Vedení závodu řeší pomalou jízdu v Moto3

V Assenu hovořili jezdci nejnižší kubatury šampionátu s ředitelem závodu Mike Webbem ohledně problémů s bezpečnosti na dráze v době, kdy jich většina hledá aerodynamický stín svého soupeře, aby se v jeho závěsu dostali na lepší časy a v případě kvalifikace na lepší pozice na startovním roštu.

Známý a již dlouholetý jev, kdy jezdci čekají na rychlejší kolegy, aby v jejich stínu zajeli jedno rychlé kolo, dosáhl během posledního závodního víkendu v Barceloně vrcholu, když v katalánské kvalifikaci jela většina jezdců velmi pomalu v závodní stopě. To jednak zabránilo zajet vůbec nějaký rychlý čas a navíc ohrožovali jak sebe, tak také ostatní jezdce na dráze.

Vedení závodu celou situaci vyhodnotilo tak, že trestné body se v tomto směru míjejí účinkem, takže přistoupili na opatření, které by mělo tento jev minimalizovat a to s účinností už od TT Assenu. Od tohoto okamžiku musí být jezdci v každém kole tréninku nebo kvalifikace ve 107% průměru jejich nejrychlejšího kola.

Toto není pevně stanovený limit, ale indikátor pro vedení závodu. Každý jezdec, který pojede pomaleji ale nebude automaticky penalizován. Pro vedení závodu je to měřítko, kdy zjistí, že je někdo z jezdců pomalejší a na základě toho bude jezdec vyšetřován. Ten, kdo vědomě pojede pomaleji, bude penalizován s výstrahou, což může ovlivnit postavení na startovním roštu.

Pokud by ani tato varianta nebyla úspěšná, přistoupí vedení závodu k úpravě samotného formátu kvalifikace, kde by došlo k omezení času jezdců na dráze, aby měl každý možnost jet rychlé kolo bez omezení. Na změnu kvalifikačního formátu by vedení závodu jen nerado přistoupilo a už vůbec ne v průběhu sezony. Nicméně pokud nový systém nesplní očekávání, změny budou nevyhnutelné.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist