Samozřejmě s tím, že díky fanouškům je zde hodně velká pozornost zaměřena právě na mě. Ovšem okruh jako takový je pro mě úplně normální. Hodně lidí se mě ptá, které jsou mé oblíbené tratě. Vždy odpovídám že to jsou Mugello, Brno a Phillip Island. Sachsenring mezi ně skutečně nepatří, neboť kromě té šířky a jízdy nahoru a zase dolů má příliš mnoho levých zatáček. Zároveň ale nepatří Sachsenring k těm, které bych vyloženě nenáviděl".

Jseš schopen jako jezdec vnímat během jízdy zaplněné tribuny nebo nějaké zvláštnosti, které Ti připraví fanoušci?
"Během závodu určitě ne. Jistě vnímáš, že jsou místa zaplněná, ale Ty sám jsi plně koncentrován na asfalt, který máš pod sebou. Hluk od diváků můžeše vnímat pouze v každém vyjížděcím kole, tedy když jseš na cestě do boxů. To si opravdu říkáš, zde se něco děje. Samozřejmě doufám, že se bude něco dít i tento závodní víkend."
Před 40 roky vyhrál naposled na Sachsenringu závod MS německý jezdec. Dovedeš si představit, co se zde stane v případě Tvého vítězství v neděli?
"Statistiky nesleduji. Nemám vůbec ponětí, co by se mohlo stát. Samozřejmě, že zkusím v neděli vyhrát, proto zde také jsem. Ale rozhodně se tím moc nezaobírám. Prostě nejdříve musím jet závod".

Jak jsi prožíval poslední dva závody? Zůstal Ti někde v podvědomí pád z Assenu?
"Ne, nezůstal. Bylo přece vidět, že jsem v Mugellu navázal tam, kde jsem předtím skončil, tedy s Top umístěními ve volném tréninku a v kvalifikaci. Jinak mně vlastně pád v Assenu naštěstíí nijak neublížil, tedy s výjmkou té připsané "0". Prostě tam byly špatné podmínky a všechno probíhalo nějak blbě. Ale to k tomu patří. Jsem také jen člověk, který chybuje."
Jakou roli budou hrát pneumatiky tento víkend, když jsou předpovězeny hodně proměnlivé povětrnostní podmínky?
"Máme k dispozici pneu do sucha a také na mokrý povrch. Takže dle toho si vyberu. Nemyslím si, že by v neděli mělo pršet, to bych se dokonce i mohl vsadit".

Tvůj jasný cíl je, v příštím roce závodit v MotoGP. Úřadující světový šampion Moto2 Toni Elias to ale má v královské kubatuře hodně těžké, ačkoliv jede na Hondě a třeba  Andrea Dovizioso je názoru, že Moto2 na základě svého omezeného motorového výkonu není ideální přípravou pro MotoGP. A také říká, že staré 250-ky byly jako škola pro MotoGP daleko lepší, Jaký je Tvůj názor?
"V královské kubatuře potřebuješ určitou dobu, aby jsi se v ní mohl bezpečně pohybovat. Nikdo nemůže čekat, že hned první rok budeš dojíždět na podia. MotoGP je prostě úplně něco jiného, pokud se podíváš na používanou techniku a na elektroniku. Myslím si, že největším problémem Eliase je jeho váha. Tímto problémem jsem se hodně zabýval a získal o tom speciální informace. U Daniho Pedrosy to jistě není nic jiného, ovšem u Eliase je k tomu nutno připočíst ještě jeho hodně zvláštní jezdecký styl, kdy není schopen přenést svou váhu na pneumatiky a ty pak nejsou dostatečně zahřáté. To, co říká Dovizioso, je možná pravda, ale nedá se to použít paušálně. Závisí to na tom, jak rychle se s motocyklem sžiješ. Rozhodně nevstoupím do MotoGP s jednoroční smlouvou, neboť než bych něco zajel, tak bych už zase byl z královské kubatury pryč. Prostě potřebuješ jeden rok, aby jsi si na všechno zvykl".
Máš tedy nějaké konkrétní nabídky?
"Ano mám. Můj cíl je, závodit příští sezónu v MotoGP na Hondě, nebo na Yamaze. Jelikož ale, existuje reglement o Rookies, tak nemohu jet v továrním týmu. Ale všichni dobře víme, jak vlastně fungují "satelitní" týmy u Hondy a u Yamahy".

Myslíš si, že je škoda, že už nezávodíš ve dvěstěpadesátkách, a že by to byla lepší příprava?
"Nyní se ukazuje, že jsme svými časy na jedno kolo na stejné úrovni, jak byly 250-ky. A to byly dvoutakty a my jezdíme se čtyřtakty. Jistě Eliasovi to momentálně moc nejde, ale opačným případem je Karel Abraham. Ten jezdí letos v MotoGP velmi dobře a přitom vloni byl Elias úplně jiný kalibr než Abraham. A nyní ho poráží Abraham, jak se mu zlíbí. Takže vycházím z toho, že Doviziosovo tvrzení se nedá paušalizovat na všechny jezdce. Prostě, když se diváš při jízdě na Eliase, tak jasně vidíš, že má svůj úplně vlastní a specifický styl".

Proč vlastně jeho jezdecký styl v Moto2 v loňském roce tak dobře fungoval?
"Hodně těžil ze svých zkušeností. Jestli to ale bylo právě jezdeckým stylem, to opravdu nevím. Dojížděl do cíle každý závod a několikrát vyhrál a vše tak vypadalo hodně jednoduše. Proč ale byl vloni tak dobrý, je opravdu hádankou, hlavně z pohledu jeho letošních výkonů!"


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist