Zmar FGR v Kataru

První závod, první očekávání, první zklamání. Náš tým MOTO FGR má za sebou exotický noční závod na okruhu Losail v Kataru. Tolik emocí ale nezažil v doposud žádném absolvovaném závodě ve své historii.

Zmar FGR v Kataru
Víkend začal vyjimečně už ve čtvrtek dvěma volnými tréninky, které Jasper zakončil na 24. místě se ztrátou 3,3 vteřiny na prvního španěla Vinalese. Prvně jsme také vyzkoušeli řetězy značky AFAM od našeho partnera Bikers Crown. Od roku 2005 jsme používali řetězy EK od Motopointu. Obě dvě značky prokázaly velmi dobrou kvalitu.
V pátečním tréninku se projevila úprava nastavení pérování, stopy motocyklu a elektroniky. Zlepšení času bylo oproti čtvrtku téměř o jednu vteřinu a bylo z toho celkové 20. místo.

Důležitý den nás čekal až v sobotu, kdy proběhla kvalifikace. Na jejím začátku zajel Jasper čas, díky kterému se držel do 20. minuty v první desítce. Poté se propadl až na 22. místo a vše si schoval až na samý závěr, kdy po dvou rychlých kolech využil vzduchového pytle a časem 2.09.88 se probojoval na velmi dobré 17. místo. I tentokráte snížil ztrátu na prvního Corteseho s KTM na 1,7 vteřiny. Že byl motocykl FGR skvěle připraven dokazuje i celkový osmý nejlepší top speed 218 km/h ( třetí mezi motory Honda ).

Nesmyslně proběhl tentýž den i warm up, ve kterém však Jasperovi klouzalo zadní kolo, což bylo způsobeno nižší teplotou povrchu vozovky.

Warm up dokončil až na 24. místě, když zajížděl časy o vteřinu horší než v kvalifikaci. Tým se rozhodl nastavení nechat i na závod, což se nakonec ukázalo jako správné, protože teplota vozovky byla stejná jako při kvalifikaci.

Co následovalo v neděli asi všichni viděli … Jasper si při řazení jedničky omylem sáhl na vypínač a vypnul motorku. Hned po této chybě zvedl ruku, aby byl závod přerušen, objelo se ještě jedno zahřívací kolo a on mohl startovat z boxu.

Toto mu však nebylo umožněno, závod byl odstartován a Jasper musel dotlačit motorku na pit lane, kde mu jí mechanici znovu natočili. Odjel tak ze ztrátou větší než minutu, osamocen po celý závod. Bohužel bez motivace, když zajížděné časy byly o více než vteřinu horší než v kvalifikaci. Nakonec z toho bylo 24. místo díky několika výpadkům soupeřů. Co říci na závěr, víkend proběhl bez pádu se skvělou kvalifikací, a motocykl se podařilo uvést do konkurence-schopného stavu s užší špičkou. To, že jsme se na sebe upoutali pozornost svědčí i fakt, že si odstrojenou motorku fotili i japonští zástupci HRC.

Poděkovat musíme všem – jako již tradičně týmu, partnerům a fandům, kteří nás celý víkend hnali vpřed.

Za tři týdny nás čeká španělský Jerez, který je Jasperovým nejméně oblíbeným, snad na něm zlomí své prokletí.

Igor Králík, šéfmechanik: „náš tým po příjezdu do Kataru absolvoval důležitou interní schůzku, kde jsme si zavedli a rozdělili všechny funkce, abychom se adaptovali na závodní režim a neztráceli tak čas a nedělali zbytečné chyby. To se nám podařilo zvládnout, a tak jsme v průběhu celého víkendu pracovali jako sehraný celek.

Do prvního tréninku jsme šli všichni s očekáváním na Jasperovu reakci ohledně nastavení převodovky, jelikož dle pravidel musíte zvolit dva druhy převodovky a ty používat celý rok na všech tratích, což po testování na dvou z nich bylo něco jako sázka do loterie. Po jeho příjezdu se naše volba ukázala jako správná a tak jsme se mohli věnovat nastavení podvozku. V těchto trénincích Jasper vždy dokázal zrychlit a tak jsme se tak těšili na kvalifikaci.

Průběh kvalifikace vypadal ze začátku velmi dobře ale pak zhruba uprostřed ostatní jezdci začali zrychlovat a Jasper v tu chvíli zůstal někde kolem 22. pozice. Na poslední část se tak vydal s cílem zavěsit se za některého z jezdců a maximálně využít výhodu vzduchového pytle která může na takovémto okruhu udělat i 0,5 vteřiny. V posledním kole zajel svůj nejlepší čas se ztrátou 1,6 vteřiny na prvního a umístil se na 17. pozici, což bylo pro celý tým a myslím že nejenom pro něj velkým překvapením a také velkou satisfakcí za předešlé problémy během testů.

Do závodu tedy Jasper startoval ze 17. pozice. Po objetí zahřívacího kola a čekání už jen na světla však přišla jeho fatální chyba, kdy při konečném dotahování spojky zavadil o vypínač a vypnul tak motorku. V ten moment ale i přes jeho zdvihlou ruku však závod odstartoval, a my jsme museli po jeho odtlačení na pit lane motorku znovu nastartovat, jenže Jasper v ten moment vyjížděl do závodu s více jak minutovou ztrátou. Alespoň jedna pozitivní věc je že motocykl fungoval tak jak jsme si představovali a byli jsme schopni závod absolvovat bez poruchy. Tento víkend už je za námi a my na něj musíme rychle zapomenout a připravit se co nejlépe na další závod v Jerezu a snažit se bojovat o vysněné světové body. Chtěl bych poděkovat celému týmu za jejich vynikající práci a samozřejmě všem co nás podporují a drží nám palce“.


Josef Kubíček, manažer : „ kdo nic nedělá, nic nezkazí. Toto je přesně náš případ. Jasper se celému týmu omluvil za chybu, která se ještě v historii týmu MOTO FGR nestala. Celý víkend opravdu všichni v teamu pracovali tvrdě a na jedničku, chtěli jsme moc ten bodík pro první českou značku v novodobé historii České republiky. Musíme si na něj počkat do dalších závodů. Kluci mají několik dalších technických vylepšení, a ty i díky odjetému závodu aplikujeme v Jerezu a uděláme pro to maximum. Děkujeme všem za podporu, partnerům za pomoc a jedeme dál“.

Jasper Iwema, jezdec : „po obtížném startu do sezóny na IRTA testech, které nebyly podle našich představ jsme tvrdě pracovali jako celek, abychom se na první závod do Kataru co nejlépe připravili. A my jsme byli. Měli jsme velmi dobrý víkend, dělali velké kroky vpřed, které se projevily na kvalifikaci. Na začátku závodu jsem však udělal neomluvitelnou chybu, kterou nechci více rozvádět.

Závod jsem nakonec dokončil na 24. pozici.

Chci poděkovat celému týmu za dobrou práci. Ukázalo se, že máme potenciál a jsem velmi smutný, že jsem zkazil skvělou možnost získat první body hned v úvodu sezóny.

Těším se na další závod do Jerezu, kde se o náš bodový cíl opět pokusíme“.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist